پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس از طرح ویژه مجلس برای رفع مشکل مسکن خبر داد و گفت: وزارت راه ‌مکلف به تأمین ۶ میلیون مسکن در ۶ سال می‌شود.

شعار سال: احمد جباری در بندرعباس اظهار داشت: در کمیسیون عمران طرحی را دنبال می‌کنیم که احتمالاً به زودی به صحن مجلس ارسال می‌شود تا مشکل مسکن در کشور برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان افزود: طبق برخی از اصول قانون اساسی ساماندهی و حمایت از تولید، عرضه و تأمین مسکن متناسب با نیاز مردم وظیفه دولت است تا با ارائه زمین و انواع و اقسام تسهیلات و تخفیفات، این مهم انجام پذیرد.

دبیر کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه ۷ سال هست که بخش تولید مسکن دچار یخ‌زدگی و انجماد شده است، عدم تولید مسکن علاوه بر بیکاری نیروی مستقیم به بیکاری گسترده نیرو‌های غیرمستقیم در تولید مسکن نیز منجر شده است و در نتیجه آن برخی صنایع وابسته نظیر صنایع فولاد، سیمان و مصالح با کاهش تولید یا تعطیلی مواجه شده‌اند.

جباری ادامه داد: طرح پیشنهادی ماده واحده دو فوریتی است به منظور تحقق جهش تولید با استفاده از رونق ساخت و ساز مسکن شهری و روستایی، که دولت و اجزای آن را مکلف به تولید مسکن کند؛ در این طرح وزارت راه و شهرسازی مکلف به تأمین ۶ میلیون مسکن مورد نیاز کشور طی شش ساله ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ یعنی هر سال یک میلیون مسکن شده است.

وی تأکید کرد: ما از پروسه واگذاری زمین‌ها گلایه داریم و در حوزه روستایی هم عدم بازنگری و الحاق به طرح، پروسه واگذاری را چندین ساله کرده است.

نماینده مردم بندرلنگه، کیش، بستک و پارسیان اظهار داشت: مشکلی که ما داریم این است که مثلاً در شهر بندرعباس و دیگر شهر‌های استان هرمزگان، از گذشته تاکنون تمام مشکلاتی که ما در کمبود زمین داریم مربوط به دستگاه‌های دولتی است، یعنی در واقع ریشه همه مشکلات و گرفتاری مردم در تبانی‌ها و زد و بندهاست که در بهترین نقاط شهر که می‌تواند کاربری مسکونی پیدا کند، برای کار‌های مختلف دیگر واگذار و بعد از مدتی که این طرح دقیقاً درحریم مسکونی شهری قرار می‌گیرد با تغییر کاربری اقدام به زمین خواری می‌کنند.

وی افزود: مثلاً در بطن شهر برای پرورش میگو زمین واگذار شده این امر هم نازیباست و هم بعد از رشد شهر، مزرعه پرورش میگو در وسط آن شهر قرار می‌گیرد، با این استدلال که مرکز پرورش میگو نمی‌تواند در شهر باشد زمین را به مسکونی یا تجاری تغییر کاربری می‌دهند و اینجا زمین خواری صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: واگذاری زمین برای پرورش میگو و دیگر فعالیت‌ها در حاشیه شهر‌ها زمینه زمین خواری را ایجاد می‌کند و به جای اینکه آینده نگری شود، چسبیده به شهر زمین واگذار می‌کنند، به همین دلیل ما از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم به این مسئله ورود کنند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان بیان کرد: اخیراً در بندرلنگه هم کار‌هایی از این قبیل دیده می‌شود پیشنهاد ما این است که زمین‌هایی که واگذار می‌شود به شخص واگذار نشود و به طرح واگذار شود و برای مدت زمان کوتاه کمتر از پنج سال باشد تا انگیزه و توجیه تعرض به اراضی و مشکلات امروزی برای تولیدمسکن از بین برود.

وی با اشاره به طرح جدید مجلس برای ساخت مسکن خاطرنشان کرد: برای تولید مسکن ما نیاز به زمین داریم و با شرایط فعلی متأسفانه باید تولید مسکن در جایی، جانمایی شود که از تأسیساتی نظیر آب و برق و دیگر خدمات دور هستند؛ زیرا همه زمین‌های حاشیه شهر‌ها برای طرح‌هایی مانند پرورش میگو و دیگر طرح‌ها واگذار شده است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 21 تیر    99، کد خبر:   2303741، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین