پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۹۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان گلستان گفت: حضور تور‌های گردشگری بدون مجوز منجر به خسارت‌های جبران ناپذیری به مناطق بکر و گردشگری این استان می‌شود.
شعار سال: یحیی جلالی فر رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان گلستان با اشاره به حادثه گم شدن سها رضا نژاد در جهان نما گفت: تور گردشگری که این خانم همراه آن‌ها وارد منطقه جهان نما شده بود مجوز فعالیت داشت، اما به علت شیوع کرونا مجوز حضور در جهان نما برای تور صادر نشده بود و این گروه بدون مجوز وارد منطقه جهان نما شدند.

او افزود: متاسفانه عدم توجه به دریافت مجوز‌های لازم برای حضور در برخی از تفرجگاه‌های استان منجر به اتفاقات این چنینی می‌شود و به جز اتفاقات رخ داده آسیب اصلی در بروز این اتفاقات ضرر رساندن به حوزه گردشگری گلستان است.

جلالی فر ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از استان‌ها از جمله گلستان به تور‌های گردشگری برای حضور در برخی مناطق خاص مانند پارک ملی گلستان مجوز می‌دهد و یک کارشناس، تور‌ها را در مدتی که در منطقه هستند همراهی می‌کند.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان گلستان گفت: یکی از مزایای همراه بودن کارشناس با تور‌های گردشگری این است که اگر گردشگران با محیطی که وارد آن شده اند آشنایی نداشته باشند مشکلی برایشان رخ نمی‌دهد و با منطقه به صورت علمی و حرفه‌ای آشنا می‌شوند.



جلالی فر افزود: متاسفانه طی ماه‌های گشته چند عامل دست به دست هم داد و به گردشگری گلستان آسیب جدی وارد کرد، مورد نخست شیوع ویروس کرونا، مورد دوم اتفاق رخ داده در آبشار لوه، مورد سوم فعالیت تور‌های غیرمجاز در ایام کرونا که تور‌های مجاز فعالیتی نداشتند و مورد آخر اتفاق رخ داده در جهان نما که آن تور هم مجوز حضور در منطقه را نداشت.

او ادامه داد: مهرماه سال گذشته دستگاه‌های مرتبط با گردشگری پای کار آمدند و با گروه‌های غیرمجاز گردشگری برخورد می‌شد که نتیجه‌های خوبی هم در بر داشت، اما پس از مدتی این طرح متوقف شد و دوباره شاهد از سرگیری فعالیت این گروه‌ها شدیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 29 تیر  1399 ، کدخبر: ۷۴۲۸۴۳۲ ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
اين تور ها خيلي زمينه ساز فساد هاي اخلاقي در سطح استان هست و پدر مادرهارو نگران خودش كرده بايد مقامات امنيتي در استان پيگير اين قضايا باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین