پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: باید با استفاده از مجازات جایگزین، اقدامات مناسبی برای پیشگیری از ورود بی‌رویه افراد به زندان‌های کشور داشته باشیم.
شعارسال:

علی‌اصغر جهانگیر بعد از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی اظهار داشت: آمار ورودی جمعیت به زندان‌های کشور در سال 94 در مقایسه با سال 93 بیش از 50 هزار نفر کاهش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام گیرد افزود: به‌منظور پیشگیری از افزایش کیفری باید نگاه‌های مردم را تغییر دهیم زیرا که این نگاه‌ها در روند حل‌وفصل دعاوی می‌تواند کمک زیادی کند.

جهانگیر تصریح کرد: علاوه بر آن باید از مجموعه شورای حل اختلاف، افراد صاحب نفوذ و پادرمیانی معتمدان و ریش‌سفیدان در اختلافات استفاده کرد تا منجر به تشکیل پرونده نشود.

رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اظهار داشت: هم‌اکنون 70 درصد از جمعیت زندانیان خانم و 50 درصد از زندانیان آقا متأهل هستند.

وی تصریح کرد: میانگین کشوری افراد تحت قرار 23 درصد است و اما خراسان شمالی با اقداماتی که انجام داده، توانسته این آمار را به 11 درصد کاهش دهد که نشان از همت بلند مسئولان عالی قضایی دارد.

جهانگیر با تأکید به دغدغه مقام معظم رهبری برای جمعیت بالای کیفری کشور افزود: به دنبال استفاده از مجازات جایگزین برای جلوگیری از ورود افراد به زندان هستیم.

رئیس سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور همچنین از واکسیناسیون 400 هزار نفر از زندانیان و کارمندان زندان‌ها در برابر بیماری «هپاتیت» خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز 150 هزار نفر زندانی سم‌زدایی شده‌اند.

جهانگیر افزود: با برگزاری کلاس‌های احکام و تفسیر و سوادآموزی در تمام زندان‌های کشور به دنبال اصلاح و تربیت زندانیان هستیم.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: حمایت‌هایی برای دریافت وام اشتغال برای زندانیان آزادشده انجام می‌گیرد که زمینه‌های بازگشت مجدد به زندان از بین برود.

مدیرکل دادگستری خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جمعیت کیفری در کشور در حال افزایش است افزود: در سال گذشته استان خراسان شمالی در کاهش جمعیت کیفری ممتاز و برتر بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالله قدرتی اظهار داشت: مسئولان استان گنجینه معرفت‌ها برای اجرای فرمان‌های مقام معظم رهبری همدل و همسو هستند.

در پایان مراسم از زحمات محمدعلی بلوکی، مدیرکل سابق زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان شمالی تقدیر به عمل آمد و پژمان پروین به‌عنوان مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی معرفی شد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17شهریور1395، کدخبر:  1181284  : www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین