پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۸۶۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
دیجی کالا اگر اجازه فروش با قیمت بالا ندهد، کالا ناموجود شده و می‌گویند محتکر است، اگر اجازه فروش با قیمت بالا بدهد می‌گویند گرانفروش است!
شعار سال: امیرحسن موسوی مدیر ارتباطات دیجی‌کالا در رشته‌توئیتی نسبت به برخی ابهامات در خصوص فروش کالا در این فروشگاه اینترنتی و همچنین قیمت‌گذاری در آن توضیحی ارائه داد.

موسوی در توئیتر خود نوشت:

وقتی جهش قیمت اتفاق میفته چه پوشک چه ماسک و چه موبایل، در انبار دیجی‌کالا موجودی مشخصی وجود داره که به دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به قیمت روز بازار به سرعت خریداری می‌شه و شاید از بیرون اینطور به نظر برسه که کالا ناموجود شده. این در مورد کالا‌هایی است که فروشنده خود دیجی‌کالاست.

بخش دیگر ماجرا کالا‌هایی است که در مارکت‌پِلیس، متعلق به فروشنده‌های دیجی‌کالاست. بیشتر از ۶۰هزار فروشنده که ۷۰٪ کالا‌های دیجی‌کالا رو اون‌ها عرضه می‌کنند. دیجی‌کالا به عنوان پلتفرم می‌تونه محدودیت قیمت بذاره، اما نمی‌تونه به فروشنده بگه شما باید حتما بفروشی و با این قیمت مشخص هم وقتی محدودیت قیمت می‌ذاریم اتفاقی که میفته اینه که اکثر فروشنده‌ها حاضر نیستن در سقف قیمت مشخص شده کالاشون رو عرضه کنند به این دلیل که بیرون از دیجی‌کالا اون کالا رو با قیمت بالاتری می‌تونن بفروشن و مشتری هست.
 


اتفاقی که میفته چیه؟ اگر سقف قیمت بذاریم فروشنده‌ها در اون قیمت حاضر به عرضه نیستن و فروش کالاهاشون رو در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی‌کالا متوقف می‌کنند. از بیرون اینطور به نظر می‌رسه که دیجی‌کالا کالا‌ها رو ناموجود کرده و در حال احتکار است!
 

اگر سقف قیمت نذاریم و فروشنده‌ها با قیمت دلخواه کالا‌های خودشون رو عرضه کنند، چون تقاضا بالاست قیمت‌ها به سرعت بالا می‌ره تا تعادل عرضه و تقاضا مجدد برقرار بشه.

خلاصش اینه: اگر اجازه فروش با قیمت بالا ندهیم، کالا ناموجود و محتکر هستیم، اگر اجازه فروش با قیمت بالا بدهیم گرانفروش!

در هرحال در شرایط متلاطم بازار یا محتکر هستیم یا گرانفروش!
 

این چالش ما در حوزه ارتباطات دیجی‌کالاست و مهمترین دغدغه این روز‌های من اصلاح این تصویر عمومی است.

لطفا کمک و راهنمایی کنید که چطور می‌تونیم این تصویر نسبتا فراگیر رو اصلاح کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت حلقه وصال ، تاریخ انتشار: 18 تیر 1399 ، کدخبر: 205849 ، www.hvasl.ir

 
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین