پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی گفت‌: دین اسلام اجباری برای عزاداری تعیین نکرده است و به همین دلیل باید پزشکان بگویند که می‌شود عزاداری کنیم یا نه. حتی فق‌ها و مجتهدین هم با توجه به نظر پزشکان، درباره حلال یا حرام بودن برگزاری مراسم عزاداری نظر خواهند داد.
شعار سال؛  عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر و سوگواری برای سرور و سالار شهیدان جایگاهی مهم در میان ایرانیان دارد. دقیقاً به همین دلیل این روز‌ها که شیوع ویروس کرونا دوباره شدت گرفته، عده زیادی نگران برگزار نشدن جلسات عزاداری یا محدود شدن آن هستند و همچنین گروهی به برگزار نشدن مراسم عزاداری رأی می‌دهند.

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار داشت: مردم ایران به دلیل ارادتی که به امام حسین (ع) دارند در ماه‌های محرم و صفر در مساجد و تکیه‌ها مراسم عزاداری را با شور زیادی برپا می‌کنند و به همین دلیل طبیعی است که این روز‌ها نگران تعطیلی عزاداری باشند.

این چهره حوزوی در ادامه گفت: مساله مهم این است که درباره برگزار شدن یا نشدن عزاداری، این پزشکان هستند که باید با بررسی وضعیت به این تشخیص برسند که آیا برگزاری عزاداری امکان‌پذیر است یا اینکه برای حفظ سلامت و جان مردم امسال نمی‌توانیم در ماه‌های محرم و صفر در مساجد و تکایا عزاداری کنیم.

او توضیح داد: اینکه برخی از سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط، برگزاری مراسم عزاداری را واجب بدانند و بگویند نمی‌شود در محرم و صفر عزاداری نکرد اصلاً درست نیست؛ یعنی هیچ کسی نمی‌تواند درباره این مساله، آن هم در شرایطی که این بیماری سخت جان همه را به خطر انداخته است، با زور حرفش را به کرسی بنشاند.

آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در پایان گفت: دین اسلام اجباری برای عزاداری تعیین نکرده است و به همین دلیل همان‌طور که گفتم، باید پزشکان بگویند که می‌شود عزاداری کنیم یا نه. حتی فق‌ها و مجتهدین هم با توجه به نظر پزشکان، درباره حلال یا حرام بودن برگزاری مراسم عزاداری نظر خواهند داد.

چکیده گفتگو با آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی
-درباره برگزار شدن یا نشدن عزاداری پزشکان باید به تشخیص برسند
-دین اسلام اجباری برای عزاداری تعیین نکرده است
-هیچ فرد یا نهادی نمی‌تواند درباره برگزاری مراسم عزاداری در شرایط کرونا با زور حرفش را به کرسی بنشاند
 
 
شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین . تاریخ انتشار خبر؛ 5 مرداد 1399 کد خبر؛ 420993
 
www.etemadonline.com
 
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین