پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل گفت: توجه داشته باشید که سیمان در کارخانه 20درصد گران شده، اما گاه با افزایش 100درصدی قیمت نیز به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد این تفاوت قیمت به جیب دلال‌ها می‌رود.
شعارسال: پیگیری تولیدکنندگان سیمان کشور برای افزایش بهای آن به نتیجه رسید و سیمان حالا ۲۰ درصد گران‌تر به فروش می‌رسد، با این حال مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدکننده می‌گوید انتظار انجمن سیمان چیزی بیش از ۳ برابر این رقم بود و رشد ۲۰ درصدی، هزینه‌های تولید را پوشش نمی‌دهد.

محمدرضا احسانفر، مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل، گفت: در سال‌های گذشته صنعت سیمان کشور متحمل یک سرکوب قیمت شده است و مسئولان در طی این سال‌ها، قیمت سیمان را در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی به شدت پایین نگه داشته‌اند.

او افزود: در همین راستا انجمن سیمان خواهان افزایش دست کم ۶۳ درصدی قیمت بود، اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با افزایش ۲۰ درصدی قیمت موافقت کرد، در حالی که ۲۰ درصد، هزینه افزایش یافته صنعت سیمان را پوشش نمی‌دهد، اما به هر حال در حال حاضر سیمان ۲۰ درصد گران‌تر از درب کارخانه، خریداری می‌شود.

او ادامه داد: توجه داشته باشید که سیمان در کارخانه ۲۰ درصد گران شده، اما گاه با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نیز به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد این تفاوت قیمت به جیب دلال‌ها می‌رود.

احسان‌فر تصریح کرد: رویه‌ای که توضیح دادم، مغایر گفته‌های مقام معظم رهبری درباره جهش تولید است، در واقع با این قیمت‌گذاری، سود حاصل از تولید سیمان نه در جیب تولیدکننده و نه مصرف‌کننده می‌رود، بلکه در این بین تنها دلال‌ها هستند که منتفع می‌شوند و تولید سیمان رو به زوال می‌رود.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل گفت: قیمت درست باید هم هزینه‌های تولید را پوشش دهد و هم مصرف‌کننده را به تقاضا برای کالا جذب کند. در حالی که قیمت کنونی که برای سیمان تعیین‌شده به خسران تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی می‌انجامد و در این بین، تنها دلال‌ها هستند که منتفع می‌شوند. قرار است، اواخر تابستان موضوع افزایش قیمت سیمان بار دیگر مطرح شود.

او اضافه کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با اعتماد به توانمندی دولت در مدیریت صنایع به این صنعت ورود کرده‌اند، ولی با این رویه قیمت‌گذاری سرمایه سرمایه‌گذاران صنعت سیمان در مسیر نابودی قرار گرفته است.

احسان‌فر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما با مازاد ۳۵ میلیون تنی تولید سیمان در مقایسه با مصرف رو‌به‌رو هستیم. این قیمت پایین به تدریج به حذف واحد‌های تولیدی و کاهش عرضه سیمان در بازار می‌انجامد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۲۹۹۴۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین