پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
عالی ترین نهاد قضایی سازمان ملل در پرونده شکایت تحریم هوایی قطر از سوی عربستان سعودی و سه کشور دیگر عربی، به نفع دوحه رای داد.
دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند به عنوان عالی‌ترین مرجع حل اختلاف بین کشور‌های جهان، دیروز سه شنبه در پرونده تحریم هوایی قطر از سوی چهار کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین، به نفع دوحه رأی داد.

بر اساس این گزارش، چهار کشور عربی از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کردند تا دادخواست قطر را ابطال کند که ۱۵ قاضی از میان ۱۶ قاضی دیوان با این درخواست مخالفت کردند و با صدور حکمی در محکومیت عربستان و سه کشور دیگر عربی، به نفع قطر رای دادند.

دولت قطر نیز از حکم دیوان بین المللی دادگستری استقبال کرد و گفت: این حق ماست که به اعمال محدودیت‌های هوایی از سوی عربستان، بحرین و امارات و مصر به نهاد هوانوردی سازمان ملل متحد شکایت کنیم.

چهار کشور مزبور در ژوئن سال ۲۰۱۷ با متهم کردن حکومت قطر به حمایت از اسلام گرایی تندرو و ایران مناسبات دیپلماتیک، روابط تجاری و حمل و نقل با قطر را متوقف کردند. قطر این اتهام را تکذیب کرده و می‌گوید هدف از محاصره و تحریم تضعیف استقلال این کشور است.

تحریم هوایی قطر در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۱۷ همزمان با قطع روابط سیاسی و اقتصادی عربستان و بحرین و مصر و امارات با دوحه، آغاز شد.

با این تحریم عربستان تمامی مرز‌های آبی، خاکی و هوایی خود را بروی قطر بست. همچنین امارات، بحرین و مصر نیز آسمان خود را برای عبور هواپیما‌های قطری بستند و از آن زمان هواپیما‌های قطر در اغلب سفر‌های خود به اروپا و آمریکای شمالی از آسمان ایران استفاده می‌کنند.

چهار کشور مزبور در سال ۲۰۱۷ با متهم کردن دولت قطر به حمایت از تروریسم، مناسبات سیاسی و تجاری خود با قطر را متوقف کردند؛ اتهامی که دوحه بار‌ها آن را تکذیب و اعلام کرده که هدف از محاصره و تحریم تضعیف استقلال این کشور است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: tasnimnews.com_ ۲۳۰۶۹۵۴
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین