پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان تاکنون حاضر نشده حتی پروتکل حافظ منافع مبنی بر اینکه کشور ثالثی حافظ منافع دو کشور باشد را امضاء کندبنابراین باید منتظر باشیم وضعیت سیاسی دو کشور به کجا می‎رسد.

شعارسال: سعید اوحدی ظهر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در راستای ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: تا امروز آمار کسانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند از مرز 150 هزار نفر گذشته است.

وی افزود: براساس مصوبات ستاد اربعین که اخیراً اعلام‌ شده ویزا حق حاکمیتی دولت عراق است که داشتن ویزا و بیمه الزامی است، از هفته آینده شاهد صدور ویزا در چهار نقطه کشور خواهیم بود که هموطنان در سامانه سماح به‌صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش زائران هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: متقاضیان ثبت‌نام را به‌روزهای آخر موکول نکنند؛ سامانه سماح، سامانه هوشمندی است که در این سامانه باید مرز خروجی و تاریخ خروج از کشور را مشخص کنند و اگر در روز خروج مرز مشخص‌شده دارای ترافیک بیش از ظرفیت باشد سامانه هوشمند تاریخ جدیدی را اعمال می‌کند بنابراین از مردم تقاضا می‌شود به‌موقع ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با این استقبال خوبی که در این مدت شده و ثبت‌نام از مرز 150 هزار نفر گذشته شاهد حضور بیش از 2 میلیون زائر در موسم اربعین امسال باشیم.

اوحدی تصریح کرد: ملت و مردم عراق سال گذشته پذیرای خوبی داشتند و همه دستگاه‌های کشور همکاری خوبی با ستاد اربعین که مستقر در کشور است انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: امسال پنج موکب با عنوان موکب شهدای منا در نظر گرفته‌شده که سه موکب در مرز مهران، چزابه و شلمچه و دو موکب بزرگ نیز در شهرهای کربلا و نجف خواهیم داشت که پذیرایی در این موکب‌ها توسط فرزندان شهدای منا انجام می‌شود که اقدامی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فاجعه منا نباید فراموش شود است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مقام معظم رهبری تأکید داشتند باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود، اما واقعیت این است که عربستان وحشت دارد از تشکیل این کمیته، اگر عربستان ریگی به کفش نداشت حتماً از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب استقبال می‌کرد.

وی اظهار داشت: به‌جای این هیاهوهای تبلیغاتی که عربستان راه انداخته و اخیراً نیز در موسم حج جو تبلیغاتی مسمومی را شروع کرده که قطعاً راه به‌جایی نیز نخواهد برد و کارترهای تبلیغاتی دنیا نیز به دلیل پول حرامی که در دنیا خرج می‌کند از آن‌ها حمایت نمی‌کنند.

اوحدی افزود: باید کمیته حقیقت‌یابی با حضور نمایندگان کشورهایی که آسیب‌دیده بازی منا هستند شکل دهند، متأسفانه عربستان تاکنون به این پیشنهاد تمکین نکرده البته شاهد هستیم در برخی کشورها صداهایی بلند می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز مردم در پاکستان مطالبه کردند از دولت و مردم افغانستان فاجعه منا را قصور، بی‌کفایتی، بی‌لیاقتی و شجره خبیثه ملعونه را محکوم کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: در شهر کروزونی و چچن نیز با حضور علمای بزرگ اهل سنت اعلان انزجار از فرقه وهابیت کردند و تأکید داشتند وهابیت جزء فرقه اهل سنت نیست.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دیگری که مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه تأکید کردند تشکیل شورایی برای اداره حج بود، عربستان بر اساس اتفاقاتی که به‌صورت مکرر شاهد هستیم و در سنوات گذشته نیز سبب خسارات سنگینی به مسلمانان دنیا شده و سال گذشته بیش از هفت هزار شهید داشتیم که متأسفانه عربستان هنوز بر 700 نفر تأکید می‌کند نشان می‌دهد عربستان لیاقت و کفایت لازم برای اداره حج ندارد.

اوحدی در راستای تحویل وسایل شهدای فاجعه منا به خانواده‌هایشان خاطرنشان کرد: عربستان تاکنون حاضر نشده حتی پروتکل حافظ منافع مبنی بر اینکه کشور ثالثی حافظ منافع دو کشور باشد را امضاء کندبنابراین باید منتظر باشیم وضعیت سیاسی دو کشور به کجا میرسد که در صورت تعیین حافظ منافع می‌توان نسبت به تحویل وسایل حجاج شهید اقدام کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25شهریور1395، کدخبر: 1187420: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین