سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
در چهار ماهه گذشته از سال 95، محمدباقر قالیباف شهردار تهران بیش از هر چیز به توسعه خطوط مترو در این کلان‌شهر پرداخته است که بیشتر آنها نوید از پایان برخی پروژه‌ها در سال جاری می‌دهد.

شعار سال:1- پایان حفاری خط 7 مترو تا اواسط سال جاری

محمدباقر قالیباف، در حاشیه اولین اتصال مقطع حفاری تونل قطعه شمالی خط 6 متروی تهران، گفت: روند احداث خطوط متروی تهران ادامه دارد و دو خط 6 و 7 باقی مانده‌اند که از شرق و جنوب شرق به سمت غرب و شمال غرب تهران احداث خواهد شد، این خطوط از میدان افسریه، دولت آباد و مشیریه به سمت غرب و شمال غرب تهران کشیده خواهد شد که با توجه به عبور از مراکز پرجمعیت از خطوط پرازدحام تهران خواهد بود.

شهردار تهران ادامه داد: این دو خط مجموعا 63 کیلومتر به خطوط مترو تهران اضافه خواهد کرد که در کنار 180 کیلومتر فعلی، نشان از همت کارگران مترو در حفاری‌هاست که بی‌تردید سختی بسیاری در حفاری و احداث ایستگاه‌ها و تامین منابع مالی به شهرداری تهران وارد شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان این دوره مدیریت شهری، با اتمام این دو خط پرونده متروی تهران را ببندیم.

قالیباف وعده بهره‌برداری از خط شش برای سال 96 و بهره‌برداری از خط 7 متروی تهران برای سال 95 را به شهروندان تهرانی داد.

2- تقدیم لایحه مرتبط با ایجاد زیرساخت‌‍‌های تراموا به شورای اسلامی شهر تهران
تین‌نیوز| جمعه 27 شهریور 1394
محمدباقر قالیباف در حاشیه بازدید از شهر بوداپست در جمع خبرنگاران،گفت: بلافاصله پس از بازگشت به تهران، لایحه مرتبط با ایجاد زیرساخت‌های تراموا را تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می‌کنم تا پیش از تصویب بودجه سال آینده شهرداری تهران در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

وی بوداپست را از شهرهای دارای تجربه موفق در زمینه استفاده از حمل‌ونقل ریلی سبک ذکر کرد و گفت: در مذاکرات با مدیران شهری پایتخت مجارستان در ارتباط با مسایل فنی و هزینه‌های تمام شده تراموا بحث‌های خوبی انجام شد.

قالیباف با بیان این‌که «مترو بیشترین تعداد مسافر درون شهری پایتخت را جابه‌جا می‌کند، گفت: باید مراکز اصلی شهر از جمله مناطق 11 و 12 که از جنبه میراث فرهنگی و توریستی برخوردار هستند و نیز با حجم بالای جابه‌جایی مسافر مواجه هستند تحت پوشش تراموا قرار گیرند.

3- پایان حفاری خط 6 تا اواسط سال 95
تین‌نیوز| یک‌شنبه 15 فروردین‌ماه 1395
محمدباقر قالیباف شهردار تهران با اشاره به این‌که امروز بحث اقتصادی یکی از چالش‌های مهم است، گفت: باید با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی و توسعه بخش خصوصی سربار هزینه‌ها را کاهش دهیم و جلوگیری از اسراف و صرفه‌جویی سرلوحه کار ما باشد.

شهردار تهران که در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا در صحن شورا حضور داشت با تاکید با سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نام‌گذاری سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، افزود: جنس کار شهرداری تهران بیشتر ماهیت اجرایی و عملی دارد و نمی‌توان کار ستادی برای آن متصور شد و کارهایی که ما انجام می‌دهیم عجین شده با کارهای اجرایی و عملی است.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال 95 توجه شهرداری را به بخش عمرانی مترو معطوف خواهیم کرد به طوری‌که در فرصت کمتر از دو سال باقی مانده 100 کیلومتر باقی‌مانده مترو را به تهران اضافه خواهیم کرد.

قالیباف همچنین افزود: در چند ماه باقیمانده به پایان سال قبل در خط 6 مترو پیشرفت خوبی حاصل شد و با فشار مضاعفی که آوردیم در مراحل خوبی قرار دارد و تا اواسط سال 95 حفاری این خط تمام خواهد شد و در سال 95 هیچ پروژه ی جدیدی را تحت هیچ عنوانی شروع نخواهیم کرد و پروژه های نیمه‌تمام به پایان خواهد رسید.

4- تا پایان دور چهارم تمامی 7 خط مترو را به پایان می‌رسانیم
دوشنبه 17 خرداد 1395
محمدباقر قالیباف شهردار تهران، گفت: تهران هفت خط مترو دارد و در دوره چهارم شهرداری تهران و شورای شهر همه هفت خط مترو را به انتها خواهیم رساند تا همه شهر از این امکان استفاده کنند و بتوان عدالت توزیعی را در حمل‌ونقل با اولویت جنوب به شمال ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر ایستگاه خواجه عبدالله انصاری با یک معماری اسلامی و ایرانی ساخته شده است و تمام تاسیسات فنی نیز در این ایستگاه وجود داردو می‌‌توانیم هر دو دقیقه یک قطار به این ایستگاه اعزام کنیم اما در حال حاضر به دلیل نبود واگن تا پیش از این سر فاصله حرکت قطارها در این خط 30 دقیقه بوده که هم اکنون به 15 دقیقه کاهش پیدا کرده است و حتی لازم نیست زیرساخت‌ها را اضافه کنیم بلکه با همین زیرساخت‌های فعلی می‌توانیم ظرفیت فعلی بیش از 3 و نیم میلیون نفر جابه‌جایی مسافر با 200 کیلومتر خط مترو را به نزدیک 10 میلیون مسافر افزایش دهیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تین نیوز ، تاریخ انتشار 5 مرداد 95 ، کد مطلب: 97048:www.tinn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین