پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مازندران گفت که ۵۰۰ فقره پرونده واحدهای تولیدی صنعتی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های استان ارسال شد. لیلا واثقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش پرونده های ارسالی به بانک های استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید را
شعارسال: مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مازندران گفت که ۵۰۰ فقره پرونده واحدهای تولیدی صنعتی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های استان ارسال شد.

لیلا واثقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش پرونده های ارسالی به بانک های استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید را بیش از میزان تسهیلات پیش بینی برای این خطه شمالی کشور اعلام کرد.

وی سهم تسهیلات استان از محل اعتبارات رونق تولید را چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

این مسوول اقتصادی استانداری مازندران گفت که تاکنون ۹۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان موفق به دریالت تسهیلات رونق تولید شده اند و ۴۱۰ پرونده دیگر در نوبت هستند .

واثقی میزان تسهیلات پرداختی به ۹۰ واحد تولیدی حوزه صنعت و کشاورزی را افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی ، در مجموع تاکنون کمتر از ۲۰ درصد از تسهیلات رونق تولید سهم مازندران از سوی بانک ها به تولیدکنندگان بخش صنعتی و کشاورزی داده شد.

واثقی گفت که در مجموع سه هزار و ۸۵۰ واحد صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی در مازندران برای دریافت تسهیلات رونق تولید نام نویسی کردند که یکهزار و هفت متقاضی حوزه صنعتی و ۲ هزار و ۵۴۶ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی هستند.

وی اضافه کرد : تاکنون ۵۶ واحد صنعتی و ۴۴ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی تسهیلات رونق تولید را در مازندران دریافت کرده اند .

مدیرکل اموراقتصادی استانداری مازندران دلیل پائین بودن میزان تسهیلات پرداختی رونق تولید در استان را سخت گیری بانک ها ، صدور بخشنامه های محدود کننده از سوی مدیران عامل بانک ها به بانک های استانی، بدهی معوقه ، چک های برگشتی و شفاف نبودن اوراق مالی واحدهای صنعتی اعلام کرد.

وی شفاف نبودن برنامه بسته حمایتی رونق تولید و خروج از رکود برای مدیران بانک ها را هم علت دیگری برای پایین بودن میزان پرداختی این تسهیلات به متقاضیان دانست.

واثقی گفت : در روزهای اخیر با پیگیری مدیریت ارشد استان ، پرداخت تسهیلات رونق تولید از سوی بانک ها سرعت بیشتری گرفته است .

** کندی پرداختی تسهیلات به واحدهای مشکل دار صنایع تبدیلی از سوی بانک کشاورزی

مدیرکل دفتراموراقتصادی مازندران همچنین گفت که در شرایط فعلی پرداخت تسهیلات رونق تولید در بانک کشاورزی استان به کندی انجام می شود و این عاملی برای ته جدولی شدن مازندران در آمار پرداختی شده است .

واثقی توجیه نبودن مدیران بانکی از جمله بانک کشاورزی را در پرداخت تسهیلات رونق تولید از دلایل اصلی کندی در پرداخت ها دانست.

حدود چهار هزار واحد صنعتی در مازندران فعال است و حدود ۶۱ هزار نفر نیز در این واحدهال اشتغال دارند. طبق گزارش اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران در رکود اقتصادی سال های اخیر حدود ۳۰ درصد از واحدهای صنعتی دارای ۱۰ کارگر به بالای استان با مشکل مالی مواجه شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی کیاپرس، تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 شهریور 1395، کد خبر: 70143، www.kiapress.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین