پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۸۶۲۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صمت گفت: طبق آخرین بررسی‌ها حدود ۳۶ قلم کالا با افزایش ۰ تا ۵ درصد و ۵۳ قلم کالا‌های اساسی بیش از پنج درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.
شعار سال: محمدرضا کلامی در گفتگوی ویژه خبری افزود: با بررسی حدود ۱۰۰ قلم کالا در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت، حدود ۱۱ قلم از این اقلام شامل کالا‌های مصرفی و سرمایه‌ای فاقد افزایش قیمت بوده است.
او ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌ها حدود ۳۶ قلم کالا با افزایش ۰ تا ۵ درصد و ۵۳ قلم هم بیش از پنج درصد افزایش را تجربه کرده‌اند.

این در حالی است که قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در همه اقلام مصرفی شاهد افزایش قیمت‌هایی بوده‌ایم که از آن میان می‌توان به رشد ۱۵ درصدی قیمت روغن و رشد ۱۰۰ درصدی نرخ برنج خارجی اشاره کرد. در خصوص چای هم کماکان با افزایش قیمت‌های سودجویانه‌ای روبرو هستیم، این در حالی است که هیچ‌گونه کمبود کالایی و اقلام مصرفی در کشور وجود ندارد و دلالان با احتکار کالا قصد سودجویی دارند.

او ادامه داد: برای ۶ ماه آینده کمبود هیچ‌گونه کالایی در کشور وجود ندارد.

کلامی در ادامه گفت: با توجه به تغییر ارز تخصیصی واردات کالا از دلار ۴۲۰۰ تومان به ارز نیمایی ۱۲ هزار تومان و همچنین افزایش نرخ ارز نیمایی از ۱۲ به ۱۶ هزار تومان در حال حاضر نرخ هر کیلو برنج هندی به‌طور میانگین کشوری حدود ۱۵ هزار و سیصد تومان است.

حسنی در ادامه در خصوص نرخ شکر گفت: در حال حاضر نرخ شکر در کشور حدود هر کیلو ۸ هزار تومان می‌باشد درحالی‌که اگر با دلار ۲۲ هزار تومانی هم شکر وارد کنیم، ارزان‌تر از ۸ هزار تومان دست مردم می‌رسد.

کلامی با رد گفته‌های حسنی تصریح کرد: بااینکه قیمت جهانی شکر سفید کاهش‌یافته، اما افزایش نرخ دلار در کشورمان این امکان را فراهم نمی‌کند، که نرخ شکر کمتر از ۸ هزار و خرده‌ای باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۲۳۰۱۴۱۸، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
کلا هر روز با اخبار گرانی در هر حوزه ای مواجه می شیم کاش خبر تازه تری بود.آرزو به دلمون موند یه بار بگن یه چی ارزون شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین