پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۲۸۳۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
اعضاء شورایاری محله جماران در پی ساخت مرکز اداری نهاد ریاست جمهوری در این محله بیانیه‌ای منتشر کردند.

شعار سال:اعضاء شورایاری محله جماران در پی ساخت مرکز اداری نهاد ریاست جمهوری در این محله بیانیه‌ای منتشر کردند.

در پی انتشار اخباری در خصوص ساخت یک ساختمان مرتبط با نهاد ریاست جمهوری در خیابان شهید حسنی‌کیا در محله جماران، اعضاء شورایاری محله جماران با انتشار بیانیه‌ای نکاتی را در این زمینه یادآور شده‌اند که متن کامل بیانیه از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد.
چه مظلومند اهالی محله جماران…

چندی پیش استشهادیه‌ای به امضای تعدادی از اهالی محله جماران در فضای مجازی تکثیر و مورد تبادل قرار گرفت، به‌گونه‌ای که منطوقاً دلالت بر مخالفت جمعی از مردم جماران با احداث ساختمان منسوب به نهاد ریاست جمهوری داشت.
صرف‌نظر از اهداف و اغراض یکسویه و پنهانی تنظیم چنین استشهادیه‌ای که حقاً موردنظر امضاءکنندگان آن نبوده و نمی‌باشد، آنچه که محرز و مسلم است این است که اهالی محله جماران بر این باور و اعتقاد هستند که مطابق اصل ۲۰ قانون اساسی آحاد ملت قطع نظر از مقام و منصب خویش از حمایت یکسان قانون برخوردار بوده و با اعتقاد به اصل مذکور هر شخص وفق قوانین موضوعه و مطابق موازین شهرسازی قادر به احداث بنا می‌باشد. لیکن در مورد مذکور آنچه که مورد ایراد بوده و اهالی محله علی‌الدوام بر آن اصرار می‌ورزند، حذف طرح خط قرمز از این محله می‌باشد.
مراد از خط قرمز طرحی است که متضمن محدودیت ارتفاع جهت ساخت املاک بوده به‌گونه‌ای که اشخاص صرفاً مجازند حداکثر دو یا سه طبقه در عرصه خویش احداث بنا نمایند. شایان ذکر است که فلسفه تدوین و اجرای چنین طرحی تشریف‌فرمایی حضرت امام رحمه‌الله‌علیه در این محله بوده و به جهت رعایت مسائل امنیتی و ممانعت از اشراف منظری اعمال و اجرا می‌گشت.
مع‌الوصف پس از رحلت جانگداز بنیانگذار انقلاب تصور عمومی بر این بود که طرح مذکور سالبه به انتفاع موضوع بوده و دیگر موجبی جهت اعمال آن وجود نخواهد داشت. به طوری که با الغاء آن ساکنین و مالکین محله مجاز خواهند بود که همانند دیگر قراء شمیران و سایر محلات تهران حقوق مالکانه خویش را اعمال کرده و در ملک خویش ساخت‌و‌ساز نمایند.
متأسفانه این امر تصوری بیش نبود. چرا که طرح مذکور کماکان نسبت به برخی از شوارع این محله نظیر خیابان شهید حسنی‌کیا و خیابان شهید چوبینه اعمال شده و اکنون نیز به قوت خود باقی می‌باشد. این درحالی است که میزبانی حضرت امام خمینی رحمه‌الله‌علیه یکی از افتخارات اهالی شریف جماران بوده و این افتخار همواره بر تارک این محله می‌درخشد. مقتضی آن بود که عموم اهالی مورد مهرورزی نهادها و مراجع ذیربط قرار گرفته و عوامل تضییع حقوق ایشان مرتفع گردد که على‌الظاهر این مهم تاکنون مغفول مانده است.
به هرحال جان کلام و خلاصه ادعای اهالی محل آن می‌باشد که اگر مقرر است به واسطه اعمال طرح فوق‌التوصیف هر شخص حقیقی یا حقوقی حتی نهاد ریاست‌جمهوری قادر نباشد برای احداث بنا اقدام نماید باید این قاعده نسبت به همه املاک مستقر در آن محدوده اجرا شود نه آنکه در فاصله چند ده متری ملک مبحوث‌عنه (ملک نهاد ریاست جمهوری) شخصی قادر باشد بنایی در ۵ طبقه احداث کند، لیکن شخص بومی به‌رغم داشتن چندین سر عائله و موروثی بودن ملک، قادر به ایجاد بنا آن هم بیش از دو طبقه نباشد.
بنابراین همانگونه که در راستای ایضاح موضوع بیان شد، اهالی این محل هیچگاه مخالف ساخت‌وساز قانونمند توسط اشخاص حقیقی و حقوقی نبوده و نیستند و مطالبه مشارالیهم تنها برخورداری همگان به طور یکسان از حقوق شهروندی، اجتماعی، اقتصادی و غیره می‌باشد.
علی‌ایحال از آنجایی که از یک سو احقاق حقوق اشخاص از آموزه‌های معمار کبیر انقلاب و منویات مقام معظم رهبری بوده و مورد تأکید معظم‌له می‌باشد و ازسوی دیگر نیز اعمال طرح خط قرمز عملاً سبب اضرار به حقوق مالکانه اهالی شریف و بزرگوار جماران بوده و رفع و الغاء آن از اوجب واجبات محسوب می‌گردد، لذا اصالتاً و به نیابت از اهالی محل حذف و الغاء طرح خط قرمز را خواستار شده و اتخاذ تصمیم عاجل را در این خصوص ازسوی دولت محترم و شهرداری و شورای شهر استدعا داریم.
در خاتمه امیدواریم با تنویر موضوع، هرگونه سوءبرداشت‌ها از استشهادیه سابق‌الاشعار مرتفع شده و باب سوءاستفاده معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی مسدود گردد و انتظار داریم که برخی اشخاص از این استشهادیه برای نیل به اهداف خاص سیاسی خود استفاده سوء ننمایند.
دبیر و اعضای شورایاری محله جماران:
۱- دکتر حسین جلالی دبیر شورا ۲- محمود عرفاتی ۳- مهندس حامد جبلی ۴- حمید میرزایی ۵- محمدحسن امینیان ۶- عباسعلی ملکی ۷- علی منائی.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه بین المللی شفقنا ،تاریخ انتشار:  2  تیر 1399،کدخبر:962479،www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین