پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
اکنون که صنعت دریانوردی در حال بهبود اثرات فلج کننده همه‌گیری کووید ۱۹ است، بیگ دیتا، دیجیتالی شدن و استفاده از تکنولوژی‌های رو به رشد از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار هستند. این بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور (MPA) و سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در اولین پیش نویس از سری "چشم انداز‌های دریایی MPA" در وبینار "ارتباط دیجیتال و استاندارد‌های دیتا" در ۲۸ جولای ۲۰۲۰ مطرح شد.
شعار سال:طبق گفتۀ "کیتاک لیم" دبیرکل IMO، همه‌گیری ویروس کرونا نشان داد که صنعت دریایی برای اقتصاد و جامعه جهانی تا چه اندازه اهمیت دارد، اما برای بازیابی، نیازمند نگرشی نو هستیم. همچنین اطمینان از عملکرد زنجیره‌های تأمین جهانی و تسهیل عملیات ایمن و کارآمد در حمل و نقل دریایی بسیار مهم است. در این شرایط دشوار، توانایی ارائه خدمات حمل و نقل و دریانوردی برای تحویل کالا‌های حیاتی، از جمله لوازم پزشکی و مواد غذایی برای غلبه بر این بیماری همه گیر، اساسی است.
 
بنادر و پایانه‌ها در سرتاسر جهان به شدت تحت تأثیر این همه‌گیری قرار گرفته‌اند و بیشتر آن‌ها شاهد رکود در کسب و کارشان  طی سال جاری هستند؛ مرز‌ها بسته شده و دریانوردان متوقف شده‌اند. علاوه بر این، ازدحام و ترافیک کالا پس از بازگشایی کارخانه‌های چینی، باعث شد تا برخی از بنادر قادر به پردازش یا حتی انبار محموله‌های ورودی نباشند. برخی پیشنهاد داده‌اند تا از فنّاوری‌هایی مانند Blockchain برای حل این مشکل استفاده شود، زیرا این امر می‌تواند روند کار گمرک را ساده‌تر کند. دیجیتالی شدن، بیگ دیتا و فنّاوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی می‌توانند به بازیابی در دوران پسا کووید ۱۹  کمک کرده و حمل و نقل را وارد عصر جدیدی کنند.  جمع‌آوری دیتا، پردازش و قابلیت اتصال به سیستم‌ها، این امکان را فراهم می‌سازند تا سیستم‌های خودکار بتوانند از راه دور یا از طریق هوش مصنوعی فرآیندهایشان را کنترل کنند.
 
روند رو به رشد استفاده از تجهیزات اتوماتیک در حمل و نقل، پتانسیل افزایش ایمنی، بهبود عملکرد محیطی و امکان حمل و نقل مقرون به صرفه را داراست.
 
IMO در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که حمل و نقل می‌تواند انقلاب دیجیتالی را با تضمین ایمنی، حفاظت از محیط زیست و همچنین امنیت سایبری، پذیرا باشد. دیجیتالی شدن و فنّاوری‌های جدید نیز کلید اصلی برای استاندارد‌سازی و در نتیجه افزایش کارایی حمل و نقل خواهد بود. علاوه بر این، همکاری بیشتری برای کمک به رفع چالش‌های صنعت حمل و نقل دریایی در طول همه‌گیری کووید ۱۹ و پس از آن نیاز است. وجود حمل کنندگان کالا، بنادر و ذی‌نفعان لجستیک در کنار هم برای افزایش کارایی و پایداری حمل و نقل و در نتیجه تسهیل تجارت و بهبود و رونق اقتصادی ضروری است.
 
"چیانگ" رئیس شرکت MPA حمایت خود از فنّاوری‎‌های جدید را به اشتراک گذاشته و اعلام کرد که با وجود این بحران، از دست ندادن تمرکز صنعت حمل و نقل بر حفاظت از محیط زیست یک امر حیاتی است.
 
پیش از بحران کووید ۱۹، پیشرفت‌هایی در خصوص این موضوع که چگونه بنادر، شرکت‌های حمل و سایر ذی‌نفعان می‌توانند داده‌ها را به اشتراک گذاشته و استاندارد کنند حاصل شده بود.
در عصر دیجیتال‌سازی، حتی قبل از کووید ۱۹، اجماع بین‌المللی در مورد اهمیت استاندارد‌های دیتای مشترک در حال افزایش بود تا اطمینان حاصل شود که سیستم‌ها از قابلیت همکاری برخوردار هستند.
 
MPA تلاش می‌کند تا سایر شرکای خود را جهت ایجاد یک بستر یکپارچه برای به اشتراک گذاری داده‌ها، اتصال سیستم‌ها به سراسر جهان، تبدیل آنچه که آن را "دریاچه‌های دیتا" به "اقیانوس دیجیتال" می‌نامد گردهم آورد. این دیدگاه همکاری یکپارچه همان چیزی است که سنگاپور را به سمت تشویق شرکای همسو از جمله مقامات بین‌المللی بنادر، ارائه دهندگان زیرساخت‌ها و بنادر برای همکاری مشترک سوق می‌دهد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری مانا  ،تاریخ انتشار:  26 مرداد 1399،کدخبر: 87400 ،www.mana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
0
به نظرم در شرایط شیوع کرونا جهان به سمت مجازی و دیجیتالی شدن داره پیش میره و هیچ حوزه ای نباید از این قافله عقب بمونه وگرنه کلاهش پس معرکه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین