پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
شیوه و سبک جاسوسی به روش جیمزباندها و آقای همه کاره بودن، سال هاست که تغییر کرده است. سازمان های جاسوسی در رویکردهای نوین مورد استفاده، کلیت پازل کاری خود را در یک شبکه بشدت کوچک قوی متمرکز کرده و در عین حال، تکه های پاژل فعالیتی را از طیف وسیعی از شهروندان با ماموریت های کاملا مشخص و تخصصی، انتخاب می کنند. ماموریت هایی که ممکن است، بعضا خود فرد هم نداند که در حال انجام آن است. تجربه فعالیت MI6 ( سازمان امنتیت انگلستان) در فضای مجازی و عضو پذیری فعال این سازمان، تجربه ارزشمندی برای بررسی است.

شعار سال: شاید جاسوس و جاسوسی در محاوره و زبان عامه، بعنوان فعلی مذموم محسوب شود. اما در شرایطی که بحث امنیت و تامین آن در ابعاد نگاه کلی و ژرف به توسعه و تمدن سازی، نظارت بر نوع فعالیت مدیران تخصصی و ممانعت از انحراف‌ها و کم کاری‌های احتمالی، مقابله با جاسوسی سایرین (سایر کشور‌ها در طیفی از فعالیتی جاسوسی برای رقابت تا ضد امنیت ملی) و حضور فعال و در عین حال پوشیده در عرصه فعالیتی دیگران (دیگر کشورها)، مطرح می‌شود، نه تنها برداشت‌های مذموم از این واژه، کنار نهاده می‌شود، بلکه بعنوان امری مقدس می‌توان بدان نگریست. تلاش ناپیدا، تخصصی و عمیق، برای تعالی کشور، دین و ارزش ها. اینجاست که در فرهنگ ما، نیروی امنیتی، بعنوان سربازان گمنام امام زمان لقب می‌گیرند.

به هر میزان که در خصوص منافع و خوبی‌های این نیرو‌ها صحبت شود، به ده‌ها میزان بیش از آن، باید از این نیروها، سلامت ماندن ان‌ها و به روز بودگی شان صیانت بعمل آید. بر همین اساس است که در گام دوم انقلاب، بحث بازآرایی مجدد رویه ها، ساختار‌ها، روش‌های فعالیتی و. نیرو‌های سه گانه امنیتی، قضائی و نظامی کشور، مطرح شده است. بحث حساسی که ورود نابجا بدان یا اجازه اعمال سلیقه در آن، می‌تواند هزینه‌های هنگفتی داشته باشد.

در دنیای جدید، ساماندهی نیرو‌های امنیتی در چارچوب متعارف تجمیع واحد‌ها در قالب یک یا چند ساختار با وطیفه مندی مشخص صورت می‌پذیرد. این ساختار‌ها، تلاشی مستمری در جذب نیرو‌های متخصص و کلیدی بشکل غیر مستقیم بخرج داده و همچنین با بهره گیری از فناوری‌های شبکه‌ای، اقدام به رصد و کنترل نامحسوس اجتماع می‌کنند. سازمان‌های امنیتی تا جای ممکن سعی می‌کنند، مسائل امنیتی را تبدیل به مسائل عمومی نموده و زمینه را برای افزایش مشارکت عمومی مردم فراهم سازند. تلاشی که در تمام سازمان‌های امنیتی در حال اجرا است. در چنینی شرایطی نباید با ندانم کاری، مسائل عادی را امنیتی جلو داد و یا ندانسته به کمک دشمن رفت. شهروندان باید متوجه باشند که بشکل نادانسته، درگیر و آلوده به فعالیت امنیتی تشکیلات برون مرزی نشوند. نیازی به تخیل و توهم نبوده و به راحتی می‌توان موارد شبهه برانگیز را با سامانه ۱۱۳، در میان گذاشت. سامانه‌ای که آماده دریافت خبر‌ها، گزارشات و بعضا سوالات شهروندان است.

تا جای ممکن از اشتراک گذاری و یا ذخیره اسناد تخصصی در فضای مجازی پرهیز نمود. از بحث و جدل در خصوص مسائل حساس و یا دارای طبقه بندی محرمانه در شبکه‌های اجتماعی باید پرهیز کرد. هویت سازی جعلی، کار چندان پیچیده و سختی در فضای مجازی نیست، لذا تا جای ممکن باید شنونده بود. باید بشدت مراقب انحرافات نظری و عقیدتی و القائات تخریبی در خصوص ضعف و قدرت نظام بود. باید مهارت لازم برای شناخت شایعات از اخبار راست را بتدریج بدست آورد و ....

یک کلام، فضای بوجود آمده توسط شبکه‌های اجتماعی با وجود مزایای عدیده، فضای بی خطری نبوده و شهروندان، ضمن استفاده از این فضا، می‌بایست هوشیاری‌های لازم برای استفاده موثر و اجتناب از خطرات احتمالی را بیاموزند.

تعداد بازدید : 80

پایگاه خبری تحلیلی شعار سال برگرفته از کانال اعتماد آنلاین

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین