پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
تشکل‌های دانشجویی شمال غرب کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش با توجه به انتشار خبر دستگیری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به اتهام سوء استفاده‌های مالی، خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت استان آذربایجان شرقی شدند.
شعار سال: تشکل‌های دانشجویی شمال غرب کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر آموزش و پرورش، با توجه به انتشار خبر دستگیری و آزادی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به اتهام سوء استفاده‌های مالی، خواستار رسیدگی بیشتر به وضعیت استان آذربایجان شرقی شدند.

در این نامه آمده است:
جناب دکتر حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش
یکی از وظایف بنیادین و ذاتی جنبش دانشجویی، احصاء مسائل و مشکلات جدی دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی و تذکر و مطالبه گری در جهت رفع آنهاست و یکی از مهم‌ترین این دستگاه ها، مجموعه تحت مدیریت جنابعالی به عنوان بزرگترین نهاد عمومی کشور است که از قضا با توجه به اینکه بار اصلی تعلیم و تربیت نسل حاضر و آینده را به دوش می‌کشد، نسبت به دیگر حوزه‌ها از اهمیتی صد چندان برخوردار و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جزو مسائل اول کشور می‌باشد.

نکته‌ای که اخیرا موجب نگرانی دلسوزان و دغدغه‌مندان شده است، وضعیتی است که در خصوص اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی پیش آمده و شاهد آنیم که با انتشار اخبار متعددی از مسائل مطرح پیرامون عملکرد مدیران آن، اعتماد عمومی به این دستگاه حاکمیتی به شدت در معرض تهدید قرار گرفته است. سوالات متعددی وجود دارد که حتی پاسخ‌های آقای جعفر پاشایی در دیدار با نمایندگان دانشجویان که در حضور معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی برگزار گردید هم نه تنها منجر به حل آن‌ها و اقناع دانشجویان نشده است، بلکه خود سوالات جدی تری در خصوص طهارت اقتصادی مدیران، تعارض منافع، رویکرد دولت در زمینه خصوصی سازی آموزش و پرورش، عدالت در توزیع منابع و امکانات، نحوه ارزیابی عملکرد مدیران و نحوه رسیدگی به تخلفات بعضا محرز آنان ایجاد کرد که نیازمند بررسی و ارزیابی‌های دقیق‌تر و اصلاح وضعیتی می‌باشد که فرسنگ‌ها با اهداف و رویکرد‌های تعیین شده در سند تحول بنیادین فاصله دارد.

نگرانی و دغدغه‌ای که با انتشار خبر دستگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به اتهام سوء استفاده‌های مالی و آزادی مشروط با قید وثیقه سنگین، صد چندان شده است.

همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیّت همه‌ی مقامات حکومت جمهوری اسلامی است. همه باید از شیطانِ حرص برحذر باشند و از لقمه‌ی حرام بگریزند و از خداوند دراین‌باره کمک بخواهند و دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیّت و حسّاسیّت، از تشکیل نطفه‌ی فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند (بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب)؛ لذا ما تشکل‌های دانشجویی شمال غرب کشور به عنوان امضاءکنندگان این نامه از جنابعالی خواستاریم ضمن بررسی سریع اخبار و موضوعات مطرح در خصوص مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و مجموعه تحت امر وی، اقدامات لازم را در جهت بازسازی اعتماد عمومی و ترمیم آبروی از دست رفته جامعه شریف فرهنگیان منطقه به عمل آورید. قطعا جنابعالی نسبت به اهمیت حفظ اعتماد مردم به مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت وقوف کامل دارید و سخن گفتن از این دغدغه در محضرتان، زیره به کرمان بردن است!

انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز
انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه صنعتی ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی
انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه زنجان
انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 17 مرداد 1399، کد خبر: 867693،  www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
0
دیگه وضعیت طوری شده که انگار رسیدن به مقام یعنی رسیدن به منافع شخصی. واقعا شرم آوره که این حجم از بی اعتمادی به مسئولان در جامعه شکل میگیره. به نظرم باید قوانین سختگیرانه تری برای انتصابات پست های کلیدی باشه نه اینکه هر روز یکی توی یه وزارتخونه و دستگاه یه فسادی راه بندازه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین