پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
قطعا کشورهای جهان سوم کار سختی برای کنترل کرونا دارند و ممکن است نتوانند به این زودی‌ها آن را ریشه‌کن کنند. این موضوع برای توکیو و مردمش هم نگران‌کننده است که مبادا این المپیک برایشان ایجاد دردسر کند و اعتقادشان بر این است تا زمانی که این بیماری از کل دنیا رخت برنبندد نباید برای برگزاری المپیک عجله کنیم.
شعار سال: ورزش‌های رزمی این روزها در تعطیلی کامل به‌سر می‌برند و جزء آن رشته از ورزش‌ها شناخته شده‌اند که پرریسک بوده و ازسوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و وزارت ورزش و جوانان مجوز ادامه فعالیت دریافت نکرده‌اند.
با توجه به اینکه تیم‌های حاضر در رشته‌های رزمی مثل ووشو، تکواندو و کاراته بلاتکلیف بودند و مشخص نبود چه زمانی می‌توانند فعالیت‌های خود را ازسر بگیرند، فدراسیون‌های این رشته ورزشی تصمیم گرفتند با اعلام نتایج و مشخص‌کردن تیم‌های قهرمان به‌کار خود در لیگ فصل جاری پایان بدهند.
دیروز فرصتی دست داد تا بتوانیم با رضا ایمانزاده، مربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد که در مدت تعطیلی تمرینات به کرونا هم مبتلا شده بود تماس بگیریم و از شرایط او باخبر شویم. آنچه در زیر می‌خوانید ماحصل این گفت‌وگو است.
 

این روزها با تعطیلی رقابت‌های لیگ تکواندو شرایط شما برای آماده نگه داشتن بازیکنان سخت نشده است؟

لیگ که تعطیل نشده و در اصل به پایان رسیده است و نتایج اعلام شد تا منتظر بمانیم و ببینیم برای آغاز فصل جدید رقابت‌های تکواندو چه تصمیمی گرفته می‌شود.
درخصوص آمادگی بازیکنان هم باید بگویم به‌هرحال شرایط خاصی در جامعه حاکم بوده و در این شرایط خیلی سخت است بخواهیم همه‌چیز را با روال قبل پیش ببریم. باید کمی صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی ممکن است در آینده رخ دهد.


اما این باعث نمی‌شود ورزشکاران خیلی زیاد از شرایط مسابقه دور شوند؟

قطعا هم به بازیکنان و هم به تیم‌های آنها صدماتی وارد می‌شود و کار برای ورزشکاران خیلی سخت می‌شود که بتوانند دوباره به شرایط خوب برگردند اما همه این صحبت‌ها وقتی درست است که در شرایط عادی باشیم اما در این شرایط حساس و بحرانی چاره دیگری وجود ندارد و باید با تمرینات انفرادی شرایط را طوری پیش ببریم که بعد از عادی‌شدن اوضاع، کمترین لطمه را خورده باشیم.

فکر نمی‌کنید با رعایت یک‌سری پروتکل‌ها و بردن تیم‌ها به اردوهای بلندمدت می‌شد تمرینات رزمی‌کاران را تعطیل نکرد؟

ببینید این را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. من همان روزهای اول شیوع این ویروس به آن مبتلا شدم و به‌عنوان فردی که با کرونا دست‌وپنجه نرم کرده می‌گویم آثار مخرب این بیماری بسیار زیاد است و برای دستگاه تنفسی اختلالاتی ایجاد می‌کند که ممکن است ورزشکار را مجبور کند از دنیای قهرمانی فاصله بگیرد. به همین جهت باید خیلی با احتیاط پیش برویم و هرگونه کوتاهی‌کردن در این زمینه می‌تواند برایمان پشیمانی به‌جای بگذارد.


شما که با این ویروس دست‌وپنجه نرم کردید مشکلی برایتان ایجاد شد؟

من حدود 5 ماه قبل به کرونا مبتلا شدم و تا 3 ماه بعد از آن با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودم و خیلی برایم سخت گذشت. اگر بخواهم واقعیت را بگویم، اصلا آدم طبیعی نبودم و حتی در کارهای روزمره‌ام هم مانده بودم. با اینکه ویروس از بدن من رفته بود اما آثار مخربش مانده بود و هنوز هم گاهی در تند راه رفتن و زمان تمرینات مشکلات تنفسی را احساس می‌کنم.


با اینکه المپیک یک‌سال به تعویق افتاده اما ظاهرا باید بیشتر از این انتظار برگزاری المپیک توکیو را داشته باشیم.

این بستگی به روند این بیماری در کشورهای مختلف دنیا دارد. شاید یک‌سری کشورهای پیشرفته بتوانند کرونا را کنترل کنند اما قطعا کشورهای جهان سوم کار سختی برای کنترل این ویروس دارند و ممکن است نتوانند به این زودی‌ها آن را ریشه‌کن کنند.
این موضوع برای توکیو و مردمش هم نگران‌کننده است که مبادا این المپیک برایشان ایجاد دردسر کند و اعتقادشان بر این است تا زمانی که این بیماری از کل دنیا رخت برنبندد نباید برای برگزاری المپیک عجله کنیم. این را باید بدانیم که اگر همین امروز واکسن کرونا ساخته شود شاید حدود یک تا 2 سال زمان ببرد تا زندگی در کل دنیا به حالت عادی برگردد.


این مشکل فقط مخصوص رشته‌های رزمی است یا معتقدید باید فعلا ورزش را تعطیل کنند؟

مشکلاتی که در فوتبال برای استقلالی‌ها و فولادی‌ها رخ داد نشان داد فقط ورزش‌های رزمی نیستند که می‌توانند ایجاد مشکل کنند و هر ورزشی که در آن تجمع وجود داشته باشد باید فعلا تعطیل شود.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان ، تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۹،  کد خبر: 42995، farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین