پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
لاریجانی: مازندران قطب گردشگری شمال "شود" !

شعار سال: دو صد گفته چون نیم کردار نیست:

مسئولان استفاده از افعال دستوری بدون عمل را متوقف کنند / لاریجانی: مازندران قطب گردشگری شمال "شود" ! یکی از آفات بزرگ مدیران کشور اظهار امیدواری های بدون پشتوانه کارشناسی یا مدیریتی و همچنین ادای جملات دستوری و توصیه ای به دستگاه های مربوطه برای پیشبرد امور است. ...

یکی از آفات بزرگ مدیران کشور اظهار امیدواری های بدون پشتوانه کارشناسی یا مدیریتی و همچنین ادای جملات دستوری و توصیه ای به دستگاه های مربوطه برای پیشبرد امور است.

در همه سخنرانی ها ، کنفرانس ها و مصاحبه هایی که از مسئولان منتشر می شود بدون استثناء بخش بزرگی از اظهار نظرها به افعال دستوری ختم می شود که معلوم نیست دقیقا مخاطب این جملات چه کسانی هستند و کدام دستگاه یا نهاد دولتی باید به آن جامه عمل بپوشاند؟!

مدیران اجرایی و تقنینی کشور که خود ملزم به فراهم کردن شرایط کار هستند با انداختن توپ به زمین دیگرانی که معلوم نیست چه کسانی هستند با اظهارات تکراری و به کار گیری جملات دستوری شرایط مطلوب را گوشزد می کنند بدون اینکه خود در این راه تلاش مناسبی به خرج دهند. همه روزه صحبت هایی مانند این که "باید" اقتصاد کشور شکوفا "شود" یا "نباید" به رانت خواران فرصت عرض اندام "داد"، را به وفور می شنویم.

جملات مشابه اینها که عمدتا با "باید" و "نباید" شروع می شوند و با یک فعل دستوری خاتمه می یابند ، برنامه اصلی سخنرانی ها و اظهار نظرات مدیران را تشکیل می دهند که نه نتیجه ای برای کشور دارد و نه منتج به امور عمرانی یا سیاسی مطلوب می شوند.

در تازه ترین نمونه از جملات دستوری بدون پشتوانه عملی، رئیس مجلس شورای اسلامی که برای دیدار از مناطق غربی مازندران به محمودآباد سفر کرده بود اظهار داشت: "مازندران دارای قابلیت‌های بکر گردشگری در حوزه جنگل، دریا و سایر مواهب طبیعی بوده که می‌تواند به عنوان قطب گردشگری شمال کشور مطرح شود. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اجرای طرح آمایش سرزمینی مازندران تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده که در برنامه ششم توسعه توجه خاصی به آن خواهد شد. بدین لحاظ که توسعه گردشگری در استان‌های شمالی مشمول حمایت‌های ویژه دولتی خواهد شد. / تسنیم " اینکه مازندران می تواند به قطب گردشگری شمال کشور و حتی خاورمیانه تبدیل شود نکته ای نیست که بر کسی پوشیده باشد منتها چه کسی و چه نهادی می خواهد این استعداد سرشار بالقوه را از محاق خارج کند و سبب شکوفایی آن گردد؟

با توجه به اینکه استان مازندران از فقر شدید صنعتی و فراهم نبودن زیر ساختهای توسعه رنج می برد و اینکه در سالهای گذشته کشاورزی هم با چالش هایی در مازندران مواجه شده است تقریبا همه کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که کوتاه ترین راه برای رسیدن به شکوفایی عمرانی در مازندران توجه ویژه به گردشگری و صنایع مرتبط است که البته این امر نیاز به همت و درایت مدیران ملی و استانی دارد تا در سال "اقدام و عمل" آستین همت را بالا بزنند و مردانه پای کار بیایند تا به اهداف توسعه ای در مازندران دست پیدا کنیم در غیر اینصورت سخنرانی های و جلسات متعدد و استعمال افعال دستوری که معلوم نیست مخاطبانش چه کسانی هستند هیچگاه نخواهد توانست مازندران را از شرایط نامطلوبی که در آن قرار دارد بیرون بیاورد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی وارش، تاریخ انتشار 27 شهریور 95 ، کد مطلب: 37470:www.vareshnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین