پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
روز گذشته جلسه دادگاه چند نفر از فعالین موسوم به «عدالتخواه» با شکایت حسن میرمحمدعلی (داماد علی شمخانی) و بهروز ریخته گران (متهم پرونده بانک سرمایه) به اتهاماتی از جمله نشر اکاذیب برگزار شد؛ که حضور خبرنگار انصاف نیوز در دادگاه برای پوشش خبری این جلسه حاشیه هایی داشت.

شعار سال: روز گذشته جلسه دادگاه چند نفر از فعالین موسوم به «عدالتخواه» با شکایت حسن میرمحمدعلی (داماد علی شمخانی) و بهروز ریخته گران (متهم پرونده بانک سرمایه) به اتهاماتی از جمله نشر اکاذیب برگزار شد؛ که حضور خبرنگار انصاف نیوز در دادگاه برای پوشش خبری این جلسه حاشیه هایی داشت.

درحالی که این دادگاه علنی بود؛ خبرنگار انصاف نیوز نتوانست به خاطر مشکلات اداری در این جلسه شرکت کند. وحید اشتری بعد از جلسه دادگاه در توییتر به حضور این خبرنگار واکنش نشان داد و نوشت:

تو جلسه امروز وقتی قاضی پرسید اگر فرد غیر مرتبط تو دادگاه هست اعلام کنه یه جوون که تو تیم آقای #ریخته_گران (ابربدهکار بانکی) نشسته بود دستش رو برد بالا و گفت من خبرنگارم. با اونها وارد دادگاه شد و با برخی متهمین بانک که تازه آزاد شدند گپ‌ می‌زد و خوش و بش می‌کرد.

قاضی گفت اگر کارت خبرنگاری و مجوز رسانه تون رو داری برو طبقه بالا هماهنگ کن بعد بیا بنشین داخل جلسه. جوری که انگار با حضور رسانه در جلسه مشکلی نداره ولی نمی‌دونم حالا مدارک کافی نداشت و یا چه مشکلی پیش اومد که دیگه به جلسه برنگشت. از وقتی قاضی گفت برو بالا هماهنگ کن

تیم آقای ریخته گران کلی سر و صدا کرد که اگر میشه دیگه بالا نره و به قول شفاهی‌اش اعتماد کنید چون خبرگزاری فلان خیلی معتبره و اجازه بدید توی جلسه بنشینه. انگار که برای فضاسازی رسانه‌ای و تاثیر روی رای دادگاه با سایتی که اشتباها بهش میگفتن خبرگزاری هماهنگ کرده باشند. الله اعلم

اسم سایت خبری رو هم خودتون با توجه به سوابق قبلی حدس بزنید.

پیش از این توییت میلاد گودرزی دیگر متهم پرونده با انتشار عکسی به همراه کاشانی و اشتری در توییتر نوشت:

دادگاه وحید اشتری و میلاد گودرزی
از راست وحید اشنری، کاشانی وکیل پرونده، وکیل دیگر و میلاد گودرزی

پس از ۴ساعت بحث و جدل و استدلال و خنده و دفاع و حمله

ّنمیدونم چرا همش یادمون میرفت ما الان متهمیم و هی باز حمله میکردیم… [دادگاه امروز؛ با متهم وحید اشتری و وکلا: آقایان کاشانی و جعفری‌نژاد]

«علی اصغر شفیعیان» مدیر مسئول و سردبیر سایت انصاف نیوز در کامنتی با انتشار گزارشی از این رسانه که در آن به گزینشی بودن پروژه‌های رسانه‌ای جریان موسوم به «عدالتخواه» اشاره شده بود نوشت:

این هم عکس امروز دوستان با وکیلشان آقای کاشانی، همساده‌ی فاطمه حسینی و داماد شمخانی.

این گزارش «عدالتخواهی گزینشی؟ ماجرای تخلف منزل کاشانی‌ها» را بخوانید 

پس از این کامنت چند نفر دیگر از مخاطبان هم درباره‌ی منزل کاشانی‌ها از میلاد گودرزی پرسیده بودند که در نهایت گودرزی پاسخ داد:

خود مالکش قبلا بیانیه داده توضیح داده، از همین سایت هم با من تماس گرفتن و مثلا مصاحبه گرفتن در این باره، نتیجه بررسی‌هام رو گفتم که تحریف شده و ناقص و حتی متضاد با چیزی که گفته بودم منتشر کردن. [لینک گزارش] من خیلی وقت پیش بررسی کردم و دیدم اصلا چنین چیزی نیست که گفته شده. کلا مطلب چیپی بود.

 

«بابک مجیدی» خبرنگار انصاف نیوز که برای پوشش خبری این جلسه به دادگاه رفته بود روایت خود از حضور در جلسه دادگاه «میلاد گودرزی» و «وحید اشتری» را اینگونه تشریح کرد:

بعد از تماس سجاد کاشف یکی از شاکیان پرونده که پیش از این هم با ما درباره‌ی شکایت خود از میلاد گودرزی مصاحبه کرده بود؛ برای پوشش خبری دادگاه وارد ساختمان شماره دو قوه قضاییه واقع در چهارراه گلوبندک، بازار تهران شدم. (این مصاحبه ۱۳ آبان سال ۹۸ منتشر شده لینک گزارش)

متهمان پرونده که به اتهام نشر اکاذیب در دادگاه حاضر بودند آقای اشتری، گودرزی و سلطانی بودند. شاکیان این سه نفر هم، خانواده ریخته‌گران، سجاد کاشف، معاونت فرهنگی اطلاعات سپاه، سازمان توسعه تجارت، سازمان صداوسیما، نهاد ریاست جمهوری، بسیج شهرداری، داماد علی شمخانی بودند. به جز نفر آخر بقیه یا خودشان یا وکلایشان در جلسه دادگاه حضور داشتند.

قبل از ورود به ساختمان با وکلای خانواده ریخته‌گران حدود یک دقیقه حرف زدم.  بعد از صدا کردن منشی شعبه ۱۰۵۸ دادسرای رسیدگی به شکایت کارکنان دولت به سالن اجتماعاتی که برای جلسه دادگاه  اختصاص داده بودند رفتم. دوستان عدالتخواهمان نیامده بودند و من با تا شروع جلسه کمتر از پنج دقیقه با آقای سجاد کاشف درباره‌ی پرونده صحبت کردم.

درحین صحبت های من با آقای کاشف؛ آقای اشتری و گودزری هم با وکلایشان وارد دادگاه شدند؛ قاضی دادگاه هم آمد و کارت شناسایی همه‌ی شاکیان و متهمین پرونده را بررسی کرد. من هم کارت خبرنگاری و معرفی‌نامه خود را به رئیس دادگاه تحویل دادم. رئیس دادگاه علت عدم حضور یاشار سلطانی را پرسید که وکیل وحید اشتری گفت به دلیل ابتلا به کرونا در این جلسه حضور ندارد.

بعد از اتمام حضور غیاب تنها اسم من خوانده نشد و وقتی خودم را معرفی کردم رئیس دادگاه گفت بودن شما در جلسه دادگاه به منظور پوشش خبری، باید با کسب اجازه رئیس شعبه و تاییدیه روابط عمومی باشد و اگر مایل به حضور هستید باید برای گرفتن مجوز به طبقه بالا بروید. بعد از خروج از جلسه هم پیگیری ها دیگر نتیجه نداد. تا اینکه شب توییت آقای اشتری را دیدم، با توجه توییت آقای اشتری خواستم درباره‌ی خانه کاشانی‌ها (وکیل پرونده) بپرسم که دیدم زیر مطلب به موضوع اشاره شده پس گفتن تکراری چندان فایده ندارد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری انصاف نیوز، تاریخ انتشار 9 مرداد    99، کد خبر:   248217، www.ensafnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین