پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
علی بابایی کارنامی گفت: در حال حاضر در اشتغالزایی برای افراد عادی مانده‌ایم چه برسد افرادی که اعتیاد داشتند و ترک کردند به همین دلیل اکثر بهبودیافتگان دوباره به سمت مصرف مجدد پیش می‌روند.
شعار سال: برخی از کارشناسان معتقدند که میانگین سن اعتیاد در کشور کاهش یافته است و شروع اعتیاد به سنین ۱۸ تا ۲۵ سال رسیده است؛ این اظهارات درحالی از سوی مدعیان مطرح است که هیچ منبع موثق و یا آمار درستی از کاهش سن اعتیاد در کشور وجود ندارد و هنوز تحقیقات ملی دراین خصوص انجام نشده است.

علی بابایی کارنامی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش سن اعتیاد در جوانان گفت: از وزارت کشور و سازمان بهزیستی استعلام کردیم تا آمار به روزی از سن اعتیاد در جوانان به کمیسیون اجتماعی ارائه دهند، اما هنوز گزارشی به دست ما نرسیده بنابراین به‌شکل دقیق نمی‌توانم سن اعتیاد در جوانان را بگویم.

او افزود: کاهش سن اعتیاد در جوانان امری واضح و مبرهن است و همه ما در اطراف‌مان می‌بینیم پس قابل تکذیب نیست چراکه اعتیاد عموما جوانان زیر ۱۸ سال را درگیر خود می‌کند و آن‌ها در این سنین بیشتر تمایل به مصرف مواد مخدر دارند.

بابایی کارنامی تصریح کرد: جوانان دهه ۶۰ انگیزه داشتند و با هدف زندگی می‌کردند، اما امروزه جوانان ما کاملا بی انگیزه هستند و هیچ امیدی به آینده ندارند بنابراین احساس پوچی خود را با مصرف مواد مخدر غنی می‌کنند و اوقات فراغت خود را با آن پُر می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه حل این موضوع، پیشگیری است بنابراین قبل از اینکه به فکر درمان و مسائل دیگر باشیم باید به پیشگیری فکر کنیم که این موضوع از طریق آموزش و پرورش و مدارس قابلیت اجرا دارد چراکه بچه‌های ما بیش از اینکه در خانه باشند در مدرسه هستند.

بابایی کارنامی با اشاره به علت اصلی گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر گفت: یکی از دلایل اصلی اعتیاد در جوانان بیکاری است و ما واقعا کاری برای رفع بیکاری جوانان انجام ندادیم اگر برای جوانان اشتغالزایی کنیم و آن‌ها مشغول به انجام کاری شوند و درآمد داشته باشند اصلا فرصت فکر کردن به مصرف مواد مخدر پیدا نمی‌کنند.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه مواد مخدر شیشه توسط برخی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی گفت: چنین چیزی را تا حالا ندیدم و نمی‌توانم تایید کنم، اما از کسی که چنین خبری را داده می‌خواهم دراین خصوص بیشتر توضیح دهد تا ببینیم اگر واقعا چنین اتفاقی در حال رخ دادن هست کاری برای آن کنیم.

بابایی کارنامی با اشاره به مشکلات بهبودیافتگان مواد مخدر اضافه کرد: در حال حاضر در ایجاد اشتغال برای افراد عادی مانده‌ایم چه برسد افرادی که اعتیاد داشتند و ترک کردند.

او افزود: در کشور ما دید بدی نسبت به فرد معتاد وجود دارد به طوری که حتی پس از بهبودی هم با چشم بد به آن نگاه می‌کنند بنابراین بیش از هرچیز تغییر نگاه مهم است که کارفرما‌ها باید دید خود را تغییر دهند و بدانند کسی که اعتیاد داشته مجرم نیست و باید به زندگی خود ادامه دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی به همراه سایر کمیسیون‌های تخصصی درصدد این است که شرایطی را ایجاد کند افراد مصرف کننده پس از بهبودی بتوانند مشغول به کار شوند تا مجددا به سمت مصرف دوباره نروند.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۲۷۱۸۱، www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین