پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۸۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مدیرکل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: بعد از اجرای طرح موفق همیار پلیس، طرح همیار گردشگر از مهرماه سال‌جاری در مدارس اجرایی می‌شود.

شعارسال: مهدی علی‌اکبر زاده در همایش روسا، معاونان و کارشناسان پرورشی و تربیتی مناطق استان که در سالن کانون رشد ناحیه یک قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در طرح همیار پلیس دانش آموزان اثر تربیتی احترام به قانون را قبول و اجرایی کردند و این طرح با موفقیت روبه‌رو شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در این طرح دانش آموزان همیار پلیس هستند، در آینده که این افراد راننده شوند، شاهد کاهش تخلفات رانندگی می‌شویم؛ چراکه در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گرفته است‌.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: با توجه به موفقیت این طرح٬ از مهرماه سال‌جاری به‌ منظور حفظ منابع و توسعه گردشگری طرح همیاران گردشگری در مدارس سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: در این طرح دانش آموزان به‌عنوان راهنمای گردشگران محسوب می‌شوند و همچنین از فعالیت‌هایی مانند ریختن زباله در مناطق گردشگری جلوگیری می‌کنند. میراث ما روبه‌زوال است که امیدواریم با این طرح از تخریب بیشتر جلوگیری شود. دانش آموزان مدت طولانی به تحصیل می‌پردازند، اما بعد از تحصیل تربیت اجتماعی و سیاسی کافی برای حضور در اجتماع٬ پیدا نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: معلمان باید از مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی موجود در کشور بهره گیرند و اطلاعات کاملی در اختیار دانش آموزان قرار دهند. دانش‌آموزان در عصر جدید در فضای مجازی غرق‌ شده‌اند و در اجتماع منزوی هستند. معلمان باید در این زمینه مطالعه کنند و بتوانند بر دانش‌آموزان اثرگذار باشند و اثرگذاری زمانی اتفاق می‌افتد که خودمان را باور کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر افراد آموزش‌وپرورش را مجموعه‌ای جدا می‌دانند و افراد خارج از این مجموعه آموزش‌وپرورش را رصد نمی‌کنند. این در حالی است که ما برای تربیت دانش‌آموزان به مشارکت نیاز داریم و همه افراد باید در این زمینه حضور پیدا کنند. علی‌رغم اینکه آموزش‌وپرورش مجموعه‌ای فرهنگی است، اما بودجه فرهنگی برای آموزش‌وپرورش در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش یادآور شد: ۹۹ درصد بودجه آموزش‌وپرورش صرف حقوق و مزایا و یک درصد صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره‌های تجارب تربیتی و الگوهای تدریس درس تفکر و سبک زندگی تجلیل شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21شهریور1395، کدخبر: 95062113614: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین