پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
منابع کره ای گفتند: برنامه ایران برای سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در یک مجتمع بیوتکنولوژی در کره جنوبی به رغم تسهیل مقررات مربوط به معاملات با ارزهای خارجی بین دو کشور، تقریبا هیچ پیشرفتی نداشته است.
شعارسال:

به نقل از یونهاپ نیوز، ناظران صنعتی گفتند، برنامه ایران برای سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در یک مجتمع بیوتکنولوژی در کره جنوبی به رغم تسهیل مقررات مربوط به معاملات با ارزهای خارجی بین دو کشور، تقریبا هیچ پیشرفتی نداشته است.
اوایل امسال کنسرسیومی به مدیریت دولت ایران، یادداشت تفاهمی را با استان چانگ چئونگ کره جنوبی به امضا رساند.
طرف ایرانی ابتدا توافق کرد که برای سرمایه گذاری اولیه در منطقه آزاد اقتصادی این استان در فاصله ماه های جولای تا اوت 2 میلیارد دلار اختصاص دهد.
این اولین سرمایه گذاری خارجی جذب شده به منطقه آزاد اقتصادی چانگبوک بود و کنسرسیوم موافقت کرده بود که سرمایه گذاری لازم را در طی یک دهه آینده در این منطقه انجام دهد. بر اساس این طرح قرار بود یک مرکز مشترک تحقیقاتی، خطوط تولید دارو و یک بیمارستان آموزشی کلینیکی در اونسونگ در 130 کیلومتری جنوب سئول احداث شود.
اما پس از گذشت 8 ماه، هیچ پولی از سوی طرف ایرانی به این پروژه اختصاص نیافته است.
مبادلات پولی بین ایران و کره جنوبی از طریق بازنگری در مقررات تراکنش های ارزی خارجی اخیرا تسهیل شده است. بر اساس مقررات جدید، که از دوم ماه می به اجرا گذاشته شده، شرکت های ایرانی و کره ای می توانند فرآیند انتقال سرمایه را از طریق حساب هایی به وون کره جنوبی انجام دهند. قبلا تنها مبادلات ارزی مربوط به صادرات و واردات مجاز بودند.
یک مقام استان چانگ چئونگ شمالی کره جنوبی در این باره گفت: «این مسئله که پیشرفت زیادی در این پروژه ایجاد نشده صحت دارد، زیرا برقراری ارتباط با طرف ایرانی دشوار است.: سی جونگ، استاندار این استان در ماه می به منظور تلاش برای جذب سرمایه گذاری و کمک به شرکت های فعال در این استان، به ایران و ترکیه سفر کرده بود

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17شهریور1395، کدخبر: 1181212   : www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین