پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
وزیر راه و شهرسازی می‌گوید اندیشه اصلی ما این است که قبل از تمرکز روی تک بنا کیفیت زندگی در محله‌ها را بهبود ببخشیم و تاکید دارد خیلی بیشتر از آن که بخواهیم به موضوع مسکن بپردازیم توانمندی شهروندان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

شعارسال: به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه بازآفرینی محله‌های میانی شهرها یا محله‌های حاشیه‌نشینی گفت: چیزی حدود یک‌چهارم جمعیت ایران در مناطق حاشیه‌ای و بافت‌های میانی فرسوده زندگی می‌کنند.

وی توضیح داد: اندیشه‌ای که ما داریم این است که در این محله‌ها خود شهروندان ثروت اصلی ما هستند، لذا خیلی بیشتر از آن که بخواهیم به موضوع مسکن بپردازیم برایمان این اهمیت دارد که توانمندی شهروندان را در دستور کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: توانمندی شهروندان هم به مجموعه اقدامات هماهنگ در کل دولت نیازمند است، از مهارت‌آموزی شهروندان تا مسایلی چون کتابخانه، فضای سبز ، مدرسه، فضای زندگی محلی و از جمله مسکن بر همین اساس همه رویکرد مورد تعقیب ما متکی به توانمند کردن شهروندان است و ما این مهم را محور اصلی کار خود در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار می‌دانیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بررسی هایی که انجام داده‌ایم این ۱۹ میلیون نفر که در بافت‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد زندگی می‌کنند در 2 هزار و هفتصد محله متمرکز هستند که در تمام شهرهای ایران شناسایی شده‌اند. بنابراین نکته مهم‌تر این است که چگونه این محله‌ها را بازآفرینی کنیم. یک بخشی از این مهم به آموزش درمانی و یه بخشی به آموزش و پرورش و یک بخشی به وزارت ورزش مربوط می‌شود و برای همین در این زمینه موافقنامه‌ای با وزارت بهداشت داشتیم و موافقتنامه‌های دیگری هم در راه است.

آخوندی گفت: عمده بحثمان این است که قبل از تمرکز بر تک بنا، کیفیت زندگی در محله‌ها را بهبود ببخشیم و بحث اصلی ملی، رویکرد محله محوری است چون مهم است در کل محله‌ها به جای مطلوب‌تری برای زندگی بدل شوند، تا افراد حس تعلق داشته باشند به محله های خود و بخواهند در جهت بهبود محله کمک کنند.

وی با بیان اینکه بحث مشترک ما با وزیر تعاون ادامه بحث‌های سال گذشته بود، گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر در محله‌ها و شهرهای مختلف آموزش دیده‌اند. ما به دبنال آن هستیم که از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به این محله‌ها بیایند و آموزش سیار را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: آموزش مهارت که منجر به تولید می‌شود از آموزش ابتدایی دانش خیلی مهم‌تر است به همین خاطرتاکید داریم درباره حرفه آموزی و آموزش مهارت افراد در این محلات و در کنار این بحث، نکته بسیار مهمی که تعقیب می‌کنیم ایجاد شبکه‌های روابط اجتماعی است.

آخوندی در این باره توضیح داد: سرانجام افرادی که مهارت پیدا می‌کنند باید بتوانند یک بازاری داشته و ارتباطی با یکدیگر داشته باشند و بتوانند تعاونی ایجاد کنند و وارد یک عرصه رقابت و فروش شوند به همین خاطر در همه این محله‌ها دنبال ایجاد خانه‌های محله هستیم که بتوانیم شبکه‌های ارتباطی را فراهم کنیم و در خانه‌های محله تسهیل ارتباطات را فراهم کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 16شهریور1395، کدخبر: 138988: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین