پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن تاکید بر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به تولیدکننده به جای واردکننده گفت: دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌های دامی تخصیص دهد

شعار سال: سید جواد ساداتی نژاد با بیان اینکه تصویب قوانین در مجلس به دو صورت به تصویب می‌رسد، اظهار داشت: قوانین به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس پیشنهاد و یا از سوی نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه تقدیم می‌شود، اما قبل از طرح در صحن علنی مجلس در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به وظایف کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و مباحث مربوط به این کمیسیون افزود: زمانی که اسم کشاورزی می‌آید تصور ما همان ابزارآلات کشاورزی است در حالی که کشاورزی در دنیا موضوع علمی است و به آن به صورت تخصصی نگاه می‌شود چرا که ۳۲٫۵ درصد اشتغال کشور مربوط به حوزه کشاورزی و صنایع وابسته آن است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت این حوزه اقتصادی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر سلامت و امنیت غذایی کشور ابراز داشت: آمایش و الگوی کِشت در کشور وجود ندارد در حالی که این اقدامات باید توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت پذیرد و کشاورزی در کشور هنوز به صورت صنعت به آن نگاه نمی‌شود و بر همین اساس باید کشاورزی به سمت کِشت گلخانه‌ای پیش برود.

وی با بیان اینکه ما باید در الگوی کشت یک نظام نامه داشته باشیم، گفت: کشاورز یک سال زحمت می‌کشد و ممکن است در زمان برداشت قیمت محصول آن بسیار کاهش پیدا کند و کشاورز متحمل ضرر و زیان‌های قابل توجهی شود و ممکن است شاهد صحنه‌های دلخراشی باشیم.

ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در کشور تصریح کرد: انتظار داریم وزارت صمت و جهاد بازار را کنترل کند و بر همین اساس مردم از دولت انتظاراتی در زمینه کنترل قیمت‌ها را دارند و بر همین اساس با شیوع ویروس کرونا باعث کاهش قیمت مرغ شد و از طرف دیگر کاهش جوجه‌ریزی انجام شد و امروز آثار آن را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی نیز یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ است، تبیین کرد: دولت برای نهاده‌های دامی ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص نمی‌دهد و بر همین اساس تخصیص ارز با ارزش بیشتر از آن باعث می‌شود قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش پیدا کند در حالی که به قهوه و دارچین و سایر اقلام ارز تخصیص داده می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دولت پیشنهاد شده ارز به جای اختصاص به واردکننده به تولیدکننده تخصیص پیدا کند، تاکید کرد: در این صورت تولیدکننده دغدغه برای تامین مواد اولیه نظیر نهاده‌های دامی ندارد و از وزرای مرتبط نیز درخواست‌های مختلف صورت پذیرفته است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری دهقان نیوز، تاریخ انتشار 14 تیر    99، کد خبر:   54633، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین