پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۷۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
دبیر انجمن قطعه سازان از لزوم افزایش ۶۵ درصدی قیمت‌ها خبر داد. همچنین معاون وزیر صمت تاکید کرده خودروسازان در اسرع وقت اموال و املاک مازاد را می‌فروشند و البته قیمت خودرو باز هم اصلاح می‌شود.
شعار سال: نشست هم اندیشی های انجمن های صنایع همگن قطعه سازی خودرو با مجلس و وزارت صمت و خودرو سازان در هتل ارم برگزار شد.
 
در ابتدا آرش محبی نژاد، دبیر انجمن قطعه سازان گفت: اگر در سال جاری مصوبه ها و همکاری های لازم را داشته باشیم می توانیم در صنعت خودرو سازی به اهداف ۱۴۰۴ برسیم و از تولید ناخالص فعلی که کمتر از ۳ درصد است به ۶ درصد برسیم.

محبی نژاد افزود: ما از خودرو سازان ۸ ماهه پول میگیریم اما پتروشیمی ها برای مواد اولیه ابتدا ۱۰ درصد از مبلغ سفارش را باید واریز کنیم و پس از نوبت تصفیه نقدی انجام دهیم.
محبی نژاد افزود: قرارداد‌های ما با خودرو سازان بر مبنای دلار ۱۱ هزار تومان است اما دلار اکنون ۲۲ هزار تومان شده است. ما چند هفته پیش اعلام کردیم نیازمند افزایش ۳۵ درصدی هستیم هفته پیش گفتیم ۵۵ درصد و الان اعلام میکنیم ۶۵ درصد و شاید این عدد در روزهای آینده بیشتر شود.

خودوسازان در اسرع وقت اموال و املاک مازاد را می‌فروشند/قیمت خودرو باز هم اصلاح می‌شود

صادقی نیارکی، معاون صنعت وزارت صمت با اشاره به وضعیت تولید خودرو گفت: مطابق دستور وزارت صمت و مصوبه شورای عالی اقتصاد خودروسازان موظف هستند در مدت زمان مشخص شده اموال و املاک مازاد خود را بفروشند و منابع حاصل از آن را در بخشهای زیربنایی و پلتفرم سرمایه گذاری کنند

نیارکی گفت: قطعه سازان به نوعی گروگان هستند چون فقط دو مشتری دارد و بازار افتر مارکت هم که مشخص است ما به زحمت توانستیم مصوبه تغییر قیمت را از ستاد تنظیم بازار بگیریم و اکنون نیز دوباره قیمتها در حال بازنگری است. اگر بخواهیم صنعت خودرو از بحران ارز خارج شود و بازار از تلاطم خارج شود قیمتها باید اصلاح شود البته ما موافق قیمتگذاری بر اساس حاشیه بازار نیستیم بلکه موافق قیمت کارشناسی و منطقی هستیم.

۷۰۰ هزار سهامدار حقیقی داریم/ اصلاح ساختار مالکیتی و مالی ایران خودرو

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو در نشست هم اندیشی انجمن های قطعه سازی همگن با اشاره به مطالبات از این مجموعه گفت: مردم، حاکمیت و ۷۰۰ هزار سهامدار حقیقی از ما مطالبه دارند و تلاش ما این است که این انتظارات به حق را برآورد کنیم.

مقیمی خطاب به اعضای کمیسیون صنایع و قطعه سازان گفت: سیاست های خودرو سازی توسط این جمع مشخص می شود فلذا پیشنهاد میکنم کار گروهی برای نظارت و پیگیری برنامه های تدوین شده تشکیل شود و این مجموعه در راستای شفافیت حاضر است تمام اطلاعات و عملکرد خود را در اختیار این کمیته قرار دهد تا اشکالات احتمالی برنامه ها رفع شود.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: ما در سال جاری توانستیم ۳۴ هزار خودرو بیشتر از مدت مشابه سال قبل تولید کنیم ولی واقعیت این است که این تولید روان نبوده و گاهی کم و زیاد میشده است که علت اصلی آن محدودیت های داخلی ما به مراتب بیشتر از محدودیت های خارجی است.

وی افزود: ما به دنبال اصلاح ساختار مالکیتی،مالی و مدیریتی هستیم. وی با اشاره به تولید خودرو جدید گفت: ما در مجموعه ایران خودرو ۶ ماه پیش هم قسم شدیم تا یک خودرو ملی تولید کنیم و امروز با افتخار اعلام می کنیم خودرویی که امروز پیش فروش آن آغاز شد که ۹۳.۳ درصد آن تولید داخلی است.

طرح کمیسیون صنایع برای عرضه خودرو در بورس

اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع در نشست هم اندیشی انجمن صنایع همگن گفت:وقتی بورس ما رشد دارد اما خودروسازی و قطعه سازی ضرر می‌دهند این یعنی اقتصاد ما مشکل دارد دولت وقتی برای خودروساز یا واحد تولیدی قیمت تعیین می کند باید ما به التفاوت را پرداخت کند.

وی ادامه داد: مجلس به بخش خصوصی ایمان دارد و آنها هستند که می توانند ما را از شرایط بحران خارج کنند
وی افزود: وضعیت امروز مجلس با دولت به گونه ای است که آقای رئیس جمهور به جای اینکه پاسخگو باشد پرسشگر شده که این نتیجه انتخاب ما است.

در ادامه ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع گفت:به دنبال طرحی هستیم که خودرو در بورس عرضه شود و با قیپت توافقی به فروش برسد و همان موقع پول قطعه ساز واریز شود تا مشکل نقدینگی آنها حل شود و سود آن نیز به بخش پژوهش و تحقیقات خودروسازی تعلق بگیرد.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دنیای بورس، تاریخ انتشار:19تیر 1399، https://donyayebourse.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
هروقت گفتن قیمت فلان چیز اصلاح میشه ، فقط قیمت اون چیز نجومی شد.خدا به داد برسه گفتن قراره قیمت خودرو اصلاح بشه!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین