پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۸۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
معاونت آموزشی وزارت علوم گفت: وزارت علوم دستورالعملی را به دانشگاه‌ها ارسال کرده است تا دانشگاه‌ها با رعایت آن در فرایند آزمون‌گیری، بحث تقلب درسی علمی و تخلفات را به حداقل برسانند.
شعار سال: علی خاکی صدیق معاونت آموزشی وزارت علوم درباره برگزاری آزمون‌های پایان ترم و جلوگیری از تقلب دانشجویان گفت: تقلب بحث همه گیری نیست به طوری که اکثر دانشجویان تابع مقررات هستند و به سمت تقلب نمی‌روند، اما اقلیتی وجود دارد که در فضای مجازی به تبلیغ این موضوع می‌پردازند و معتقدند دانشجویان در آزمون‌های الکترونیک بیش از پیش تقلب می‌کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: اما وزارت علوم در راستای برگزاری امتحانات تمهیداتی اندیشیده است، در این دوره که آموزش بر مبنای غیر حضوری بنا نهاده شد، تصمیم گرفتیم تا ارزیابی‌ها در طول ترم و به صورت مستمر انجام شود.
وی با بیان این که نظر نهایی درباره شیوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم توسط اساتید ارائه می‌شود؛ اظهار کرد: بخشنامه برگزاری آزمون‌های پایان ترم را در اول فروردین ماه برای دانشگاه‌ها ارسال کردیم. اساتید می‌توانند در طول ترم به صورت مستمر از دانشجو ارزیابی داشته باشند، برای این منظور نیز روش‌هایی همچون امتحانات کلاسی، پروژه و میان ترم وجود دارد که در تسهیل فرایند کمک شایانی می‌کند. درنهایت نیز امتحان پایان ترم با نمره کمتری برگزار خواهد شد.
معاونت آموزشی وزارت علوم ادامه داد: طبیعتا اگر شرایط مهیا باشد شاید بهترین نوع ارزیابی، امتحان حضوری باشد. اما از آنجایی که این امکان در بسیاری از دانشگاه‌ها فراهم نیست. ما به سمت برگزاری آزمون به صورت الکترونیک حرکت کردیم.
خاکی صدیق در پایان خاطر نشان کرد: وزارت علوم در همین راستا دستورالعملی را به دانشگاه‌ها ارسال کرد تا دانشگاه‌ها با رعایت آن در فرایند آزمون‌گیری بحث تقلب علمی و تخلفات را به حداقل برسانند. امیدوار هستیم در درجه اول دانشجویان و اساتید که رعایت تمام جوانب اخلاق آموزشی و برگزاری درست آزمون‌ها را می‌کنند، به برگزاری هرچه بهتر امتحانات کمک کنند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 2 تیر 1399، کد خبر: snn.ir/fa/news/856749

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین