پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۵۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
دبیر انجمن واردکنندگان برنج افزایش قیمت برنج داخلی به دلیل حذف ارز 4200 تومانی از واردات برنج خارجی را نامعقول دانست. او همچنین تولید کنونی داخل را بیشتر از نیاز کل کشور عنوان کرد.
شعار سال: «مسیح کشاورز»، دبیر انجمن واردکنندگان برنج، درباره قیمت برنج گفت: افزایش قیمت برنج ایرانی را در سال جاری به دلیل کاهش ورود برنج خارجی کاری عاقلانه نمی‌دانم. تولیدکنندگان ایرانی نباید امسال برنج را گران کنند، ولی اگر بخواهند پا به پای برنج خارجی جلو بروند، با گران شدن برنج خارجی، آن‌ها هم برنج ایرانی را گران می‌فروشند.

او تاکید کرد: تولیدکنندگان می‌توانند از فرصت گران شدن برنج خارجی بهره ببرند و سهم خود را در بازار گسترش دهند و در واقع بازار را به دست بگیرند.

کشاورز ادامه داد: با گران شدن برنج خارجی و ارزان ماندن برنج ایرانی مردم برنج ایرانی را می‌خرند، ولی اگر امسال هم گران کنند مردم همچنان به برنج خارجی که ارزان‌تر است، گرایش پیدا می‌کنند و تولیدکنندگان ایرانی باز هم، امکان غلبه در بازار را از دست می‌دهند.

او ادامه داد: ادعای تولیدکنندگان ایرانی این است که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال تولید برنج تولید می‌کنند، در حالی که مصرف کشور سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است. پس خروج برنج خارجی از بازار به معنای کاهش عرضه نیست.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پایان اظهار کرد: با این حال رفتار ایرانی‌ها همیشه این طور بوده که با گران شدن کالای رقیب آن‌ها نیز کالای ایرانی را گران می‌کنند و حاصل این اتفاق چیزی جز رکود در بازار نیست.  

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۲۷۷۵۴، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
0
0
الان برنج ایرانی گرونه چی بخریم؟
فکر کنم سیاست جدیده واسه اینکه برنج خارجی هم گرون بشه.آقا مردم چی بخورن دیگه ؟ گوشت و مرغ که نمی شه خرید دیگه برنج از ما نگیرید حداقل زنده بمونیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین