پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۳۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
ربیعی گفت: با تلاش‌های بانک مرکزی، منحنی ارز در حال پایین آمدن است. قیمت واقعی ارز بسیار کمتر از قیمتی است که امروز در بازار است و این افزایش قیمت مصنوعی و ناپایدار است و هم طرف عرضه و هم تقاضا این را در بازار نشان می‌دهد.
شعار سال: علی ربیعی در ابتدای نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه ما امروز سفر نخست وزیر عراق به کشور را داریم، اظهار کرد: امیدواریم گفتگو‌های سازنده برای ترسیم چارچوب‌های کاری آینده و تعمیق بیشتر همکاری‌ها را داشته باشیم.

دستور کار دولت درباره رابطه با همسایگان
وی ادامه داد: ایشان در شرایطی وارد کشور می‌شوند که ارتباط با همسایگان و بیشتر شدن این روابط را در دستور کار دولت قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری در دولت گفت: از دیگر مصوبات ما همین سند بوده است و ضرورت آمادگی لازم برای گسترش گردشگری حتی در شرایطی که کرونا این صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده است، را مورد توجه قرار دادیم.

رفتار‌های بهداشتی مردم بهتر شده است
ربیعی با بیان اینکه رفتار بهداشتی مردم در روز‌های اخیر بهتر شده است، اظهار کرد: نباید با افزایش و کاهش مرگ و میر رفتار مردم در قبال کرونا تغییر کند، این رفتار برای مدت طولانی باید تداوم داشته باشد. امروز مراعات بهداشتی مردم به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و استفاده از ماسک در اجتماعات، ۶۲ درصد در ادارات ۸۲ درصد و در صنایع تولید نیز ۷۸ درصد افزایش یافته است. وی ادامه داد: زمانی آمار ابتلا و مرگ و میر در اثر کرونا افزایش یافت که موازی با آن پروتکل‌های بهداشتی به میزان ۲۲ درصد کاهش یافته بود. ولی در حال حاضر میزان مراعات پروتکل‌ها به ۴۵ درصد افزایش یافته است و امیدواریم همه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به سلامت جامعه کمک کنیم.

قیمت واقعی ارز بسیار پایین‌تر از قیمت فعلی آن است
وی ادامه داد: در جلسات پی‌درپی دولت موضوع بازار هم مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه منحنی ارز در حال پایین آمدن است و این در نتیجه تلاش‌های بانک مرکزی برای بازگشت ارز به قیمت واقعی خود است و در زمینه بازگشت ارزهایمان به کشور هم اقدامات مناسبی از سوی وزارت خارجه و اقتصاد انجام شده است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: در کنار عامل‌های اقتصادی و تحریم‌ها در مورد بالا رفتن قیمت ارز، فشار روانی که در این زمینه وجود داشت و کار‌هایی که سودجویان و بدخواهان دنبال می‌کردند هم تاثیر داشت. قیمت واقعی ارز بسیار کمتر از قیمتی است که امروز در بازار است و این افزایش قیمت مصنوعی و ناپایدار است و هم طرف عرضه و هم تقاضا این را در بازار نشان می‌دهد.

ربیعی تاکید کرد: بالابردن تولید داخلی نه تنها تقاضای ارز را کاهش داده که به پایین آمدن قیمت‌های کالا‌ها هم کمک می‌کند. انتظارات افزایش قیمت ارز و پیگیری ایجاد جو روانی درباره آن از سوی رسانه‌های خارجی و فضای مجازی سبب می‌شد که مردم پول‌های ریز و خرد خود را هم به سمت این بازار ببرند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با فروش نفت و برگشت ارز حاصل از صادرات، درآمد ارزی بهتر از این خواهد بود، اظهار کرد: در همان زمان افزایش نرخ ارز هم قیمت‌های ارز و دیناری که در سایت‌ها و فضا‌های مجازی اعلام می‌شد این گونه نبود. البته در حال حاضر هم در صحنه خارجی تحرکات دیپلماتیک برای کاهش قیمت ارز را شاهد هستیم که با کاهش محدودیت‌های کرونایی، صادرات ما رشد بیشتر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: از طرف عرضه با پایان یافتن رفع تعهد ارزی صادرکنندگان، عرضه آن‌ها در بازار نیما رو به افزایش است. البته دیگران هم وقتی دیدند که نرخ در حال کاهش است شتاب خود به سوی عرضه را افزایش می‌دهند، این در حالی است که در طرف تقاضا هم ما کنترل‌هایی انجام دادیم.

اتباع خارجی میتوانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند
ربیعی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر هیات دولت در هفته اخیر تصریح کرد: پوشش بیمه سلامت برای افراد خارجی مقیم در هیات وزیران مصوب شد، به این معنا که کلیه خارجی‌های مقیم کشور مشمول این طرح هستند و می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند. البته ۱۰۰ درصد سرانه خدمات درمانی را باید پرداخت کنند، اما این طرح علاوه بر کار انسان‌دوستانه موجب درمان به موقع اتباع خارجی و ارتقای سلامت جامعه می‌شود.

آخرین تصمیمات در مورد عزاداری در ماه محرم
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: مراسم محرم و عزاداری امام حسین (ع) برای همه ما اهمیت دارد. ما در دولت از سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و حوزه علمیه قم پیشنهاداتی را دریافت کرده‎ایم که قرار است این موارد را در جلسه کمیته انتظامی و امنیتی ستاد مبارزه با کرونا مورد بررسی قرار دهیم.

ربیعی ادامه داد: وزارت بهداشت و مسئولان این وزارتخانه مواردی که پیشنهاد شده را مورد بررسی قرار می‎دهند تا ببینند رعایت پروتکل‎های بهداشتی تا چه اندازه در این پیشنهادات قابل انجام است و تصور می‎کنیم که بتوان نتایج را در این زمینه برای جلسه بعدی ستاد ملی کرونا آماده کنیم و بتوانیم با شرایط مطلوب و مناسبی عزاداری داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۹۹۰۴۳۱۲۳۲۳۹، www. isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین