پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۶۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی گفت که کشورش درصدد تبدیل کردن ادلب سوریه به یک "منطقه امن" است.
شعارسال: وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی گفت که کشورش درصدد تبدیل کردن ادلب سوریه به یک "منطقه امن" است. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که آنکارا در تلاش است تا استان ادلب سوریه را به یک منطقه امن تبدیل کند و در حال حاضر این موضوع را بررسی می‌کند.

وی افزود: زمانی که ادلب را به یک منطقه امن تبدیل کنیم، ارتش ما یک راهبردی را تدوین می‌کند و به صورت‌های مختلف و بر حسب نیاز در این منطقه مستقر خواهد شد.

چاووش اوغلو ادامه داد: ارتش، وزارت دفاع و دستگاه‌های امنیتی ترکیه تصمیم خواهند گرفت که مراکز دیده بانی در چه مکانی و چگونه ایجاد شوند و همچنین تصمیم خواهند گرفت که سربازان ترکیه و دستگاه اطلاعات پس از برقراری کامل امنیت در منطقه در کدام ناحیه فعالیت کنند، اما در حال حاضر در محل‌های استقرارشان در حال فعالیت هستند.

وی همچنین تأکید کرد: با توجه به تغییرات جدید منطقه یعنی پس از ایجاد منطقه امن، می‌توان تمهیدات جدیدی اندیشید.

وزیر امور خارجه ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش با حضور خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به "ارتش ملی لیبی" در گفتگو‌های صلح این کشور مخالفت کرد.

چاووش اوغلو گفت: خلیفه حفتر در مذاکرات صلح لیبی جایی نخواهد داشت. او مشروعیتی در این کشور ندارد و نمی‌تواند در گفتگو‌های صلح میان طرف‌های درگیر در لیبی شرکت کند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30 خرداد 1399، کد خبر: 99033018745، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین