پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
وضعیت اینترنت ورزشگاه آزادی،بزرگترین مجموعه ورزشی کشور به شکلی شده که اهالی رسانه ادعا دارند آنچه به جایی نرسد فریاد است.

شعار سال: وقتی قرار باشد یک مسابقه فوتبال در ورزشگاه آزادی برگزار شود اکثر فوتبالدوستان،تماشاگران و ... تقریبا خیالشان راحت است که قرار است در ورزشگاهی مسابقه فوتبال را تماشا کنند که امکانات خوبی دارد -اگر چه این امکانات هیچ وقت ایده‌آل نبوده و نیست- اما این تنها نمایندگان رسانه‌های ورزشی هستند که در هر شرایطی با مشکلات آن هم از نوع متنوعش رو به رو می‌شوند!

از نحوه ورود و خروج گرفته که بعضا خبرنگاران حتی با کارت مجوز ورود پیدا نمی‌کنند تا حصار‌هایی که برای آنها تعریف شده است، غافل از اینکه بارها و بارها مشاهده شده در نواحی مختلف استادیوم تماشاگر و یا افراد متفرقه برای گرفتن عکس سلفی بدون مزاحمت وارد منطقه‌ای می شوند که خبرنگاران و عکاسان از چند کیلومتری آن مناطق هم نمی‌توانند عبور کنند.

همه این مسائل به کنار اما معضلی که این‌روزها گریبان اهالی رسانه را گرفته وضعیت اسفناک اینترنت ورزشگاه آزادی بزرگترین مجموعه ورزشی کشور است. سال‌ها طول کشید تا نمایندگان رسانه‌های گروهی برای مخابره اخبار از ورزشگاه‌های کشور دردسر حضور در اتاق فکس را به خاطرات سپرده و از طریق اینترنت استادیوم‌ها به کار خود بپردازند و حتی عکاسان ورزشی هم به جای آنکه ساعت‌ها زمان گذاشته و خود را به کافی‌نت‌های مختلف بیرون از ورزشگاه ‌ها برسانند خیلی راحت بتوانند در طول برگزاری مسابقه تصاویری که شکار کرده‌اند را راحت به محل کار خود ارسال کنند اما ظاهرا با حل موضوعی که سالها زمان برد حالا نمایندگان رسانه‌ها وارد فاز جدیدی از مشکلات شده‌اند!

روز گذشته دربی 83 در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که از همان ابتدای صبح نمایندگان با ضعف ارتباط‌گیری با اینترنت ورزشگاه مواجه شدند. در این بین هر نماینده‌ای به دنبال حل مشکل بود اما ظاهرا تنها چیزی که برای مسئولان برگزاری مسابقات فوتبال،سازمان لیگ و هیات فوتبال مهم نیست رسانه‌ها هستند! قطع و وصل شدن اینترنت ورزشگاه و کیفیت سرعت آن در عصر ارتباطات و هزاره سوم نمایندگان رسانه‌های گروهی را با سردرگمی و کلافگی رو به رو کرد تا جایی که عکاسان ورزشی با وجود اینکه از زمان پایان بازی دو ساعت گذشته بود همچنان در ورزشگاه به دنبال ارتباط با اینترنت بودند تا به نوعی عکس‌های خود را ارسال کنند.

به نظر می‌رسد کیفیت اینترنت ورزشگاه از روزی که به صورت اینترنت‌ هتل‌ها و با یوزر‌های انفرادی تعریف شده نه تنها بهبود پیدا نکرد بلکه چنین معضلاتی را هم به وجود آورده است. با این وجود این سوال به وجود می‌آید که آیا قرار است در هر بازی که خبرنگاران بیشتری در ورزشگاه حضور پیدا کنند اینترنت آینقدر بی کیفیت و با قطعی پی در پی رو به رو شود؟!

بد نیست مسئولان ورزشگاه آزادی و شخص حسن طباطبایی مدیر این مجموعه که در همان ابتدای حضورش با گوش دادن به درددل رسانه‌ها سیستم تهویه و خنک کننده جایگاه خبرنگاران را تغییر داد حالا به این موضوع ورود کرده این معضل جدی را برای رسانه‌ها حل کند.

وضعیت اینترنت در ورزشگاه ازادی به شکلی است که شاید در دیدار ایران و کره جنوبی که تقریبا 20 روز دیگر برگزار می‌شود خبرنگاران دوباره شاهد تکرار اتفاقات دربی 83 باشند ولی تفاوت این دو بازی در این است که قطعا نمایندگان رسانه‌های کره جنوبی با مشاهده چنین وضعیتی تعجب خواهند کرد.

خبرنگار ورزشی در پایان دربی 83 و در حالی که بیش از 1 ساعت از سوت پایان بازی گذشته بود با نمایندگان رسانه‌ها و در حالی که از وضعیت اینترنت استادیوم کلافه شده بودند به گفت‌و‌گو پرداخته که در حاشیه این گفت‌و‌گو و بعد از اعتراض نمایندگان رسانه‌ها حبیب الله شیرازی به آنها گفت: اینترنت ندارید؟ کاش زودتر می‌گفتید!









با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 27 شهریور 95 ، کد مطلب: 13950627000550: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین