پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
امامان جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا، تاکید کردند : هیچ مسلمانی جنایت شجره خبیثه آل سعود را فراموش نخواهد کرد مگر اینکه درصدد جبران و یا رویه ای دیگر باشند زیرا آل سعود داغ بزرگی بر دل مسلمانان جهان نهاده است.

شعارسال: نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه با اشاره به ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر گرامیداشت یاد شهدای منا، افزودند : امروز اسلام از هر طرف مورد هجمه دشمنان در سراسر جهان قرار گرفته است و به محض اینکه موقعیتی پیدا کنند، اسلام و مسلمین را مورد عتاب و خطاب قرار می دهند .

آنان با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب در فاجعه منا تاکید کردند : آل سعود در حج پارسال جنایت جهانی کرد و انسان های زیادی را کشت به همین دلیل باید کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و کوتاهی ها را مشخص کند.

**

امام جمعه مشهد گفت : اینکه آل سعود تامین امنیت حجاج را در حج امسال به یک شرکت صهیونیستی سپرده است، می خواهد فاجعه پارسال منا را با سازماندهی تجدید کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: در حج امسال عربستان طبق قراردادی با یک شرکت اسرائیلی تامین امنیت حج را در دست شرکت صهیونیستی 'جی پراس' قرار داده است.

وی ادامه داد: مرکز این شرکت در لندن و شعب آن در امارات، قطر و در همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

**

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا، گفت : در یمن، بحرین، افغانستان و عراق اقدام به جنایت می کنند، ولی در طرف دیگری دم از حقوق بشر می زنند و کاری می کنند که کشورهای اسلامی توان دفاع از خود را نداشته باشند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مسلمانان را بیدار کرد، افزود: سنگ اندازی های بسیاری در راه ایجاد دوستی و برادری ایران بین مسلمانان توسط دشمنان ایجاد می شود، ولی باید با تمامی این شگردها جنگید و در مقابل دشمنان قوی بود.

**

امام جمعه موقت قم گفت: حاکمان بحرین بدانند ملت های مظلوم جهان و رهبر انقلاب، علما و مراجع عظام تقلید و ملت ایران در کنار مردم مظلوم بحرین بوده و خواهد ماند.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: مسایل بحرین بسیار آزاردهنده است و دل هر انسان منصف و آزاده ای را به درد می آورد و در طول سال های بسیار، دستگاه ظالمانه حاکم سیاست های تبعیض آمیز مذهبی را در این کشور اجرا می کند.

**

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: جهان اسلام باید برای اداره خانه خدا فکری کند چراکه آل سعود، صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد.

آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: آل سعود، صلاحیت اداره خانه خدا را ندارد چون آنها عده ای بی سواد، بی دانش ، بی فرهنگ و عوامل استکبار هستند.

وی اظهار کرد: آنان حتی حاضر نشدند پس از فاجعه منا و به شهادت رسیدن هزاران حاجی بی گناه، عذرخواهی کنند.

**

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با گرامیداشت یاد شهدای مظلوم منا در آئین حج سال گذشته، گفت: با وجود چنین جنایتی از سوی آل سعود، جهان اسلام باید اداره حرمین شریفین را از دست ناپاک و آلوده آل سعود خائن خارج کند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، گفت: کسانی که از آل سعود حمایت می کنند در جنایت آل سعود و شهادت شهدای منا سهیم و شریک هستند.

**

امام جمعه موقت شهرکرد، وهابیت را فتنه عظیم جهان اسلام دانست و تاکید کرد: آل سعود در جهان اسلام شوم ترین و پلیدترین مولود است.

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: آل سعود در حادثه کشته شدن تعدادی از حاجیان در منا، مقصر است اما به دلیل تکبر و غروری که داشت، حاضر به حتی یک عذرخواهی ساده از کشورهای اسلامی نشد.

وی یادآور شد: کسانی که مدعی هستند باید با عربستان رابطه برقرار کرد، در اشتباه هستند و مردم از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهند مسئله حادثه منا را تا آخر پیگیری کند.

**

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خائنانی که اسم خود را خادم گذاشته اند صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان به لزوم تعیین هیاتی از کشورهای اسلامی برای بررسی ابعاد فاجعه منا اشاره کرد و افزود: اکنون نیز به واسطه شهادت مظلومانه حجاج در سال گذشته، دل های ایرانیان و همه مسلمانان جهان داغدار است.

وی به کشتار حجاج در سال 66 توسط آل سعود اشاره و خاطرنشان کرد: در آن فاجعه هم که حاجیان برای تحقق حج ابراهیمی در راهپیمایی برائت از مشرکان شرکت داشتند، نیروهای امنیتی سعودی به روی آنان آتش گشودند و نزدیک 400 تن را به شهادت رساندند.

**

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سوء مدیریت عربستان در وقوع فاجعه منا که باعث شهادت تعداد زیادی از حاجیان شد، قابل فراموشی نیست.

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: مقام معظم رهبری با پیام خود در سالگرد این فاجعه در زمینه روشنگری ابعاد آن، سنگ تمام گذاشتند و مسائل را به خوبی شکافتند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی نباید نسبت به کشته شدن هزاران مسلمان در این فاجعه بی توجه باشند، اظهار کرد: امیدواریم مسلمانان به خود بیایند و انتقام خون این شهدا را از عربستان و وهابی ها بگیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19شهریور1395، کدخبر: 82224068: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین