پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
:پویا بازارگرد: این روزها کشاورزان گیلانی سخت مشغول کار هستند. بخشی از زمین‌های مرغوب در شهرستان آستانه‌اشرفیه در شرق گیلان هم که به‌جز برنج به کشت بادام‌زمینی اختصاص پیداکرده است این روزها میزبان افرادی است که با اشتیاق بذرهای بادام را از زمین خارج کرده تا از ریشه آن دانه‌های خوشمزه و بی‌نظیر در سراسر ایران را خارج کنند.
شعارسال: بادم زمینی با حدود ده هزار تن تولید سالانه در کنار برنج و چای سومین محصول شناخته‌شده گیلان محسوب می‌شود.

۸۰درصد بادام‌زمینی تولیدشده کشور در دو هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت در شهرستان آستانه به دست می‌آید. بادام‌زمینی از اوایل اردیبهشت تا نیمه خرداد کشت‌شده و در اواسط شهریور تا اواخر مهر برداشت می‌شود.

بادام‌زمینی آستانه که بهترین و باکیفیت‌ترین بادام‌زمینی ایران شناخته می‌شود چند سالی است که با رقبای ارزان اما بی‌کیفیت وارداتی مواجه شده است. به نظر می‌رسد فرآوری این محصول به‌جای خام فروشی می‌تواند منجر به افزایش ارزش‌افزوده و درآمد کشاورزان شود. البته امکان‌پذیری این امر به وجود واحدهای فرآوری و بسته‌بندی استاندارد بستگی دارد. که تاکنون عموما احداث آن در حد وعده باقی‌مانده است.

در ادامه تصاویر گیل نگاه از آخرین روزهای برداشت بادام‌زمینی در محدوده روستای محسن‌آباد در حومه شهرستان آستانه‌اشرفیه را مشاهده کنید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری گیل نگاه، تاریخ انتشار: شنبه 20 شهریور 1395، کد خبر 67753، www.gilnegah.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین