پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
«همه بچه‌ها» کمپینی برای شادکردن کودکان بی‌بضاعت است تا روز اول مهر کنار همسن‌وسال‌هایشان به خاطر کیف و کفش کهنه خجالت نکشند؛ این پویش به همت شبکه اول سیما و برنامه حرف حساب راه افتاده است.

شعار سال: مهر بوی دفتر و کتاب‌های دست‌نخورده و کفش‌هایی که از نویی برق می‌زنند و روپوش‌های اتوکشیده و تمیز می‌دهد. اما برای بعضی از بچه‌ها ذوق و شوق کتاب و دفتر نو و تمیز نمی‌دهد و خاطره خوب اول مهر برایشان بیشتر بوی خجالت می‌دهد. حالا عده‌ای برای اینکه این بچه‌ها خجالت نکشند و روز اول مدرسه، از بهترین خاطره‌هایشان باشد، پویشی راه‌ انداخته‌اند تا همه بچه‌ها مدرسه را لبخند به لب آغاز کنند. سید امیر سیاح درباره این پویش بیشتر به ما می‌گوید:

همه‌چیز از یک برنامه تلویزیونی شروع می‌شود؛ وقتی دغدغه مردم با پیامک به گوش عوامل برنامه «حرف حساب» می‌رسد. «شروع این پویش با پیشنهاد بیننده‌های برنامه «حرف حساب» در اواخر مردادماه بود. چند نفر پیامک داده بودند با این مضمون که کاری بکنید که بچه‌ها در ابتدای سال تحصیلی خجالت نکشیدند. این پیامک‌ها ادامه پیدا کرد و بیشتر شد و ما هم به این فکر افتادیم که کاری بکنیم هیچ بچه‌ای در اول سال تحصیلی خجالت نکشد. امسال وضع اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها خراب شده و خیلی‌ها بیکار شده‌اند و نمی‌توانند برای فرزندانشان لوازم‌التحریر کیف و کفش بخرند. ما از مردم می‌خواهیم از هر راهی که دوست دارند به این کودکان کمک کنند و تاکید نمی‌کنیم که حتما از طریق ما اقدام می‌کنند. اگر خانواده‌های بی‌بضاعت را می‌شناسند به‌صورت مخفیانه به این خانواده‌ها کمک کنند. مهم مشارکت کردن است. تعداد این کودکان فقیر به‌درستی معلوم است و از طرفی هم فقر نسبی است. ممکن است کسی در شمال تهران زندگی کند و فقیر محسوب شود و یکی در جنوب کرمان باشد؛ اما فقیر محسوب نشود. چون تعریفمان از فقر دقیق نیست نمی‌توانیم دقیق بگوییم دقیقا چند نفر از این کودکان بی‌بضاعت در کشور داریم. ما تلاش می‌کنیم تا حدی که از دستمان برمی‌آید، تا بچه‌ها کمتر خجالت بکشند. تا الان ۷۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و حدودا ۱۶۰ میلیون تومانی جمع شده است.»

کیف و کفش نو را مخفیانه به دست بچه‌ها برسانید

کمک‌های شما از طریق اردوهای جهادی و مدیران مدرسه به این کودکان می‌رسند. «ما از مدیران مدارس می‌خواهیم کسانی که داوطلب خرید و توزیع اقلام موردنیاز بچه‌ها هستند از کفش و لباس گرفته تا دفتر و کتاب، به ما پیامک بدهند. وقتی به ما پیامک بدهند، با آن‌ها تماس می‌گیریم و با آن‌ها یک قرارداد امضا می‌کنیم. در این قرارداد چند شرط مهم داریم: اول اینکه فقط هزینه خرید این اقلام را پرداخت می‌کنیم و هزینه حمل‌ونقل بر عهده خودشان است. دوم باید این اقلام مرغوب و درعین‌حال ارزان باشند آن‌هم با دو برگ خرید که یکی را به خانواده کودک بدهند که اگر چنانچه کوچک و بزرگ امکان تعویض وجود داشته باشد. سوم اینکه حتما این کالاها باید ایرانی باشند و بالاخره اینکه این اقدامات باید مخفیانه باشد و خود بچه‌ها از این قضیه مطلع نشوند. به‌غیراز مدیران مدارس، گروه‌های جهادی که در این ایام به مناطق محروم سر می‌زنند هم می‌توانند به ما پیامک بدهند.»

تابه‌حال ۶۵۰ مدیر از سراسر ایران برای این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که بیشتر هم متعلق به استان‌های محروم کشور هستند. این پویش از اول شهریورماه کار خود را شروع کرده و تا آخر شهریورماه ادامه دارد. شما می‌توانید از طریق سامانه #۱*۷۳۳* و سایت «شبا»ی کمیته امداد به این پویش کمک کنید تا «هیچ کودکی روز اول مدرسه خجالت نکشد.»

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 27 شهریور 95 ، کد مطلب: 13950627000708: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین