پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
در نشست مسئولان اتاق تعاون هرمزگان ویک هیات عمانی تشکیل نمایندگی اتاق تعاون هرمزگان در کشور عمان و راه های توسعه روابط اقتصادی استان هرمزگان وعمان بررسی شد.
شعارسال :به نقل از تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، عباس سالاری رئیس اتاق تعاون هرمزگان با ابراز خرسندی از تمایل رییس دفتر همکاری های اقتصادی عمان برای رونق تعاملات تجاری دوکشور برضرورت تحکیم روابط اقتصادی دوجانبه تاکیدکرد و افزود: تاسیس نمایندگی اتاق تعاون هرمزگان در کشور عمان می تواند باعث حضور پررنگ کالاهای تولیدی بخش تعاون ایران در بازار این کشور شود.

وی ابراز امیدواری کرد پس از رفع تحریم های ظالمانه علیه کشورمان و تشکیل نمایندگی اتاق تعاون هرمزگان در عمان، این اتاق بتواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند. استان هرمزگان درصادرات و واردات وترانزیت کالا در ایران سهم بسزایی دارد، علاوه بر بنادر مهم، دارای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وصنایع ومعادن بزرگ است که این پتانسیل، بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری کشورها از جمله کشورعمان فراهم می کند.عمادخمیس الشکیلی نماینده دولت عمان و رئیس دفتر همکاری های اقتصادی عمان وجمهوری اسلامی ایران نیز با ارایه گزارشی از وضعیت بازار عمان و با تاکید بر روابط اقتصادی دو کشور خواستار حضور کالاهای ایرانی در بازار عمان شد و با اعلام آمادگی دولت عمان برای تشکیل اتاق تعاون مشترک بین هرمزگان ومسقط ابراز امیدواری نمود، اتاق تعاون استان هرمزگان بتواند نقش مهمی دربازار کشورعمان داشته باشد.

وی توسعه روابط ایران وعمان را بسیار مهم دانست.نماینده دولت عمان از آمادگی بنادر این کشور برای همکاری با بنادر هرمزگان خبر داد واظهارداشت: بندرخصب با توجه به نزدیکی آن به بندرعباس، می تواند نقطه ای برای تبادلات اقتصادی باشد. بندرخصب می تواند، مکانی برای صادرات،واردات وترانزیت کالای مختلف ایرانی وخارجی باشد. وعلاوه بر بندرخصب، ۳ منطقه مهم تجاری دیگر کشورعمان،می تواند مسیر ترانزیت کالاهای ایرانی به کشورهای آسیایی،آفریقایی و ... باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت مهرنیوز، تاریخ انتشار دوشنبه 11 آبان 1394 ، کد مطلب : 2956474 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین