پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
مرداد ۹۴ وقتی جلسه شورای اداری گیلان در دیلمان تشکیل شد در این جلسه گفته شد بخشداری این بخش دارای یک کارمند است که با توجه به روستاهای تحت پوشش صعب العبور و کوهستانی این نقصان باعث رکود در انجام امور شده است .
شعارسال: پس از گذشت یکسال در شهریور ۹۵ وقتی نماینده ولی فقیه در گیلان برای رفع پاره ای از مشکلات دیلمان با حضور مسئولان و مردم جلسه هم اندیشی در این بخش برگزار کرد به تعبیر نویسنده همچنان نمره یک بودن بخشداری دیلمان مطرح شد که بخشدار با یک کارمند این مرکز را اداره می کند و قرار است در آینده نزدیک سه سرباز امریه به این بخشداری اختصاص داده شود ؟!

به تعبیر نماینده ولی فقیه در گیلان علیرغم اینکه دیلمان خواستگاه تشیع است و جهان تشیع وامدار این منطقه است بسبب محرومیت های پنهان و آشکار اگر توجه ویژه گفته نشود به یک توسعه متوازن با سایر بخش ها نیاز .

گرچه بعد از انقلاب و به ویژه در زمان دولت تدبیر و امید خدمات مفید و موثری به این منطقه شده ولی منطقه همچنان از نیازمندی های ضروری اجتماعی و رفاهی و اداری برخوردار نیست .

منطقه دیلمان با ۲۰ هزار جمعیت و روستاهای صعب العبور کوهستانی و بعد مسافت در دسترسی به مراکز رفاهی دارای شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی ویژه ای است که این امر گردشگران زیادی را به خود جلب و حتی برخی از آنان را مقیم نموده است

شغل اصلی ساکنان بومی این منطقه زراعت و دامداری است که به دلیل محرومیت از برخی امکانات جاذبه های شهری آنان را جذب شهرهایی از قبیل : املش ، رودسر و سیاهکل نموده و از بازماندگان نیز کم نیستند که هوای شهر نشینی در سر دارند و این مهاجرت به نفع کشاورزی و دامداری کشور نیست .

منطقه دیلمان از برخی امکانات اولیه محروم است که گرچه تامین آن نیاز به زمان دارد ولی اگر از سوی مسئولان اقدام عاجلی صورت نگیرد این منطقه بکر از ساکنان بومی خالی و به گردشگران سپرده خواهد شد کما اینکه هم اکنون بخشی از زیبائی های فریبنده منطقه ویلا های مدرن به سبک شهری و اروپایی است .

از نقاط قابل توجه منطقه دیلمان این است که امور اداری منطقه توسط یک بخشداری ، یک بخشدار و یک کارمند مدیریت می شود که ناگفته پیداست امور اداری منطقه نمی تواند به روال منطقی اداره شود ، باشد که این مطلب هشداری برای متولیان استان باشد !؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری گیلانیان، تاریخ انتشار: 9 شهریور 1395، کد خبر: 51770، www.guilanian.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین