پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۶۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
مراسم رونمایی از واگن ملی امروز در شرکت واگن سازی تهران برگزار شد.
شعار سال: در این مراسم از نخستین واگن ملی که ۸۵ درصد قطعات آن کاملاً به دست متخصصان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم از افزایش تولید توان داخلی در ساخت واگن ملی از ۲۶ درصد به ۸۵ درصد خبر داد.

سورنا ستاری در مراسم رونمایی از دستاورد‌های طراحی و ساخت واگن ملی گفت: یک واگن مترو با تلاش شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است و ان شاءالله تا پایان سال یک رام کامل که شامل هفت واگن است نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این حمایت‌ها در شهرداری تهران و بدنه دولت ادامه داشته باشد تا بتوانیم بخش عمده‌ای از خریدهایمان را از داخل انجام دهیم و جوانان مان را به سرکار ببریم، زمانی من و دکتر طیبی که درایو کششی در جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و صنعت ساختیم به دنبال این بودیم که این درایو‌ها در یک جایی استفاده شود که در حال حاضر در خطوط مترو در حال استفاده است.

وی افزود: در اقتصاد دانش بنیان این موضوع یک اکوسیستم و زیست بوم است و فقط با پول، زیست بوم درست نمی‌شود بلکه جمع یک اراده کلی می‌خواهد تا با اشخاصی که درگیری این موضوع هستند، اتفاق بسیار بزرگی صورت پذیرد.

ستاری ادامه داد: تاکنون در این حوزه کاری نکرده بودیم و حتی جرات هایمان را از دست داده بودیم که یک قطعه ایرانی را بر روی واگن در حال حرکت مترو نصب کنیم، اما الحمدلله این مانع، شکسته شد و به این خودباوری رسیدیم که از توان بومی و دخل کشورمان استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: کمک‌های ما سرجای خودش است و حتما ما هزینه پروژه‌هایی را که بر عهده معاون علمی و فناوری است تا پایان سال پرداخت می‌کنیم و بقیه را نیز از صندوق توسعه نوآوری تامین می‌نماییم.

ستاری گفت: تمام توان خودمان را بر این گذاشته ایم یک رام ساخت کامل تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد؛ این یک تحول عظیم برای شرکت‌های دانش بنیان داخل است که نسبت به شرکت‌های خارجی هیچ کم و کسری ندارند و باید از جهاد دانشگاهی، شرکت مپنا، کارکنان مترو، شورای شهر و شهردار تهران تشکر و قدردانی کنیم.

تعداد بازدید : 6

حناچی: در تولید قطار ملی پیشرفت ۴۷ درصدی داریم

شهردار تهران از پیشرفت ۴۷ درصدی طرح «قطار ملی» خبر داد.

پیروز حناچی در مراسم رونمایی از دستاورد‌های طراحی و ساخت واگن ملی با اشاره به این که امروز شاهد به ثمر نشستن یکی از طرح‌های شهرداری تهران هستیم، گفت: شرایط تحریم هر چقدر که سخت و نامیمون است، اما از جهاتی نیز فرصت تلقی می‌شود.

وی با بیان این که همکاران ما تلاش می‌کنند با ظرفیت کامل بخش خصوصی، مشکلات را حل کنند افزود: امسال سال جهش تولید است و قرارداد شهرداری و معاونت علمی ریاست جمهوری که یک سال پیش برای طراحی و اجرای یک رام قطار منعقد شد به نیمه رسیده است و اکنون این پروژه به ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و بخش زیادی از قطعات در داخل تولید شده و بخش‌های تولید نشده نیز صرفه اقتصادی نداشته است.

شهردار تهران با اشاره به این که ۱۵ کلانشهر داریم که راه حل اصلی مشکلات آن‌ها توسعه حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: توسعه مترو یک تصمیم راهبردی است که امیدواریم با حمایت شرکت‌های داخلی بتوانیم ظرفیت مترو را افزایش دهیم و با این روند تمام نیاز‌های داخلی را تامین کنیم.

حناچی افزود: بیش از همه ما در این جمع محسن هاشمی رئیس شورا خوشحال است، چرا که زحمات ایشان در متروی تهران به ثمر نشسته است و به نمایندگی از همکارانمان در شهرداری، از زحمات وی تشکر می‌کنیم.

معاون شهردار تهران: پایتخت به ۱۵۰۰ واگن نیاز دارد

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اگر واگن مترو و اتوبوس در تهران به میزان کافی تامین می‌شد، لازم نبود طرح ترافیک را لغو کنیم، از نیاز پایتخت به ۱۵۰۰ واگن خبر داد.

سید مناف هاشمی در ایین رونمایی از دستاورد‌های طراحی و ساخت قطار ملی گفت: از همه مهندسان، کارگران، شرکت‌های دانش بنیان، جهاد دانشگاهی، مپنا و قطعه سازانی که در این طرح مهم کمک می‌کنند تشکر می‌کنم، البته این تولید ملی بدون کسب حمایت دولت موفق نخواهد شد.

وی افزود: انعقاد قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن با چینی‌ها مطرح است و با شرکت واگن سازی ملی نیز طرح ساخت ۱۰۵ دستگاه و با شرکت واگن سازی تهران نیز ۱۰۵ دستگاه واگن را نهایی کردیم که به ثمر نشستن همه این سفارش‌ها نیازمند منابع زیاد است که قطعا تامین آن از توان شهرداری خارج است و با توجه به شرایط سخت کرونایی می‌بایست از منابع دولت استفاده کنیم.

معاون شهرداری تهران با تاکید بر این که با حمایت دولت هم از بیکار شدن جوانان جلوگیری می‌شود و هم حمل و نقل پاک توسعه می‌یابد، افزود: اگر ۱۵۰۰ واگن مورد نیاز تامین شود می‌توان ظرفیت حمل و نقل مترو را از دو میلیون مسافری که امروزه از آن استفاده می‌کنند به ۶ میلیون ارتقا داد که گام موثری در راستای حمل و نقل پاک است. امیدواریم سال آینده بتوانیم با تولیدات ملی بیشتری نقش آفرینی کنیم.
 

در اینجا می توانید گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از رونمایی اولین واگن تمام ملی مترو، را مشاهده نمایید.

تعداد بازدید : 4

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1399 ، کدخبر: ۷۹۹۱۳۸ ، www.irinn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
معلوم نیست دیر یا زود چن تا مشکل و آسیب ایجاد میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین