پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن خواف-هرات وحدت میان ایران و افغانستان را تقویت می‌کند.

شعار سال: عباس آخوندی در مراسم افتتاح راه آهن خواف به هرات اظهار داشت: اصل این پروژه حد فاصل خواف تا هرات بوده که 4 فاز داشته و 2 فاز آن در ایران و 2 فاز آن در افغانستان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: 77 کیلومتر از طول این مسیر در روستای مرزی ایران بوده و مابقی آن در خاک افغانستان است که 40 کیلومتر از ریل آن تأمین شده و امید می‌رود مابقی نیز با در نظر گرفتن بودجه توسط حکومت افغانستان تأمین شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این پروژه در حوزه اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: غنی‌ترین معادن سنگ آهن دنیا در خواف قرار دارند که این مسیر می‌تواند زمینه‌های حمل و نقل آنها تا 2.5 تن به بنادر جنوبی کشور فراهم کند.

آخوندی منطقه خواف را بسیار راهبردی دانست و بیان کرد: آمار نشان می‌دهد که ظرفیت معادن موجود در این منطقه حدود یک میلیارد تن بوده که حمل آنها از طریق جاده‌ای به صلاح نیست.

وی با اشاره به مزیت‌هایی که حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای دارد، تصریح کرد: حفظ محیط زیست از طریق صرفه‌جویی در انرژی، ایمنی و قیمت پایین‌تر از جمله برتری‌های سیستم ترانزیت راه آهن نسبت به جاده است.

وزیر راه و شهرسازی افزایش ظرفیت ریلی را یک الزام دانست و تصریح کرد: در منطقه خواف با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده سالانه 8 میلیون تن عملیات معدنی انجام می‌شود که از این میزان تنها 2.5 میلیون تن توسط راه آهن به مقاصد خود منتقل می‌شوند که افزایش این میزان الزامی بسیار مهم است.

آخوندی با اشاره به اینکه معادن افغانستان در سر حد مرزی واقع شده‌اند، بیان کرد: در صورتیکه بهره‌برداری از این معادن در کشور همسایه انجام شود افغانستان به علت انزوایی که از نظر دسترسی به آب‌های آزاد دارد نیازمند راهی برای رسیدن به دریا بوده که شمیتغ می‌تواند این راه باشد.

وی با تأکید بر اینکه راه اندازی راه آهن خواف به هرات سبب تقویت وحدت بین 2 کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر بتوان اتحاد در منطقه را گسترش داد می‌توان اقدامات خوبی برای توسعه و آبادانی به مرحله اجرا درآورد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 17 شهریور 95 ، کد مطلب: 1181075: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین