پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
مجموعه تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مصر منتشر شده است که حجم وسیع پروژه ساخت پایتخت اداری جدید را در ۴۵ کیلومتری قاهره به نمایش گذاشته است.

شعار سال: تصاویری از پایتخت اداری جدید مصر در صفحه فیسبوک حامیان «کامل الوزیر» رئیس اداره مهندسی نیروهای مسلح مصر منتشر شده است که بزرگی این پروژه که به اندازه کشور سنگاپور است را به نمایش گذاشته است.

گفته شده پایتخت جدید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند را در خود جای می دهد و نزدیک به ۴ برابر واشنگتن، پایتخت آمریکاست و شرکت‌های دولتی و خصوصی مشغول اجرای این پروژه هستند.

پروژه ساخت پایتخت اداری جدید حدود دو میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌کند و بخش‌های متعددی از جمله مراکز اداری، تجاری، مسکونی، پزشکی، آموزشی و تفریحی دارد.

به گفته رئیس اداره مهندسی نیروهای مسلح، بخش دولتی این پایتخت شامل ۱۸ ساختمان ویژه وزارتخانه‌ها و ساختمان‌هایی ویژه پارلمان، ریاست جمهوری، نخست وزیری و وزارت دفاع است که ساختمان جدید وزارت دفاع در آن «اوکتاگون» نامیده شده است.

وی افزود: بزگترین آسمان خراش آفریقا در این پایتخت است که حدود ۹۴ طبقه دارد و ارتفاع آن به ۴۰۰ متر می‌رسد.

مصر چندی پیش فرودگاه این پایتخت اداری جدید را افتتاح کرد و تمامی کارهای جانبی آن به نسبت زیادی انجام گرفته است.

«عاصم الجزار» وزیر مسکن مصر نیز اعلام کرده بود که هم اکنون یک میلیون کارگر در این منطقه مشغول به فعالیت هستند و این پروژه دارای ۲۵ محله مسکونی با یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی و ۴۰ هزار اتاق هتل است.

«مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر پیش از این اعلام کرد که پایتخت جدید به مساحتی معادل تمام سنگاپور ساخته خواهد شد و بزرگترین پارک جهان و مزارع صفحات خورشیدی ویژه تولید برق را در بر دارد.

 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری شفقنا، تاریخ انتشار 23 تیر    99، کد خبر:   972479، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین