پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
متکی بودن اقتصاد کشور به درآمد‌های نفتی آسیب پذیری زیادی به دنبال داشته و یکی از راه‌های مقابله با این چالش، توسعه تولیداتی است که ضمن بهبود وضع اقتصاد داخلی افزایش صادرات غیرنفتی را با خود به همراه داشته باشد، که یکی از این تولیدات، گیاهان دارویی است.
شعار سال: در این رابطه پریسا مردانی مدیرعامل اتحادیه خراسان رضوی که اخیرا برنامه مدونی را برای ساماندهی تولید و بهره برداری از داروهای گیاهی تدارک دیده است اعلام نمود: در سال ۲۰۱۷ گردش مالی گیاهان دارویی و ترکیبات دارویی در صنایع داروسازی ؛ مواد خوراکی و لوازم آرایشی به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد دلار رسیده است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۵۰ گردش مالی گیاهان دارویی و ترکیبات دارویی به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد دلار برسد.

گیاهان دارویی دارای اثرات مفیدی هستند و افراد زیادی تمایل و رغبت دارند که از این داروها استفاده نمایند زیرا این داروها دارای خواص بیولوژیکی هستند و اثرات مفیدی دردرمان بیماری های مختلف مزمن و حاد دارند. ۳۰ تا ۴۰ درصد داروهای موجوددر دنیا گیاهی و یا مشتق از گیاهان است.

وی در ادامه افزود: سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی دارای سه مزیت مهم است، اول اینکه با توجه به کم آبی ایران این گیاهان از طریق کشت دیم به عمل می آیند، دومین مزیت بحث اشتغال بالای این حوزه است، به گونه ای که میزان نیاز به نیروی کار در مقایسه با بخش غلات حدود ٧ برابر است که به راحتی می‌توان این زمینه اشتغال را گسترش داد. سومین مزیت توجه به حوزه گیاهان دارویی بحث اقتصادی و درآمدزایی مناسب آن است که در بسیاری از کشورها جایگزین درآمدهایی نفتی شده است.

با توجه به نیاز به توسعه روستاها و نیاز روز افزون جامعه به غذا و رشدجمعیت و کاهش منابع غذایی و با توجه به اینکه سال ۹۹ سال جهش تولید نام گذاری شده است، یکی از مهم ترین مسائلی که این اتحادیه در نظر دارد توسعه هدفمند گیاهان دارویی و طرح قطب بندی و بومی سازی گیاهان دارویی هر منطقه می باشد،

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی در پایان خبر داد: توسعه گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در استان خراسان رضوی است که باید احیا شود. با توجه به اینکه بیش از ٧٠ درصد تولیدات گیاهی کشور متعلق به خراسان رضوی است.

اتحادیه این استان در نظر دارد اولین مرکز فرآوری و صنایع تبدیلی را دراستان خراسان رضوی راه اندازی نماید که این مرکز به منظور کنترل کیفیت گیاهان دارویی و فرآورده های آن مجهز به آزمایشگاه تخصصی گیاهان دارویی نیز می باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 15 تیر 1399،  www.agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین