پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
قم مرحوم آیت‌الله بهجت در پاسخ به خبرنگاری که قصد رفتن به حوزه علمیه داشت، می‌گوید: ما اینجا عالم و روحانی زیاد داریم، ولی امثال شما که بتوانند حرف علما را به گوش مردم برسانند خیلی کم داریم و شما که در روزنامه کار می‌کنید ارزش کارتان از علمایی که تبلیغ می‌کنند کمتر نیست.
شعار سال: در ادامه یادداشت مرتضی نجفی قدسی پیشکسوت قرآن و رسانه درباره این خاطره تقدیم می‌شود. از آیت الله بهجت و اهمیت شغل خبرنگاری نزد ایشان خاطره‌ای بیادماندنی دارم که به نظرم برای همکاران رسانه‌ای و مطبوعاتی می‌تواند مشوق و هدایت‌کننده باشد.

سال‌ها پیش که من صفحه قرآن و معارف اسلامی را در روزنامه اطلاعات راه‌اندازی کرده بودم پس از چندی پدرم که یک روحانی اهل اصفهان بود از شغل من اظهار نارضایتی کرد و گفت: دوست دارم به قم بروی و درس حوزه بخوانی، البته من هم علاقه‌مند درس حوزه بودم، ولی احساس می‌کردم کارم در روزنامه اطلاعات در راستای نشر معارف اسلامی است و آن را ترجیح می‌دادم، اما به سفارش پدر ناچار تصمیم گرفتم کارم را رها کنم و به حوزه برای درس خواندن بروم، اما تردید داشتم آیا اینکار به صلاح است یا نه؟

برای اطمینان خاطر به نزد مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت رفتم و طرح موضوع کردم، جالب است که آیت‌الله بهجت مرا از ورود به حوزه منع کرد و فرمودند ما اینجا عالم و روحانی زیاد داریم، ولی امثال شما که بتوانند حرف علما را به گوش مردم برسانند خیلی کم داریم و شما که در روزنامه کار می‌کنید ارزش کارتان از علمایی که تبلیغ می‌کنند کمتر نیست، چون حلقه وصل مردم و آن‌ها هستید، در تهران بمانید و کارتان را در روزنامه ادامه دهید و به پدر هم از قول من بگویید که با فلانی مشورت کردم و او گفت کارت در روزنامه خیلی مهم‌تر است و همان را ادامه بده!

در آن روز من واقعاً از روشن‌بینی آیت‌الله بهجت که مرجع سنتی و عارفی بودند تعجب کردم و باور نمی‌کردم ایشان برای کار خبرنگاری اینقدر ارزش قائل باشند! البته پدرم نیز با شنیدن فرمایش آیت‌الله بهجت قانع شد و دیگر پی‌گیر قم رفتن من نشد و من هم با شوق و انگیزه بیشتری به کارم در روزنامه ادامه دادم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۹مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: isna.ir_ ۹۹۰۵۱۸۱۳۲۲۸
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین