پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
استفان دمیستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه می گوید: موفقیت مذاکرات آمریکا و روسیه برای فرونشاندن درگیری ها در سوریه می تواند تلاش ها برای کمک رسانی و یافتن یک راه حل سیاسی برای این کشور جنگ زده را سخت تقویت کند.

شعارسال: دمیستورا همزمان با ملاقات جان کری و سرگئی لاوروف وزیران امورخارجه امریکا و روسیه گفت :' موفقیت مذاکرات تاثیر عمده بر دسترسی به کمک های بشردوستانه خواهد داشت و بنوبه خود بر نحوه از سرگیری فرآیند سیاسی تاثیر مثبت دارد . '

با تنگ تر شدن حلقه محاصره حلب ، امریکا و روسیه مذاکرات خود را برای تعیین جزئیات مربوط به پایان خونریزی در سوریه از سر گرفتند.

در ژنو ، کری بار دیگر در مذاکره با همتای روس خود به بن بست رسیده و مقامات امریکا هشدار داده اند که این مذاکرات نمی تواند بدون پیشرفت تا ابد ادامه یابد.

این دو قدرت جهان در جنگ پنج ساله سوریه از جناح های متقابل هم حمایت می کنند. مسکو پشت سر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه قرار دارد در حالی که آمریکا حامی ائتلاف گروه های شورشی است.

مقامات ارشد آمریکا که همراه کری به ژنو سفر کرده اند، می گویند که وی به این شهر نیامده است تا باردیگر مذاکرات رودر رو با لاوروف انجام دهد بلکه فکر می کرد، شانس پیشرفت وجود دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19شهریور1395، کدخبر: 82224125: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین