پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
با وجود اینکه تسلا در ۱۲ماه گذشته تعداد خودرو‌های بسیار کمتری نسبت به تویوتا تحویل داد، اما به لطف خودرو‌های گران‌قیمت خود، با اختلاف فاحشی از دیگر تولیدکنندگان، بالاترین ارزش بازار در میان خودروسازان را از آن خود کرد.
شعار سال: تسلا، با پشت سر گذاشتن سه تولیدکننده بزرگ خودرو در ایالت دیترویت، به با ارزش‌ترین خودروساز ایالات متحده تبدیل شد و سپس در ماه ژوئن سال جاری با پیشی گرفتن از تویوتا، عنوان ارزشمندترین خودروسازی جهان را از آن خود کرد. پس از بازگشت کوتاه‌مدت تویوتا، تسلا مجددا در صدر لیست قرار گرفت و از آن زمان در همین جایگاه قرار دارد.

در طول ۱۲ ماه گذشته، ارزش سهام تسلا ۴۸۵ درصد افزایش داشته که به ارزشی بیش از ۱۰ برابر درآمد خود در سال ۲۰۱۹ دست یافته است. از این جهت، ارزش تویوتا در حال حاضر ۰.۶ برابر درآمد سالانه خود بوده که به همین دلیل افراد زیادی تسلا را بسیار گران‌قیمت می‌دانند.

با نگاهی به ارقام تحویل/ فروش، ظاهرا چنین ادعا‌هایی تصدیق می‌شود. در حالی که رهبر بازار خودرو‌های الکتریکی در ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ مارس، کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو تحویل داده بود، تویوتا در همین بازه زمانی نزدیک به ۱۰.۵ میلیون دستگاه خودرو به فروش رساند که تقریبا ۱۰ برابر کل خودرو‌های به فروش رسیده تسلا در طول عمر خود بوده است.

در حالی که قیمت‌گذاری تسلا قطعا جاه‌طلبانه است، سرمایه‌گذاران صعودی معتقدند این شرکت به عنوان یک شرکت خودروسازی ارزش ندارد، بلکه یک شرکت فناوری بوده که به شکل سازنده خورو درآمده است.

با نگاهی به اپل، مادر همه شرکت‌های فناوری، برای مقایسه دیدگاهی متفاوت ارائه می‌دهد. اپل با دارا بودن ارزش بازار ۱.۸۷ تریلیون دلاری، تقریبا ۷ برابر درآمد خود در ۱۲ ماه گذشته ارزش دارد.

در نمودار ارائه شده، ارزش بازار معاملات خودروسازان برتر تا تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید؛

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: 24 مرداد 1399، کد خبر: 459698،  www.eghtesadonline.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین