پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
عضو بعثه دفتر مقام معظم رهبری فاجعه منا را نمودی از صحرای قیامت برشمرد و گفت: نباید اجازه دهیم این حادثه به فراموشی سپرده شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی‌مطلق در مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه منا که امروز (21 شهریور) در مسجد غدیرکرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه استان کرمانشاه در جریان فاجعه منا زخمی و مجروح داشت اما شهیدی نداشت و همگی حجاج این استان به سلامت به کشور بازگشتند، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا درکرمانشاه و در استانی که در جریان این فاجعه هیچ شهیدی نداشته، نشان از روحیه بزرگ منشی مردمان این دیار و توجه آنها به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید بگذاریم این مراسم فراموش شود، دارد.

ویبا بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در جریان فاجعه منا اقتدار خود را نشان داد، گفت: هشدار و نهیب مقام معظم رهبری در سال گذشته مبنی بر اینکه اگر اندکی به حجاج ایرانی اهانت شود عکس العمل‌ شدید خواهد بود و پس از آنعکس‌العمل عربستان در تحویل حجاج ایرانی نشان از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

حسینی‌مطلق با اشاره به شهادتهفت هزارحاجی با لباس احرام در مراسم حج سال گذشته گفت: اتفاقات رخ داده در مراسم حج سال گذشته به واسطه بی لیاقتی آل سعودنشان داد جایی که بنا به آیات صریح قرآن کریم باید مکان امن الهی باشد، دیگر مکان امن نیست.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب گفت: باید جهان اسلام به خباثت و سنگ‌دلی این رژیم هتاک پی ببرد.

عضو بعثه دفتر مقام معظم رهبریبا اشاره به اینکه آل سعود مانع راه حجاج ایرانی در مراسم حج امسال شدند، گفت: آل سعود با متهم کردن حجاج ایرانیبه ناهماهنگی در فاجعه منا،در تلاش‌اند تا به جای پذیرفتن اشتباه و قرار گرفتن در جایگاه متهم، طلبکارانه سخن بگویند.

وی به وجوه شباهت شهدای فاجعه منا با شهدای کربلا در روز عاشورا پرداخت و افزود: حاجیان حاضر در فاجعه منا به قصد عبادت در سرزمین منا حاضر شده بودند و به هیچ عنوان قصد جنگ نداشتند و از این حیث بسیار به شهدای دشت کربلا شباهت دارند.

حسینی مطلقدر ادامه با بیان اینکه مراسم حجی که عربستان برگزار می‌کند حج ابراهیمی نیست گفـت: دست آل سعود دردستان آمریکا و اسرائیل است و با پولهای مسلمانان و حجاج برای نابودی اسلام سلاح می‌خرند.

وی در ادامه گفت: شهدای فاجعه منا نزد باری تعالی جایگاهی والا دارند، زیرا شهدای فاجعه منا در حالی به شهادت رسیده‌اند که در حال خوش احرام بودهاند.

حسینی‌مطلق در ادامه اشاره‌ای هم به مردم کرمانشاه و نقش مهم آنها در جریان سال‌های دفاع مقدس و دیگر مقاطع حساس تاریخی کشور داشت و با بیان اینکه مردم این استان در جریان سالهای دفاع مقدس بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند، گفت: مردم این استان شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند و شایسته تکریم هستند.

وی با اشاره به حضور مردمان این استان و شهادت تعدادی از آنان در سوریه و در دفاع از حریم اهل بیت(ع) گفت: مردمان این استان مردمانی ولایی هستند و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا»، تاریخ انتشار 21 شهریور 95 ، کد مطلب: 95062113740: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین