پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
ارتش سوریه و حزب الله لبنان نشان دادند که هر حمله هوایی دیگر به سوریه به خصوص جبهه جنوبی، سرنوشتی دردناک خواهد داشت.

شعار سال: ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه پیشروی های بسیار خوبی در دو ماه گذشته داشته اند و این موضوع حامیان تکفیری ها را به شدت نگران کرده است.

**
بمباران سوریه با هدف حمایت از تروریست های تکفیری

یکی از حامیان تکفیری ها اسرائیل است که هر زمان که شرایط را برای تروریست ها سخت می بیند، با حمله هوایی از تروریست ها پشتیبانی می کند.

در سال های گذشته نیز شاهد بودیم که جنگنده های اسرائیلی برای حمایت از تکفیری ها حملاتی را به "مرکز تحقیقات نظامی ریف دمشق"، "بخش صادرات و واردات فرودگاه پایتخت"، "کوه های هرمون"، "جرمانا" و ... را بمباران کرده است.

اما پرواز جنگنده های اسرائیلی در یک هفته گذشته در جبهه جنوبی سوریه بیشتر شده و همین موضوع موجب استقرار سامانه های دفاع موشکی "اس-200" در این منطقه شده است.

در دو روز گذشته که حملات جنگنده های اسرائیلی برای حمایت از تروریست های جبهه النصره و احرار الشام و جیش الاسلام به جنوب سوریه انجام شده، ارتش سوریه موفق شده دست کم 2 جنگنده و پهپاد رژیم صهیونیستی را سرنگون کند.

ارتش سوریه اخیرا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های اسرائیلی به مرکز نظامی ارتش سوریه در حومه قنیطره یک بامداد روز 13 سپتامبر 2016 تجاوز کردند که سامانه دفاع هوایی ما به مقابله با آن برخاست و یک جنگنده را در جنوب غرب قنیطره هدف قرار داد.

در بیانیه ارتش سوریه همچنین به سرنگونی یک پهپاد رژیم صهیونیستی در غرب سعسع (در جنوب غرب دمشق) نیز اشاره شده است. این اقدامات رژیم صهیونیستی در چارچوب حمایت این رژیم از گروه‌های تروریستی و تلاشی مذبوحانه برای بالا بردن روحیه درهم شکسته این گروه‌های تروریستی پس از شکست مفتضحانه آن‌ها و متحمل شدن تلفات و خسارات سنگین تروریست‌هاست.

روزنامه اسرائیلی معاریو درباره حملات موفق پدافندی ارتش سوریه به جنگنده های اسرائیلی می گوید: شلیک موشک‌های سوری به سمت هواپیماهای اسرائیلی به مفهوم تحول اساسی در واکنش ارتش سوریه است.

این روزنامه افزود: ارتش سوریه پیام قاطع و روشنی به فرماندهی بخش شمالی ارتش اسرائیل فرستاده است مبنی بر اینکه در برابر نقض حریم سوریه بیکار نخواهد نشست.

**
واکنش قاطعانه ارتش سوریه به تجاوز اسرائیل

تحلیلگران نظامی معتقدند که ارتش سوریه به دنبال آن است تا واکنش های قاطعانه ای را به پرواز جنگنده های صهیونیست در جبهه جنوبی ("قنیطره-درعا-ریف دمشق-سویدا") بدهد و حمله موشکی اخیر هم حرکتی در این راستا بوده است.

"
عبدالباری عطوان" تحلیل نویس مشهور عرب در مقاله‌ای در روزنامه رای الیوم نوشت: در بحبوحه مشغول بودن رسانه‌های جهانی و عربی به آغاز آتش بس در سوریه و پایدار ماندن این آتش بس برای حدود ۲۴ ساعت و اینکه سوری‌ها برای نخستین بار از چند سال قبل طعم خواب عمیق را چشیدند ، فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد که پایگاه‌های نظامی در حومه قنیطره مورد تجاوز اسرائیل قرار گرفته و پدافند هوایی جنگنده اسرائیلی را در جنوب غرب "قنیطره" و یک پهپاد جاسوسی را در غرب "سعسع" سرنگون کرده است.

وی افزود: مخالفان دولت سوریه نه بیشترشان و یا برخی از آنها از بمباران جنگنده‌های اسرائیلی در عمق سوریه خوشحال بودند و مساله قطعی این است که آنها با شلیک سه موشک سام ۲۰۰ به جنگنده‌های اسرائیلی در منطقه قنیطره و سرنگون کردن دو فروند از آنها غافلگیر شدند.


عطواری تصریح کرد: سوالی که اینجا خود را مطرح می‌کند این است که چه دلایلی نظام سوریه را واداشت تا به صورت غافلگیرانه به حملات اسرائیل پاسخ دهد. در پاسخ به سوال نخست می‌توان گفت که اسرائیلی‌ها از توافق آتش بس که میان روسیه و آمریکا صورت گرفت و به نفع نظام سوریه تمام شد ناخرسند بودند و نسبت به این توافق احساس نگرانی می‌کردند و اسرائیلی‌ها تلاش کردند تا با این حملات "دمشق" را در تنگنا قرار دهند و مطمئن بودند که ارتش سوریه هیچ پاسخی همانند دفعات قبل نمی‌دهد؛ اما ارتش سوریه به حرکت تجاوزکارانه اسرائیل پاسخ داد. آنچه که می‌توان گفت این است که رئیس جمهور سوریه این پیام واضح و بدون ابهام را به اسرائیل داد که ما اینجا هستیم ، قدرتمندیم و بلندی جولان را فراموش نکردیم و زمان تغییر کرده است و ما در مقابل حملات شما در آینده سکوت نخواهیم کرد و زمان مناسب برای پاسخ فرا رسیده است.

البته این پایان کار نیست و ارتش سوریه سامانه "اس-200" را در جبهه جنوبی مستقر کرده و تصاویری از آن توسط برخی رسانه های مقاومت از جمله "اعلام الحربی" و "المنار" منتشر شده است. سایت شبکه المنار گزارش داد ارتش سوریه سامانه موشکی پدافندی "اس-200" را در جنوب این کشور مستقر کرده است.





پاسخ پدافندی ارتش سوریه یک پیام آشکار برای آمریکا و اسرائیل دارد. سخن مهم سید حسن نصرالله ؛ راهبرد مقاومت این است که همزمان هم با تکفیری ها مبارزه کند و ضمنا تحرکات اسرائیل را هم رصد و به آن پاسخ دهد.

ارتش سوریه و حزب الله لبنان نشان دادند که هر حمله هوایی دیگر به سوریه و به خصوص جبهه جنوبی سرنوشتی دردناک خواهد داشت و خسارات سنگینی را به اسرائیل وارد خواهد آورد.

با توجه به این که رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را متوجه می شود، لذا ممکن است حملات ایذایی جنگنده های ارتش اسرائیل با حضور سامانه موشکی "اس-200" در جنوب سوریه قطع شود یا دست کم کاهش محسوسی داشته باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه جامع اطلاع رسانی بلاغ مازندران، تاریخ انتشار 25 شهریور 95 ، کد مطلب: 225414: www.bloghnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین