پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
هنرمندان، اصحاب قلم و اهالی فرهنگ با شرکت در پویش همدلی با مدافعان سلامت در پیام‌های جداگانه‌ تصویری علاوه بر تبریک روز پزشک و تقدیر از کادر درمان، بر لزوم رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا تاکید کردند.
شعار سال:حالا حدود نیمی از سال می‌گذرد و جهان، همچنان در جدال با کرونا این وحشتناک‌ترین پدیده‌ای است که می‌توانست رخ دهد و این گونه انسان‌ها را درگیر و دچار سازد. موضوعی که از روزهای پایانی سال ۹۸ برای ما ایرانیان آغاز شد و تاکنون که به نیمه سال می‌رسیم، همچنان ادامه دارد.
 
هرچند جدی گرفتن ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در خانه ماندن در فروردین و اردیبهشت ۹۹ باعث شد آمارهای ابتلا، میزان ابتلا و فوت در نتیجه کرونا در ایران روی نمودار نزولی قرار بگیرد، اما ریختن ترس مردم از ویروس کرونا، انجام سفرها و شرکت در مراسم عزا و عروسی و دورهمی‌ها و کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نمودار کرونا در ایران را به مسیر صعودی و پیک دوم کشاند.
 
خستگی کادر بهداشت و درمان و فشار ناشی از افزایش ابتلا و بستری در بیمارستان‌ها در روزهای پس از آن به اوج خود رسید. پزشکان، پرستاران، کارکنان بهداشت، پرسنل و خدمه بیمارستان‌های کشور از ابتدای اسفند درگیر جدال با ویروس کرونا بودند. بر این اساس و برای توجه به تقدیر از کادر درمان و تاکید بر اهمیت این گروه شغلی که بار سنگین مراقبت از جامعه را بردوش می‌کشند، چندی پیش پویشی با عنوان همدلی با مدافعان سلامت به ابتکار سازمان نظام پزشکی و حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت.
 
کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش، ابتدای مرداد در نشست خبری پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت گفته بود: با روند نسبتا صعودی که در هفته‌های اخیر در ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و موارد فوت ناشی از آن مشاهده می‌شود، بار مضاعفی بر دوش نظام سلامت و شبکه بهداشت و درمانی و مدافعان سلامت وارد شده است. در این روزها و هفته‌های اخیر که فشار مضاعف شده تقویت روحیه همکاران مدافعان سلامت در مقابله با این بلای جهانی بیش از قبل اهمیت دارد. با این هدف، پویش همدلی با مدافعان سلامت در دستور کار سازمان نظام پزشکی و با مشارکت وزارت بهداشت قرار گرفت و شعار محوری جان ما، ایران ما برای این پویش ملی در نظر گرفته شده است.
 
وی افزوده بود: در این مسیر نیازمند ارتقای انگیزه‌ها و روحیه مدافعان سلامت هستیم و با این همدلی سعی می‌کنیم این انگیزه‌ها را ضمن درک متقابل از تلاش‌های انجام شده، افزایش بدهیم.
 
البته پیش از این و در تاریخ ۱۹ تیرماه دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرده بود: باید دنبال راهکارهای جدید باشیم و چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید. اولا روشی هنرمندانه‌تر از این می‌خواهد تا مردم را متقاعد به رعایت برخی چارچوب‌ها کنیم. تکرار برخی شعارها، واژه‌ها را باید تبدیل به شیوه‌های هنرمندانه کنیم و از خیلی‌ها باید کمک بگیریم، هنرمندان باید به صحنه بیایند اهل قلم نیز باید اقدام کنند و برنامه‌های غیرمستقیمی را باید تدوین و پایلوت این طرح را در تهران اجرا کنیم که چگونه می توانیم مردم را متقاعد به رعایت برخی دستورالعمل‌ها کنیم.
 
پویش همدلی با مدافعان سلامت
 
بر این اساس پویش همدلی با مدافعان سلامت با شعار جان_ما_ایران_ما آغاز شد. برخی هنرمندان حوزه تئاتر، سینما، تلویزیون و حتی اصحاب قلم با این پویش همراه شده، در روزهای اخیر در قالب ویدیوهای کوتاهی از زحمات نیروهای درمانی کشور تشکر کرده و از مردم خواستند شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیشتر و بهتر رعایت کنند و در زدن ماسک نسبت به قبل جدی‌تر باشند.
 
این ویدئوهای کوتاه و چنددقیقه‌ای روی سایت سازمان نظام پزشکی، همچنین صفحات هنرمندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام و به طور کلی فضای مجازی منتشر و بازنشر می‌شود و توانسته عمق تشکر قلبی هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی را به عنوان گروه‌های مرجع جامعه نسبت به تلاش‌های پزشکان، پرستاران و نیروهای درمان به ویژه در آستانه روز پزشک (۶ شهریور) نشان دهد.
 
فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی، علیرضا خمسه، شهاب حسینی، مصطفی رحماندوست، علیرضا قربانی، رضا کیانیان، مرضیه برومند، گوهر خیراندیش، ساره بیات، پانته‌آ پناهی‌ها، سعید آقاخانی، صابر ابر، ستاره اسکندری، حبیب رضایی، بیژن کامکار، رویا تیموریان، حمید فرخ‌نژاد، پرویز پرستویی، علی رفیعی، منصور ضابطیان و شبنم مقدمی بخشی از هنرمندانی هستند که تاکنون با انتشار ویدئوهایی تشکر خود را از نیروهای درمانی اعلام کرده‌اند، ویدئوهایی که طی چهل روز تا ششم شهریور منتشر خواهند شد.
 

پزشکان و پرستاران فرشته‌های این روزهای ما هستند
 
فاطمه معتمدآریا در پیام تصویری خود خطاب به جامعه پزشکی گفت: روز پزشک بر همه پزشکان این سرزمین که جلوه روشنی از عشق؛ فداکاری و مهر به انسان را به همه جهان نشان دادند، مبارک. صحبت از یک روز نیست بلکه صحبت از یک دوران است که با فداکاری‌های شما رقم خورده و در حافظه تاریخ جهان ثبت شده است. به عنوان جزئی از مردم ایران سپاسگزار همه زحمات شما هستم. آرزوی بهترین‌ها شادی و شادکامی را برای همه به خصوص شما دارم.
 
شهاب حسینی در پیام تصویری خود خطاب به کادر درمانی کشور گفت: شکوه انسانیت در دل بحران‌ها مجال جلوه پیدا می‌کند. این روزها در شرایط سخت کرونا کسانی هستند که جلوه فراموش‌نشدنی و تاریخی را از شکوه انسانیت به نمایش می‌گذارند. در این روزها جامعه محترم پزشکان، پرستاران و تمام کسانی که در بیمارستان‌ها کار می کنند با از خود گذشتگی آفریننده لحظات زیبایی از انسانیت هستند که فقط می‌شود به وجودشان افتخار کرد و با دیده تحسین برای همیشه به آنها نگریست و مرامشان را سرمشق و سرلوحه قرار داد. عبادت به جز خدمت خلق نیست و جامعه محترم پزشکی و پرستاری و خدمه محترم بیمارستان ها درصف اول این عبادت ایستادند. خداوند یارشان باد. آمین.
 
رضا کیانیان در پیام تصویری خود خطاب به جامعه پزشکی و پرستاری گفت: پیشاپیش روز پزشک و داروساز را به همه پزشکان و داروسازان کشور خودم و تمام جهان تبریک می گویم؛ همچنین به پرستاران عزیز که فرشتگان این روزهای ما هستند؛ البته این حرف تکراری است که بگویم شما با گذشت و فداکاری جان هزاران نفر را نجات دادید و ما از شما سپاسگزاریم ولی مثل ابراز عشق می‌ماند که تکراری‌ترین حرف تاریخ است اما همچنان زنده و شاداب و تاثیرگذار است. شما بیش از نیمی از سال را دور از همسر و فرزندان و خانواده خود مواظب ما بودید زیر لباسی که گرمای حیرت انگیز و وحشتناکی دارد؛ زیر ماسکی که راه تنفس را بسته و به‌سختی نفس می‌کشید؛ زیر دستکش‌هایی که دست‌های شما را خیس می‌کند اما مجبورید که هم چنان به دستان خود داشته باشید. ما اینها را می فهمیم و البته می‌دانیم و بارها اتفاق افتاده که برخی از پزشکان و پرستاران هرگز خانواده خود را ندیدند و خانواده آنها نیز هیچ گاه خداحافظی لحظات آخری با آنها نداشتند. برایتان پایداری، سلامت و همه آرزوهای خوب را آرزو دارم.
 
علیرضا خمسه در پیام تصویری خود خطاب به جامعه پزشکی گفت: درود بر شما پزشکان عزیز که با زحمات و مشقات بسیار به هموطنان که گرفتار کرونا شده‌اند؛ ماه‌هاست که کمک می کنید. روز پزشک  را به شما تبریک می‌گویم. خدا قوت، خسته نباشید، دوستتون دارم، شاد باشید.
 
مرضیه برومند در پیام تصویری خود به جامعه پزشکی گفت: پزشکان همیشه تحسین مرا برانگیخته‌اند؛ آنها پنج صبح خوش‌پوش و آراسته و خوشبو با لبخند سرکارخود حاضرند و تمام روز را سخت کار می‌کنند و شب که به خانه می‌روند باز گوشی کنار دستشان است که در دسترس باشند. ما می‌دانیم که در طول تاریخ پزشکان خدمات زیادی به بشریت کردند ولی شاید در این ۵ ماه گذشته فهمیدیم که پزشکان چقدر فداکار و از جان گذشته هستند. جان برای همه عزیز است و جان عزیزان شاید از جان خود آدم هم عزیزتر باشد. جان گرامی پزشکان از جان همه با ارزش‌تر است. جان ما بسته به جان پزشکان است. پس مواظب جانشان باشیم. پزشکان عزیزم روزتان واقعا مبارک.
 
گوهر خیراندیش در پیام تصویری خود ضمن آرزوی سلامتی برای کادر درمان کشور اظهار کرد: سلام به شما عزیزان فداکار، زحمتکش، ایثارگر، صبور و همدم بیماران، روز پزشک بر شما مبارک. این روزها ما مردم ایران همگی مدیون شما پزشکان عزیز، پرستاران زحمتکش و همه زحمتکشان کادر درمانی بیمارستان ها و درمانگاه‌ها هستیم و من به نوبه خود قدردان زحمات شما هستم. از دور دست‌های مهربان شما را می‌بوسم و از ته قلب برای تک تک شما آرزوی سلامتی و بهترین ها را دارم.
 

 
کادر درمان، مصداق عشق و ایثار و فداکاری
 
مصطفی رحماندوست معروف به شاعر صد دانه یاقوت شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان در پیام تصویری خود خطاب به فرزندان کادر درمانی که این روزها متحمل زحمات زیادی هستند؛ بیان کرد: من هم مثل هر ایرانی دیگری به تمام درمانگرانی که در بیمارستان ها گرفتار بیماران کرونایی هستند، سلام عرض می‌کنم و از تک تک آنها سپاسگزارم. از پزشکان و پرستاران تا نیروهای خدماتی بیمارستان ها اما اجازه می خواهم بیشتر از آن که به شما بپردازم به خانه‌های شما بروم و با بچه های شما حرف بزنم؛ بچه‌هایی که خواه ناخواه مخاطب من هستند، می‌خواهم بگویم بچه ها می‌دانم سخت است و به شما بد می‌گذرد و پدر یا مادر را کمتر می‌بینید و مثل همیشه از وجود پدر و مادر خود در خانه لذت نمی‌برید اما پدر یا مادر شما قهرمانان این روزگار ما هستند؛ بنابراین یک کم تحمل کنید و قدرشان را بدانید و اگر آنها را نمی‌بینید یا خسته و اندوه زده می‌بینید، سخت است اما اگر دوست داشته باشید که مردم ما از این بیماری نجات پیدا کنند بدانید که پدر و مادر شما قهرمانان نجات دادن ملت از این بیماری و گرفتاری هستند؛ این سختی را تحمل می‌کنید و امیدوارم خداوند به شما شادمانی بیشتر؛ به پدر و مادرتان صبر بیشتر و به من و امثال من توان این را بدهد که برای شما بنویسیم و همدلی کنیم.
 
علیرضا قربانی خواننده سنتی کشورمان بیان کرد: روز پزشک را به همه پزشکان، داروسازان، پرستاران و کادر درمان و همه کسانی که در این عرصه برای حفظ حرمت و حریم سلامتی هم میهنان به معنی واقعی کلمه ایثار و از خودگذشتگی و جانبازی می‌کنند، تبریک گفته و از همه آنها تشکر و قدردانی دارم. همه این اعضاء با فداکاری خاص خود و درمان بیماران کرونایی بیشتر از صدو اندی شهید در این راه دادند و عاشقانه پا در این مسیر گذاشتند. امیدوارم خداوند به همه آنها سلامتی دهد. قطعا همه اینها بهترین نمونه و مثال عشق و ایثار و فداکاری هستند. دست‌بوس همه آنها هستیم و قدردان زحماتشان و روز پزشک را به همه کادر درمان تبریک می‌گویم. امیدوارم تنشان سالم و در این راه پایدار باشند.
 
 سعید آقاخانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان در پیام تصویر خود خطاب به جامعه پزشکی گفت: "خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم و همگی روزهای سختی را می‌گذرانیم اما به کادر درمان سخت تر می‌گذرد. دور از خانه و خانواده درحال فداکاری و خدمت به مردم و در کنار آنها هستند. در این روزها حتی برای ما سخت است که به دیدن عزیزی برویم و با هزار نگرانی و ترس این کار را می کنیم ولی شما بدون هیچ ترسی و به قصد خدمت کردن در کنار مردم هستید. ما قدردان شما هستیم و دست تک تک شما را می بوسیم".
 
پانته‌آ پناهی‌ها در پیام تصویری خود خطاب به جامعه پزشکی و کادر درمان بیان کرد: "روز پزشک را به تمام پزشکان نازنین سرزمینم و همینطور به کادر درمانی که در این روزهای سخت و غیر قابل پیش بینی کرونا از جان خود مایه گذاشتند، تبریک عرض می‌کنم. در این روزهای سخت شما به من درس از خودگذشتگی، شجاعت و مبارزه را یاد دادید. تمام قد به احترام شما می‌ایستم و تعظیم می‌کنم. سرتان سلامت و خداقوت".
 
صابر ابر در پیام خود خطاب به جامعه پزشکی و کادر درمانی کشور گفت: "به من گفتند در مورد کادر درمان صحبت کنم. گفتم چقدر فرصت دارم؟ گفتند یک دقیقه. من نمی‌توانم در یک دقیقه تمام حرفم را بزنم و بخاطر این روزهای سخت تشکر کنم اما می توانم ما به ازای هزار دقیقه بگویم دوستتان دارم. هزاران هزار بار دستتان را ببوسم و بگویم چقدر قدردان شما و به فکر و یادتان هستیم. امیدوارم با عملمان این را نشان دهیم و امیدوارم هر یک نفر به سهم همان یک نفر با رعایت همه چیز کنار شما باشد تا شما آرام و خوشحال به خانه بازگشته و در کنار خانواده خود باشید. دوستتان دارم و می بوسمتان.
 

کادر درمان قهرمان‌ها و اسطوره‌های ما هستند
 
حمید فرخ نژاد با تبریک روز پزشک بیان کرد: امروز در این ایام سیاه کرونا عظمت کار این عزیزان به مراتب بیشتر دیده می‌شود و خیلی از ما خدای ناکرده بین اعضای درجه یک خانواده مان این مسئله رخ دهد، از او فاصله گرفته و کمتر به بیمارستان می‌رویم و حتی شاهد تحلیل رفتن آدم ها در مراسم تدفین هستیم که البته کار درستی است. این مهم یعنی نگهداری از عزیزانمان اکنون به عهده کادر درمان است که با از خودگذشتگی و فداکاری، کارهای بزرگی می کنند و جان خود را به خطر می اندازند تا سلامت عزیزانمان را تامین کنند. برایتان از درگاه خدا بهترین ها را آرزو می کنم. خیلی عزیزید و دوستتان داریم.
 
رویا تیموریان خطاب به کادر درمان کشور گفت: درود بر شما که جانمان و بودنمان درگرو سلامتی شماست. شما که در این دوران سیاه جهانی عشق را دوباره یادآوری کردید. عشق به انسان و عشق به سرزمینمان. روز پزشک بر شما مبارک. سلامت بمانید.
 
بیژن کامکار در پیام تصویری خود بیان کرد: سلام به تمام مردم ایران به ویژه کادر پزشکی. از پزشکان و پرستاران و داروسازان و آزمایشگاهیان که شش ماه است زحمت می‌کشند، تشکر و قدردانی می‌کنم. کادر درمان بی نهایت فداکاری و جانفشانی می کنند و زحمت می کشند. پیشاپیش روز پزشک را که یکم شهریور است، تبریک می گویم. ان‌شالله روز به روز پرقدرت و پرتوان باشید و به ملت ایران خدمت کنید.
 

کاری از دستمان برنمی‌آید غیر از دعاکردن و ماسک زدن
 
آتیلا پسیانی در پیام تصویری خود بیان کرد: کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران و همه دوستانی که این روزها فداکاری می کنند؛ انتظاری از ما ندارند غیر از چند چیز کوچک مانند زدن ماسک، شستن دست و رعایت فاصله اجتماعی. ما وظایف فردی و اجتماعی خود را به این شکل می‌توانیم انجام دهیم و باری از دوششان برداریم و فقط کمی از کارشان را سبک‌تر کنیم. دارند فداکاری می‌کنند بهشان توجه کنیم.
 
شبنم مقدمی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در پیام تصویر ی خود خطاب به جامعه پزشکی گفت: وظیفه خود دانستم روز پزشک را پیشاپیش خدمت شما پزشکان عزیز و محترم و فداکار که قهرمان این روزهای ایران و همه جهان هستید تبریک عرض کنم؛ نه تنها به شما بلکه به همراهانتان یعنی کادر درمان که در این دوران سخت کنار شما و همراه شما برای سلامتی و زنده ماندن ما تلاش کردند اما این تبریک زمانی واقعی خواهد بود که همه ما تلاش کنیم تا زحمات شما را کم کنیم به این شکل که اصول و توصیه های بهداشتی و پزشکی را تا جای ممکن رعایت کنیم تا شما که این روزها کمتر خانواده خود را می بینید و بیشتر وقت خود را در بیمارستان ها و مراکز درمانی می گذرانید، کمی آسایش داشته باشید.مطمئن هستم روزگاران آینده از شما و ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی شما داستان ها و فیلم ها ساخته و گفته خواهد شد. ما به عنوان نسل شاهد موید آن داستان ها خواهیم بود. دوستتان داریم و سپاسگزاریم از بودن در کنار ما برای سلامتی شما از ته دل دعا میکنم و به خدا می سپارمتان.
 
همچنین منصور ضابطیان کارگردان، مجری رادیو و تلویزیون، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی در پیام تصویری خود بیان کرد: امسال روز پزشک نداریم بلکه سال پزشک داریم. زمان عادت می‌آورد و عادت فراموشی؛ اما فکر نکنید طولانی شدن ماجرای کرونا باعث شده ما شما را فراموش کنیم. پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و کادر درمانی بیمارستان ها ما می‌دانیم که این روزها شما چه رنجی را تحمل می‌کنید. شما افتخار ما هستید. کاری از دستمان برنمی‌آید غیر از دعا کردن برای شما و ماسک زدن. ایران به شما افتخار می‌کند.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری ایرنا   ،تاریخ انتشار:  27مرداد 1399،کدخبر: www.irna.ir،83909388
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین