پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
"نفتی‌ها " بنابر برخی از اطلاعات دریافتی که بیشتر ابهاماتی را ایجاد می‌کند در نظر دارد تا با انتشار آن نهادهای نظارتی را بیشتر به این مباحث متوجه کند تا شاید از هدرروی منابع ملی و ارز کشور در چنین...

شعار سال: پرونده سلطان پتروشیمی معروف به مرد در سایه پرونده فساد در پتروشیمی‌ها یا همان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی این روز‌ها در حال کارشناسی است. اما شاید لازم باشد مسوولان قضایی به چند ابهام موجود دراین پرونده که به نظر می‌رسد کمتر دیده شده و یا بهتر بگوییم در برخی موارد اصلا به آن توجهی نشده دراین مدت دقت بیشتری داشته باشند تا شاید سرنخ این پرونده به جا‌های بزرگتری باز گردد. برهمین اساس "نفتی‌ها " بنابر برخی از اطلاعات دریافتی که بیشتر ابهاماتی را ایجاد می‌کند در نظر دارد تا با انتشار آن نهاد‌های نظارتی را بیشتر به این مباحث متوجه کند تا شاید از هدرروی منابع ملی و ارز کشور در چنین شرایط اقتصادی کشور جلوگیری شود. براین اساس "نفتی‌ها" با طرح سوالاتی مبهم خواستار پیگیری هر یک ازاین موارد توسط نهاد‌های نظارتی است تا شاید بتوان ازاین طریق کمکی هر چند کوچک به حفظ منافع ملی کشور کرد. هر چند که تا کنون نهاد‌های نظارتی فعال بر روی این پرونده از هیچ تلاش غافل نبوده اند، اما به جهت تعداد تقریبا زیاد متهمان و ابعاد گسترده موضوع امکان دارد این موارد از ذهن‌ها کمی دور مانده باشد.
۱- وکیل سلطان پتروشیمی که در دادگاه ویژه تایید صلاحیت شده آیا پاسپورت انگلیس دارد یا خیر؟ چراکه بنا بر قوانین موجود وکیل یک پرونده ویژه نباید پاسپورت کشور دیگری را دارا باشد؛ که شاید بد نباشد ازاین جهت، بررسی بیشتری صورت بگیرد تا ابهامات موجود دراین خصوص مرتفع گردد.
۲- در زمان مرخصی سلطان پتروشیمی آیا ثبت شرکتی از سوی وکیل وی با سهامداری و مدیر عاملی پسر وی صورت گرفته که در صورت صحت آن این سوال باید پاسخ داده شود که هزینه خرید زمین ۷-۸ هکتاری معادل ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان به نام شرکت در بندر عباس جهت ساخت پالایشگاه، ازکجا تامین شده است؟
۳- شرکت "آ-ا-ز" (شرکت مورد بحث) چه زمانی ثبت گردیده و با چه سهامدارانی و پس از مدتی به چه برادرانی با نسبت خواهرزادگی با یکی از صرافان بزرگ تهران واگذار گردیده است؟
۴- در زمان دریافت خوراک نفت خام طبق قانون سهامداران باید نشان بدهند تمکن مالی اجرای پروژه را دارند و املاک اظهار شده در شرکت مذکور مربوط به چه کسی بوده است؟
۵- در حال حاضر این ابهام وجود دارد که با توجه به روابط مبهم میان صراف معروف و سلطان پتروشیمی، مقادیری از پول گم شده در اختیار وی که اقامت امارات را نیز دارا می‌باشد قرار داشته باشد.
۶- نسبت احتمالی فرد وثیقه گذار برای سلطان پتروشیمی با صراف بزرگ مذکور شاید بد نباشد مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.
توضیحات:
بررسی این سوالات و نکات مطرح شده شاید نهاد‌های نظارتی و البته قوه قضاییه را برای بازگشایی ابعاد بیشتر پرونده یاری رساند؛ بنابراین ابهامات طرح شده درست یا غلط لازم است به طور جد مورد بررسی قرار بگیرد که امیدواریم هیچیک از آنان صحت نداشته باشد و به زودی پول‌های گمشده پیدا شوند. اما ضروری است نهاد‌های نظارتی مثل همیشه با دقت عملی خاص رد تمام این ابهامات را بگیرند تا شاید از ابعاد گسترده تری از پرونده رونمائی شود!

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری نفتی ها، تاریخ انتشار 22 تیر    99، کد خبر:   38704، www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین