پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۸۶۶۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
روز دوشنبه و خبر تلخ ۲۰۰ مورد ثبت ‌شده فوت بر اثر كرونا در كشور نگراني را در ميان بسياري از مردم به خصوص در شهرهاي بزرگ‌تر تشديد كرد و با نزديک شدن به زمان آزمون‌ها؛ از دكترا گرفته تا كارشناسي‌ارشد و كنكور سراسري اين نگراني شكل اعتراضي هم به خود گرفته است.

شعار سال: وزير علوم كه پس از شركت در جلسه مشترک با كميسيون آموزش مجلس، آب پاكي را روي دست داوطلبان كنكور سراسري ريخت و اعلام كرد كه نه لغوي در كار است و نه تعويقي، روز گذشته و در جمع خبرنگاران تلاش كرد تا به داوطلبان و خانواده‌ها آرامش خاطري بدهد: «ما در كنكور فقط سه ساعت وقت داوطلب را مي‌گيريم و آنها در فضايي با استاندارد بهداشتي بالا در آزمون شركت مي‌كنند.» 

چند روز پيش‌تر بود كه يكي از نمايندگان عضو كميسيون آموزش مجلس در صفحه توييتر خود نوشت: «‏پيام‌هاي بسياري در مورد به تعويق افتادن كنكور ۹۹ دريافت مي‌كنم. با توجه به موج دوم شيوع كرونا نگراني عزيزان كنكوري و خانواده‌ها كاملا قابل درک است. ان‌شاءالله اين هفته در مورد اين موضوع تصميم خواهيم گرفت. لطفا راه‌هاي جايگزين را از طريق فضاي مجازي به اينجانب پيشنهاد كنيد.»

خيلي زود سازمان سنجش به زمزمه‌ها و وعده‌هايي كه از سوي مجلس به گوش مي‌رسيد، پاسخ داد و اعلام كرد كه تصميم‌گيري در مورد زمان و چگونگي برگزاري كنكور كميسيون آموزش مجلس نيست و اين حرف‌ها را تنها بايد به عنوان پيشنهاداتي كه مطرح مي‌شوند در نظر گرفت. روز گذشته منصور غلامي، وزير علوم به مجلس رفت تا در جلسه با اين كميسيون حرف نمايندگان را بشنود و البته به آنها اطلاع دهد كه قرار نيست تغييري در برگزاري كنكور صورت گيرد. وزير علوم در حاشيه جلسه ستاد نقشه جامع علمي كشور به خبرنگاران گفت كه سازمان سنجش تمام پيش‌بيني‌هاي لازم را انجام داده و اميد مي‌رود كه آزمون‌ها بدون مشكل برگزار شوند: «دانش‌آموزان حدود دو هفته در كلاس‌هاي درس حضور يافتند و حتي امتحانات نهايي خود را داده‌اند، ما براي آزمون سراسري فقط حدود سه ساعت وقت آنها را مي‌خواهيم كه در فضايي با استاندارد بالا حضور داشته باشند؛ در اين سه ساعت همه موارد براي داوطلبان رعايت شده است.» به گفته وزير، اطلاعات لازم در مورد نحوه برگزاري آزمون سازمان سنجش به تدريج در اختيار داوطلبان قرار مي‎گيرد. 

فرصت‌طلب يا نگران؟
روز دوشنبه و بعد از جلسه با وزير علوم، به نظر مي‌رسيد صداهايي كه از كميسيون آموزش مجلس بلند مي‌شود حالا با تصميم وزارت علوم هماهنگ‌تر شده‌اند. 
مهرداد ويس‌كرمي، عضو اين كميسيون پس از اين جلسه به خانه ملت گفت كه نبايد اسير تصميمات پوپوليستي شد چون راهكار جايگزيني در قبال برگزار نشدن كنكور ۹۹ وجود ندارد: « افرادي كه دم از تعويق يا تعليق كنكور ۹۹ مي‌زنند، هيچ راهكار جايگزيني براي ارايه ندارند. شيوع ويروس كرونا در اواخر شهريور و مهرماه مجددا در كنار ساير ويروس‌ها تشديد مي‌شود لذا تاخير كنكور هيچ فايده‌اي براي كشور ندارد. نبايد در اين شرايط زندگي را متوقف كرد، مي‌توان با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي از جمله توزيع ماسك در بين داوطلبان و رعايت فاصله حدود ۱.۵ متر در حوزه‌هاي برگزاري آزمون، كنكور را برگزار كرد.»
ويس‌كرمي با اشاره به اعتراض‌هايي كه از سوي داوطلبان و خانواده‌هاي‌شان در روزهاي گذشته مطرح شده است، پا را كمي فراتر هم گذاشت و گفت كه برخي از اين اعتراضات از سوي «فرصت‌طلبان» بوده است: «برخي فرصت‌طلبان نيز در اين ميان با ايجاد كمپين‌هايي در فضاي مجازي به دنبال اعمال فشار بر تصميم‌گيران و دست‌اندركاران هستند، لذا نبايد حق افرادي كه وقت خود را صرف درس خواندن براي شركت در كنكور كرده‌اند سلب كرد و اسير تصميمات پوپوليستي شد. با برگزار نشدن كنكور، ورودي يك‌سال به دانشگاه‌هاي كشور متوقف مي‌شود و اين مساله برنامه دانشگاه‌ها، اساتيد و به‌طور كلي حوزه آموزش عالي را دچار اخلال خواهد كرد.»
با اين وجود كساني كه دغدغه‌هاي خود را بابت برگزاري كنكور سراسري اعلام مي‌كنند چشم به آمارهايي دارند كه هر روز بالا و پايين مي‌شوند و نشان از وخامت اوضاع شيوع كرونا در كشور دارند. وزير چند بار هم در ميان خبرنگاران و هم در ميان نمايندگان كميسيون آموزش تكرار كرده است كه «تنها ۳ساعت» وقت داوطلبان گرفته مي‌شود و كساني كه دل‌نگران جمع شدن داوطلبان كنكور در حوزه‌هاي امتحاني و خانواده‌هاي‌شان در پشت درها هستند، حرف‌شان اين است كه در همين ۳ ساعت هزاران نفر در معرض ابتلا به ويروس قرار مي‌گيرند، چراكه شرايط برگزاري آزمون و پوشيدن ماسك و حفظ فاصله در عمل مانند محاسبه‌هاي روي كاغذ پيش نمي‌رود. 
روز دوشنبه و خبر تلخ ۲۰۰ مورد ثبت ‌شده فوت بر اثر كرونا در كشور نگراني را در ميان بسياري از مردم به خصوص در شهرهاي بزرگ‌تر تشديد كرد و با نزديك شدن به زمان آزمون‌ها؛ از دكترا گرفته تا كارشناسي‌ارشد و كنكور سراسري اين نگراني شكل اعتراضي هم به خود گرفته است. دل‌نگراني زماني بيشتر مي‌شود كه تاكيد وزير علوم بر بي‌مشكل برگزار شدن كنكور با هشدارهايي كه از سوي ساير نهادها مي‌رسد در تعارض است. روز گذشته علي ماهر، جانشين معاون برنامه‌ريزي ستاد فرماندهي مقابله با كرونا‌ي تهران گفت: «كنكور به صورت سراسري و تصميم آن با ستاد ملي است و به ستاد تهران مربوط نمي‌شود، ولي طبيعتا تمام افرادي كه مديريت كوويد ۱۹ را در كشور بر عهده دارند، نگران برگزاري كنكور سراسري هستند، با توجه به اينكه داوطلبان در ساعات طولاني در يك محل تجمع مي‌كنند، خطر ابتلا را بالا مي‌برد.»

شعار سال،‌ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اعتماد، به تاریخ: ۱۹ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۴۶۸۸، www.etemadnewspaper.i

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
0
0
میگم این جدی جدی متوجه نمیشه؟بابا برا امتحان نهایی جمعیت رو در نظر بگیر با کنکور مقایسه میکنی؟؟کلی والدین میان شلوغه میفهمی؟؟؟؟؟تو قاتل مایییییییییی....اقای نادری حمایت حمایت....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
1
هر چی که هست آقای وزیر براش جون بچه های مردم و فاصله اجتماعی اهمیتی نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
0
وزارت علوم و بهداشت باید جوابگوی ابتلای داوطلبا و خانواده هاشون و تمام کسانی که از اونها کرونا میگیرن بعد برگزاری کنکورها باشند اینها که میگویند ما نمیتوانیم شاهد ضایع شدن حق داوطلبان و یک ترم دیر رفتن اونها باشیم، لطفا در قبال جانشون و جان بقیه جامعه مسئولیت داشته باشن و پاسخگو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین