پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
سود میلیاردی حاصل از افزایش قیمت گوشی‌های رجیستر نشده گرانتر از ۳۰۰ یورو که تاکنون وارد کشور شده، به جیب چه کسانی می‌رود؟!
شعار سال: دولت اعلام کرده که دیگر امکان ثبت و ریجستری گوشی‌های با قیمت بیش از ۳۰۰ یورو را در کشور نمی‌دهد.

فارغ از اینکه این گذاره تا چه حدی کارشناسی شده و ایراداتی که کارشناسان و حتی برخی مقام‌های مسئول به آن وارد می‌دانند، اما اکنون گزارش‌ها حاکی از احتمال وقوع یک تخلف و کلاهبرداری چند صد یا حتی چند هزار میلیارد تومانی پیرامون تحقق این تصمیم است!

بر اساس آمار‌های مسئولان انجمن واردکنندگان موبایل، اطلاعات سامانه همتا، چند میلیون دستگاه‌های رجیسترنشده در کشور وجود دارند که بنابر اطلاعات دریافتی از بازار تعداد قابل توجهی از آن‌ها بخاطر قابلیت‌های ویژه شان ارزشی بالاتر از ۳۰۰ یورو دارند.

متاسفانه برخی از این گوشی‌ها "که اصطلاحا گوشی‌های لاکچری نامیده می‌شوند" پس از اعلام محدودیت اخیر، افزایش قیمت بیش از ۲۰۰ درصدی پیدا کرده اند که بعضی مدل‌های گوشی اپل از این دسته هستند!

بنابر آمار‌های فعلی، گوشی‌های گرانقیمتی که در ماه‌های گذشته در بازار ناموجود بود، اکنون رویت شده، اما با قیمتی فوق گران! که این اتفاق شائبه بهره بعضی واردکنندگان و فروشندگان گوشی موبایل یا مسئولان مرتبط از رانت اطلاعاتی پیرامون این تصمیم را بیشتر می‌کند.

می‌توان با یک حساب و کتاب سرانگشتی، سود ناشی از افزایش قیمت گوشی‌های رجیستر نشده بالای ۳۰۰ یورو که پیش از این مصوبه وارد کشور شده اند و طبیعتا امکان رجیستر شدن دارند را چند صد یا حتی چند هزار میلیارد تومان تخمین زد که مشخص نیست به جیب چه کسانی خواهد رفت!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، تاریخ انتشار: تیر 1399 ، کدخبر:  _ ، www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین