پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
"در هفته منتهی به عید قربان دلارهای سعودی بخش زیادی از رسانه‌های جهان عرب را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار گرفتند..."
شعار سال:

عبدالله گنجی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: 
در هفته منتهی به عید قربان دلارهای سعودی بخش زیادی  از رسانه‌های جهان عرب را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار گرفتند تا این مسئله را تفهیم نماید که چون ایرانیان مشرک‌اند؟! اگر نتوانستند به مکه بیایند حج را در کربلا برگزار می‌کنند. این جنگ روانی کثیف آنقدر پرغوغا شروع شده که الازهر مصر نیز بازی خورد و علیه فتوای  دروغین منسوب به مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری مراسم حج در کربلا بیانیه صادر کرد.

بی‌بی‌سی فارسی به دنبال احادیث امام صادق در اصول کافی و بحارالانوار می‌گشت تا ثابت کند در مکتب تشیع ثواب زیارت کربلا هزاران برابر بالاتر از حج است. با زائران پاک و عوام ایرانی در کربلا مصاحبه گرفتند که ثواب زیارت حسین (ع) بالاتر از حج تمتع و عمره است و اینها را در رسانه‌های خود برای جهان اهل سنت بازتاب دادند. بی‌بی‌سی فارسی نماز عید قربان را از حرم امام حسین و امام رضا پخش کرد که بگوید مراسم حج و برائت در حال انجام است و .... تشبه ثواب را با تشبه عمل یکی کردند تا بگویند حج برای ایرانی‌ها مسئله مهمی  نیست و برای آن جایگزین دارند. دروغ‌های مشابهی در سال 1366 نیز نثار جمهوری اسلامی ایرانی کردند که حضرت امام در پاسخ فرمودند: «اگر ملت‌های اسلامی باور می‌کنند که رهبران آنان دشمن صهیونیست‌ها هستند، سخن آنان درباره ما را نیز باور کنند.» حج جزو اعمال واجب الهی است و در هیچ یک از مذاهب پنج‌گانه اسلام جایگزین ندارد و در طول عمر 1400 ساله روحانیت تشیع هیچ‌کس جایگزینی برای آن توصیه نکرده است. آنچه احتیاط است خودداری از سفر در هنگامه ناامنی است و بس. اولین باری که صد‌عن‌سبیل‌الله شد (1366) حضرت امام نفرمودند که ما جای دیگری را برای حج و یا برائت از مشرکین در نظر می‌گیریم، بلکه فرمودند: «ما در مکه باشیم یا نباشیم دل و رو‌ح‌مان با ابراهیم و در مکه است. دروازه‌های مدینه‌الرسول را به روی ما ببندند یا بگشایند رشته محبت‌مان با پیامبر هرگز پاره و سست نمی‌شود.

به سوی کعبه نماز می‌گزاریم و به سوی کعبه می‌میریم و خدا را سپاس می‌گزاریم که در میثاق‌مان با خدای کعبه پایدار مانده‌ایم و پایه‌های برائت از مشرکین را با خون هزاران هزار شهید از عزیزانمان بنیان نهاده‌ایم...» رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سعودی خباثت را بدانجا رساندند که تصویر یک فرد ساده‌لوح و عوام را که در بین‌الحرمین زنجیری به گردن انداخته و با چهار دست و پا راه می‌رود، با حاجیان پیری که بر پشت جوانان در طواف کعبه‌اند مقایسه کردند که آن حج ایرانیان آن است و حج مسلمانان این!

اندوه دلی که امام از آن یاد می‌کرد همچنان پابرجاست. اگر دولت جمهوری اسلامی همه سیاست خارجی خود را تعطیل و برای بین‌المللی کردن اداره حج در جهان اسلام اردو بزند می‌ارزند. باید دست‌های نجس بچه‌پولدارهای سعودی را از حرم امن الهی دور کرد اما تحقق آن مسئله‌ای آنی نیست. بلکه باید بین‌المللی کردن اداره حج را با استدلال‌های روشن برای مسلمانان ترسیم نمود. علاوه بر آن باید کتب دبستان‌های آل‌سعود را که در آن رسماً شیعه و یهود و مسیحی را در کنار هم مشرک و کافر معرفی می‌کنند و به فرزندان معصوم آن سرزمین آموزش می‌دهند تا در فردای جوانی به امثال طالبان و داعش بپیوندند، در سازمان ملل به صورت نمادین سوزاند. پولی که برای تربیت تکفیری‌ها به مدارس علمیه‌شان در سراسر جهان ارسال می‌شود باید در قالب پول‌شویی و کمک به تروریسم به حساب آورد. گوشزد کردن این خطر نه برای اهل سنت و مسلمانان که برای غرب نیز لازم و ضروری است. باید به فرانسه فهماند که نفت سعودی‌ها با بمب آنان با هم به فرانسه روانه می‌شود. دیگر این شما نیستید که دست به گزینش بزنید. باید به کشورهای غرب فهماند که پولی که شما در قبال نفت به سعودی‌ها می‌دهید صرف تربیت تروریست‌هایی می‌شود که بسیاری از آنان ساکن غربند. همانگونه که ظریف در مقاله خود در نیویورک‌تایمز آورد، مواجهه با آل‌سعود نیازمند یک همت و نهضت جهانی است تا جهانیان و نهادهای بین‌المللی بفهمند اعضای جبهه النصره‌ای که کودک 12 ساله را در مقابل دوربین سر می‌برند، در کتاب‌های دبستان سعودی خوانده‌اند که بریدن این سر ورود قاتل به بهشت را تسریع‌ می‌کند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 25 شهریور 1395، کد مطلب: 1187052: www tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین