پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۶۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از اختصاص زمینی به مساحت 9000 مترمربع واقع در پارک کوهستانی دراک برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز خبر دادند.

شعار سال: تا پایان عمر شورای پنجم شهر شیراز کمتر از یک سال باقی مانده است و این در حالی است که هنوز سرنوشت باغ کتاب، تکمیل تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی شیراز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
 
در همین حال، پروژه تکمیل و بازسازی کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز همچنان ادامه دارد و شورای شهر شیراز تصمیم گرفته است باغ ملی را بهبود ببخشد؛ اما واکنش‌ها به اقدامات مجموعه مدیریت شهری، وقتی بالا گرفت که در پروژه بهسازی باغ ملی، ساختمان مرکزی (شماره یک) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز، بخشی از تخریبی بود که در برنامه شهرداری قرار داشت؛ هرچند با پیگیری فعالان فرهنگی و رسانه‌ها این موضوع منتفی و طرح تخریب این مرکز از دستور کار خارج شد.
 
سخنگوی شورای شهر شیراز در پاسخ به پرسش در جریان یک ویدئو کنفرانس خبری درباره سرنوشت باغ کتاب و اینکه این پروژه چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ ضمن اینکه تاریخی مشخص نکرد، اما گفت: یکی از کارهای بزرگی که در سال جاری اتفاق افتاد، انتخاب شیراز به‌عنوان پایتخت کتاب ایران بود؛ به دنبال این هستیم که شیراز به عنوان پایتخت کتاب جهان در یونسکو ثبت شود؛ به همین منظور مشاورین در حال ارائه پیشنهادها به یونسکو هستند و رایزنی‌های دیپلماتیک هم برای این اتفاق آغاز شده است.
 
سعید نظری ادامه داد: ارتباطات فوق‌العاده نزدیکی با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس داریم حتی درباره بازسازی کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب، شورای شهر ورود کرد و کتاب‌های این کتابخانه در بخشی از ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز نگهداری می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در طراحی محور زندیه، کتابخانه شهید دستغیب از انزوا خارج خواهد شد و دسترسی مردم به این کتابخانه آسان می‌شود؛ ضمن اینکه ساخت نمادهای کتاب و کتابخوانی در حال انجام است.
 
سخنگوی شورای شهر شیراز پیرامون ایجاد باغ کتاب شیراز هم از انجام مطالعات معماری آن خبر داد و افزود: مجموعه باغی این مکان در انتهای بلوار شهید چمران شناسایی شده که به محض پایان یافتن مرحله طراحی، عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.
 
نظری ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و کمیسیون گردشگری شورای پنجم در حوزه کتاب با حساسیت موضوع را پیگیری می‌کنند.
 

ارتفاعات جبل دراک در حاشیه بزرگراه حسینی الهاشمی شیراز - پارک کوهستانی 
 
عضو شورای شهر شیراز همچنین از اختصاص یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در بخشی از پارک کوهستانی دراک خبر داد و گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اعتبارات ملی به این واسطه می‌تواند کتابخانه مرکزی شیراز را احداث کند.
 
رئیس شورای شهر شیراز نیز از اختصاص 9000 مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز در پارک دراک خبر داد و گفت: شهرداری این قطعه زمین را به‌طور رایگان در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس قرار داد.
 
عبدالرزاق موسوی درباره تالار مرکزی شیراز هم به ارایه توضیحی پرداخت و گفت: این تالار یکی از پروژه‌هایی است که شورای پنجم به‌شدت دنبال می‌کند اما با موانعی در اجرا روبه‌روست زیرا زمینی که به این پروژه اختصاص یافته، نیاز به موافقت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی دیگری داشته است.
 
این عضو شورای پنجم، اظهار کرد: تاکنون در تملک زمین تالار مرکزی شیراز موفق نبودیم به همین خاطر ساخت و ساز و پیگیری‌های بعدی آن با مانع روبه‌روست.
 
موسوی اضافه کرد: اصل اینکه اعتباری برای این تالار پیش‌بینی شود و اینکه شهرداری شیراز برای ایجاد تالار مرکزی اراده داشته باشد، برای شورا و شهرداری قطعی است، اما تاکنون مشکل زمین حل نشده و امیدواریم این موضوع را بتوانیم حل کنیم و دست کم در شورای پنجم کار ساخت تالار مرکزی آغاز شود.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، تاریخ انتشار: 28تیر ۱۳۹۹، کدخبر:293136، www.ibna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
0
0
استان شيراز يكي از استان هايي هست كه حتي خبر هاش هم نسبت به استان هاي ديگه دل انگيز تر و اميدبخش تره دم مردم شيراز با اين مسئولينشون گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
شیراز عزیز با این همه قدمت و اثار فرهنگی هنری قطعا نیاز به همچین کتابخونه ای برای حفظ این میراث داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین