پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
یاوه گویی آفت زندگی انسان مدرن است. فرد وراج در زمینه سیاست، فرهنگ، هنر، صنعت، تکنولوژی و..خود را صاحب فضل می داند. وراج ها در هر جایی که جمعیت زیادی حضور داشته باشد بساط خود را پهن می کنند. امروزه بسیاری از وراج های مجازی و رسانه ای با صفت هایی همچون "باحال"، "مثبت اندیش"، "پر انرژی"، "استاد"، "متفکر" و.. مورد استقبال قرار می گیرند.
شعار سال: یاوه گویی یا به اصطلاح "وراجی" با دروغ گویی متفاوت است. فرد وراج، مهمل گو است، در هر زمینه ای سخنی می گوید، بدون اینکه امکان سنجش صدق و کذب گزاره های مطرح شده توسط او وجود داشته باشد. فرد وراج مدام از واژه های و اصطلاحات بلاواسطه [اندیشیده نشده] استفاده می کند، بدون آنکه آن مفاهیم را درونی کرده یا چرایی بیان آن را فهمیده باشد.

یاوه گویی آفت زندگی انسان مدرن است. فرد وراج در زمینه سیاست، فرهنگ، هنر، صنعت، تکنولوژی و..خود را صاحب فضل می داند. وراج ها در هر جایی که جمعیت زیادی حضور داشته باشد بساط خود را پهن می کنند. از تلویزیون ها و صفحات پربازدید مجازی و اینستاگرامی و سخنرانی های عجیب و غریب که دوغ و دوشاب را به هم وصل می کنند تا بساط فالگیری و جادوگری و بخت باز کنی و.. در سیطره آنهاست.

وراج ها در جوامعی که عواطف و احساسات اولویت و ارج و قرب بیشتری نسبت به خرد و عقلانیت دارد، سفره پهنتر و پررونق تری دارند.

وراج ها همه جا حاضرند. از سخنرانان تلویزیون گرفته که از شستن پای شوهر و ازدواج با جن و.. سخن می گویند، از برنامه های پرمخاطب سلبریتی های تلویزیون که به اسم استندآپ کمدی ساعت ها وراجی لوس و بی مزه تحویل مخاطب می دهند تا کارشناسان پزشکی و سیاسی که در زمینه ویروس و بیماری و سیاست و فرهنگ و رسانه و.. به هر چیزی که اوهام و توهم اجازه می دهد را به اسم راهکار پزشکی و تحلیل بیان می کنند.

وراجان گاهی در مقام صاحب رسانه و تریبون و مدیر و معاون و مسئول و منتقد و.. با کت و شلوار و یقه بسته در نشست های دانشجویی و سخنرانی در سازمان ها و ادارات و مدارس، برای  کارمندان و دانشجویان و دانش آموزان از معنویت و فرهنگ و سیاست خارجه جیبوتی و استکبار ستیزی در سیاست خارجه کره شمالی و گشودن افق های تازه به روی بشریت و ریختن پته استکبار و دختر و همسر ترامپ و ستاره داوود و.. سخن می گویند و در پایان کشفیات عجیب و غریب خود را با لبخندی ملیح به زبان می آورند.

امروزه بسیاری از وراج های مجازی و رسانه ای با صفت هایی همچون "باحال"، "مثبت اندیش"، "پر انرژی"، "استاد"، "متفکر" و.. مورد استقبال قرار می گیرند.

وراج ها هیچ آرمانی ندارند. وراج ها دشمن تعقل و تفکرند. وراج از چشم اندازها و امیدهای بشری گریزانند و اوهام و را به واقعیات ترجیح می دهند. وراج ها با دغدغه های بشری بیگانه اند.

وراج ها سرنوشت انسانها را در ماه تولد و لیوان قهوه می جویند، وراج ها درکی از فاجعه و انهدام ارزش های انسانی ندارند. وراج ها نقادی را با تمسخر و غر زدن یکی می پندارند و به روشنفکران منتقدان به چشم پشه های مزاحم می نگرند..
 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین